Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tok blodprøver på fredag og fikk de nedslående resultatene idag:

Fsh var 18.2 og skulle være under 10

Amh var 0.55 og var laaaangt under det som er average for min alder

Estradiol (?) var 33.9 og var bra (skal være under 50)

Så hvor fanden ble det av alle eggene mine?!? Klinikken sa at med disse resultatene så måtte vi belage oss på ivf. Når de har fått resultatene fra mannens sædprøve så skal vi tilbake for å snakke om de mulighetene vi har innenfor ivf.

UFF! Dette var et slag i trynet!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085308-nedsl%C3%A5ende-resultater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klinikken sa at vi måtte kjøre aggressivt på ivf slik at vi hadde best mulig sjanser.

Hun sa hun hadde sett verre tall hvor de har klart å få parene gravide så jeg måtte ikke tenke negativt enda, men det er jo vanskelig når man omtrent er i overgangsalderen i en alder av 35!

Så kjipt, Peppa!

Men kanskje også greit å finne ut at det faktisk var noe galt? Er jo rimelig frustrerende når det bare ikke klaffer gang på gang på gang... Men det kunne jo vært noe mindre utfordrende, da. Hadde vært fint om det var noe man kunne gjøre noe med! Skjønner godt at dette føles ille.

Jeg skal til forsamtale om to uker, da får jeg svar på de samme prøvene. Veldig spent, kjenner jeg.

Kanskje vi får henge litt sammen her inne, da? Har bare postet et par innlegg her på assistert befruktning, har ikke følt at jeg helt hører til her enda. Men nå gjør jeg nok det.

Du får si ifra hvordan samtalen med klinikken går, da. Masse lykke til!!!

ja, det var greit å endelig få vite hvorfor det aldri klaffet. Men jeg må si at jeg er litt sinna på meg selv for at jeg ikke pushet på dette litt tidligere. Kanskje vi hadde hatt større sjanse for et år siden?

Jeg vet hvertfall at klinikken jeg går til er den beste i byen og at de har klart å få til mirakler flere ganger, så jeg håper at de kan utføre et mirakel på meg.

Det hadde vært godt å følge hverandre på ferden, Vi er jo begge i startfasen på dette "eventyret" :)

Håper du får bedre svar enn det jeg fikk!! Skal holde deg oppdatert om hva de sier her :)

Annonse

ja, det var greit å endelig få vite hvorfor det aldri klaffet. Men jeg må si at jeg er litt sinna på meg selv for at jeg ikke pushet på dette litt tidligere. Kanskje vi hadde hatt større sjanse for et år siden?

Jeg vet hvertfall at klinikken jeg går til er den beste i byen og at de har klart å få til mirakler flere ganger, så jeg håper at de kan utføre et mirakel på meg.

Det hadde vært godt å følge hverandre på ferden, Vi er jo begge i startfasen på dette "eventyret" :)

Håper du får bedre svar enn det jeg fikk!! Skal holde deg oppdatert om hva de sier her :)

Hei peppa

Fader så kjipt! Jeg satt med samme følelse selv for to år siden (er 33 nå) ,selvom jeg kom meg veldig kjapt inn i køen. Vi fikk time på riks og der sa de at resultatene var så crap at det ikke var gitt at de ville behandle oss, da jeg mest sannsynlig ikke vil reagere på stimulering. de anbefalte oss å gå privat og gjøre det på naturlig syklus. Snakk om slag i trynet! Vi dro til Aleris og de ville behandle oss ( selvfølgelig, de leker ikke butikk). Riksen hadde forsåvidt rett; jeg reagerte ikke så veldig på hormoninjeksjonene, MEN jeg fikk ut fire egg, 2 ble befruktet og ett delte seg og ble satt inn. Sitter igjen en perfekt liten tass , som vi nå håper skal få en lillebror/søster. Det høres klisje ut men du trenger faktisk bare ett eneste egg. Du må sikkert gå på latterlig høye doser, og det kommer til å gjøre deg sprø, men det er fortsatt muligheter.

Ikke mist motet. Og det er dessverre sånn at skriking, Grining og masing hjelper. Min erfaring ihvertfall.

Lykke til

Å nå ble jeg glad Poca! Altså ikke glad for at dere har problemer også, men at dere fikk det til til tross for oddsen :D

Vi bor i statene så her er det kun penger det står på. Så lenge det er en sjanse så lar de oss ta den!

Har hørt at man kan bli ganske sprø av medisinene men skal nok takle det om det er en ørliten sjanse for baby. Vi har allerede en fra før (4 åring) som ble til på naturlig måte så dette er søskenforsøk. Prøver å også tenke på at det kanskje bare blir med den ene og at andremann heller får komme som en "overraskelse".

Masse masse Lykke til Poca!! Jeg håper vi begge får gullegget vårt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...