Gå til innhold

Er dere flinke til å kniiiiiipe?

LilleBjella

Anbefalte innlegg

Knip, knip, knip. Kjedeligste jeg gjør, ved siden av å pusse tennene...

Etter tre barnefødsler er det derimot ikke så mye annet å gjøre. Men jeg syns det er litt vanskelig å få noe systematikk i det. Prøver å knipe 10 ganger i 10 sekunder, 3 ganger om dagen. Men ofte blir det noen knip her, og noen knip der. Prøvde å innføre det i forbindelse med amming, men hukommelsen glipper visst...

Har tenkt på vaginavekter/kuler, men lest en artikkel som sier at det har liten effekt å knipe muskelen og holde den lenge av gangen, slik som man må med kuler. Det er gjentagende knip som er det som skal til. 

Går fint å nyse, hoste, jogge og liknende. Men dersom jeg skal gjøre spensthopp på trening, eller hoppe doble hoppetau, så hender det at det lekker litt. Spesielt om blæra er full. Og hvis jeg løfter veldig tunge vekter, er det også litt som om jeg ikke greier å holde helt igjen. 

Er dere flinke til å knipe og har dere tips til å faktisk få det gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe jeg kniper et par ganger hver gang jeg hører eller leser om kniping og det er ikke ofte ;) Det er så fryktelig kjedelig. Men hadde jeg hatt problemer med lekkasje så hadde jeg nok vært flinkere. Så du på Sigrid blir mamma i går forresten? Der var det litt om kniping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også født tre ganger, og var veldig flink de første 6 ukene,men så dabba det av..veldig...!nå gjør jeg det kun når jeg husker det, som er ca en gang i uka...men jeg husker å knipe om jeg hopper , nyser, hoster, skal bære tungt etc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til manuell terapeut pga bekken, og der får jeg jo beskjed om det. Hun skjønner det er lett å glemme, men sier det ikke har noen hensikt å knipe er par ganger her og der. 12* 3 og hold i noen sek...repetisjoner hver dag helst flere ganger daglig. Det skal riste nedentil.

Jeg har da gjort det mellom øvelsene jeg gjør hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første fødselen gjorde jeg vel litt knipeøvelser, men ting strammet seg opp igjen av seg selv og jeg hadde vel ingen lekkasje i det hele tatt. Etter fødsel nr 2 måtte jeg være flinkere med knipeøvelsene, gjorde dem så snart jeg kom på det og frem til jeg glemte det igjen :P  Hadde litt lekkasje "lenge" med nr 2, hvertfall i 3 mnd om jeg f eks nøs. Hoppa på trampoline etter 3 1/2 mnd, det var vel ikke det smarteste :lol:  Men etter 4 mnd var det potte tett igjen heldigvis!! *bank i bordet*

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til manuell terapeut pga bekken, og der får jeg jo beskjed om det. Hun skjønner det er lett å glemme, men sier det ikke har noen hensikt å knipe er par ganger her og der. 12* 3 og hold i noen sek...repetisjoner hver dag helst flere ganger daglig. Det skal riste nedentil.

Jeg har da gjort det mellom øvelsene jeg gjør hjemme.

Riste? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...