Gå til innhold

Kreft i bukhulen og på leveren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har fått kreft. Og det har spredt seg...

Hvordan er prognosene for disse typene kreft? Noen som har hatt begge deler, eller vet om noen som har hatt det?

Tror ikke han overlever nemlig. Dessverre...

Anonymous poster hash: fef5c...7c7
Skrevet

Dette kommer nok an på hvor aggressiv kreftforeningen er. Eg har en kollega som de har funne kreft både i lever, i buk samt skjelett.

Nå er det to år siden han fikk diagnosen. Han har vært gjennom flere runder med stråling og går månedlig til cellegift.

Han har fått beskjed om at han sansynligvis kommer til å dø med kreft, ikke av kreft.

Anonymous poster hash: ea3f4...d37

Skrevet

Først av alt vil seg sende deg en god klem.

Jeg har selv en mann med kreft med spredning. Kan ikke si noe om prognosen til din far da denne sykdommen varierer fra tilfelle til tilfelle.

Men jeg vet så alt for godt hva dere går igjennom.

Skrevet

Dessverre er det slik at uavhengig av hvor kreften er startet så er det minimal sjanse for overlevelse når den er spredt seg til leveren..

Da jeg studerte var det omtrent "dødsdommen" .

Trist å høre om pappaen din.. Ta godt vare på tiden sammen..

Anonymous poster hash: 4cd48...f20

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Trist og høre ;( er bare kjent med en som hadde kreft i bukhulen og det gikk bra med han,men spørs jo om den er agressiv eller ikke,men hvis det sprer seg som her er det skummelt,men ikke gi opp håpet får du får beskjed av legen hans og gjøre det

Skrevet

Min far fikk kreft i tarmen med spredning til lever og buken. Det var ikke mulig og operere bort alt i leveren så han fikk beskjed å leve med kreften den tiden han hadde igjen. Fikk cellegift som livsforlengende behandling. Han døde etter to år.

Ethvert kreft tilfelle har derimot sitt eget forløp. Selv om din far har spredning til leveren er det ikke ensbetydende med døden. Men samtidig er kreft en så alvorlig sykdom at en ikke må fortrenge dette utfallet.

I vår familie hadde vi mange opp og nedturer under sykdomsforløpet. En god prøve ga oss håp om bedring og et lenger liv. Et dårlig resultat fikk oss til å tilbringe masse tid sammen.

På slutten var min far så dårlig at døden ble en befrielse for han og oss.

Kan bare gi deg råd om å tilbringe tid sammen som familie. La barna være med i prosessen så godt dere klarer. Om det går den ene eller andre veien har alvorlig sykdom den positive bieffekten til å sveise familier mer sammen. Men det er en slitsom tid dere går i møte, mange følelser som kommer og går.

En god klem til deg HI.

Anonymous poster hash: 64ff7...1c4

Skrevet

Kreften startet i blindtarmen, og den ble opperert ut. Men han har vondt der enda, vet ikke hvor det kommer fra. Medisinen han får er livforlengende. Svulvstene har vokst siden den siste medisinen ikke fungerte. Dessverre. Han har blitt veldig tynn av cellegiften han på gikk på tidligere og medisinen har får. Han har prøvd ut forskjellige typer medisin også. 

Men han sier ikke stort, og jeg tenker at det ikke er bra, eller? Selv om jeg håper, selvfølgelig.

Barna vet at morfar er veldig syk, og vi besøker ham ofte. Han er enkemann, men han har mange familie medlemmer og venner som besøker ham. 

Tusen takk for svarene deres. Settes stor pris på. Takk!

HI

Anonymous poster hash: fef5c...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...