Gå til innhold

syns dere han er for streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns barnefaren er altfor streng mot sønnen vår som blir to år snart.

Han mener tydligvis at barn skal kun leke med leker å ingenting annet selv om det er ufarlig!

Noen eksemplar på hva jeg mener:

Sønnen vår er veldig glad i steiner så han fikk ta med seg en stein inn av meg.

Han går hele tiden å holder på den å viser den flere ganger til meg.

Så spør barnefaren om han kan få se steinen,å sønnen vår kommer begeistret for

for å vise den til faren.

Faren tar steinen å kaster den i søppelet å sier at sånt skal ikke være inne!

Gutten blir jo kjempe lei seg å hylskriker!

Helt unødvendig av han! :(

Sønnen vår er som barn flest å vil leke ting vi gjør i hverdagen.Så han tok solkremen

å latet som han tok på seg solkrem.Det kom selv ingenting å han satt å lekte så fint

for seg selv menst jeg satt rett ved siden av.

Da kommer barnefaren å tar den ut av hendene hans å sier at den skal han ikke leke med.

Det ble mye unødvendig skriking pga det,jeg ser ikke problemet med at han låner

den under oppsyn.

Syns ikke dere også han er vel streng?

Eller er det bare meg?

Anonymous poster hash: 69012...b3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller ikke ha steiner i huset og tenker ikke at jeg er streng av den grunn, men verken stein eller solkrem er hovedproblemet hos dere. Problemet er at du sier ja og så sier far nei til samme ting. Ungen blir jo helt forvirret og har ingen regler eller forutsigbarhet på hva som er lov og hva som ikke er lov.

Du og far må komme til en enighet. Enten å legge dere på en linje i midten eller at den som sier ja / nei først får bestemme.

Anonymous poster hash: d4a0e...f52
Skrevet

Usj, slem pappa!

Anonymous poster hash: 1d846...324

Skrevet

Det var snakk om en stein ikke 100 :P

lot han ta med den ene,men visste jo ikke at faren hadde noe imot det.

Skrevet

Hehe vet jo ay problemet ikke er solkrem eller stein,men synd i sønnen min når han er så streng i mine øyner hverfall

Skrevet

Hehe vet jo ay problemet ikke er solkrem eller stein,men synd i sønnen min når han er så streng i mine øyner hverfall

Det er langt mer synd i barn som har inkonsekvente foreldre og som motsier den andre forelderen mens barnet hører på.

Dere må snakke om dette og er dere uenig i det den andre har sagt ja eller nei til barnet så ta det når dere er alene.

Skrevet

Måten han gjør det på er ikke bra. Dersom han har mye i mot at en stein kommer med inn bør han ta det opp med deg når sønnen ikke er der.

Å kaste steinen som sønnen begeistret vil vise var ufattelig stygt gjort.

Anonymous poster hash: f84d4...fa0
Skrevet

Du må ta en prat med pappaen om dette. I mine øyne er han unødvendig streng på uskyldige ting, men dette er noe dere må bli enige om. Kanskje det kan være greit å diskutere hva som er greit og hva som ikke er det, så dere kjører de samme reglene for barnet. Når du har latt han få lov til å sitte og holde på, er det jo ren idioti at han kommer og sier at han ikke får lov. Ikke bare blir barnet forvirret, men han undergraver jo all din autoritet.

Anonymous poster hash: d7d03...8d1

Skrevet

Stortsett så sier jeg aldri imot heller selv om vi ikke er helt enige,men syns han er vel streng.

Syns barn skal få leke med ting som ikke er leker og jeg.

Skrevet

Stortsett så sier jeg aldri imot heller selv om vi ikke er helt enige,men syns han er vel streng.

Syns barn skal få leke med ting som ikke er leker og jeg.

Du synes det. Far synes ikke det. Da får dere møtes på midten og bli enige om hva som er greit og ikke greit å leke med

Skrevet

Hadde jeg visst at han hadde så mye imot en stein i leiligheten så hadde jeg jo bare la itt vær,men trodde

virkelig ikke at det skulle være noe problem.

Hadde det vært flere steiner så er jeg helt enig,men det var jo kun snakk om en.

Skrevet

Synes i utgangspunktet ikkje han er så veldig streng som ikkje vil at ungen skal leike med steinar inne, eller med solkrem.  Ikkje så lett for ungen å skjøne at han kan leike med solkremen når du er der, men ikkje når han finn den sjølv eit ubevokta øyeblikk, og vil prøve å smøre utover.  Men det er måten faren undergrev din autoritet overfor barnet som er problematisk.  Dette må de bli einige om på tomannshand.

Skrevet

Syns han høres helt syk ut. Stakkars barnet ditt.

Anonymous poster hash: 9319f...4b3
Skrevet

Altså.... Sånn er jenta mi å:)

alt annet enn leker er gøy.

Ser ikke problemet med det jeg?

Hun er sånn som feks kan finne en liten rund stein , å nii holder på den.. Ikke snakk om å gi den fra seg. Eller en kalkulator som hun prater i , slipper den ikke før hun sovner noen ganger:) er ofte sånne små rare ting hun først finner å ikke sliipper. Somsagt ser jeg ikke problenet.

Å ja! Han skaper unødvendig mye surr for bagateller...

Skrevet

Altså.... Sånn er jenta mi å :)

alt annet enn leker er gøy.

Ser ikke problemet med det jeg?

Hun er sånn som feks kan finne en liten rund stein , å nii holder på den.. Ikke snakk om å gi den fra seg. Eller en kalkulator som hun prater i , slipper den ikke før hun sovner noen ganger:) er ofte sånne små rare ting hun først finner å ikke sliipper. Somsagt ser jeg ikke problenet.

Å ja! Han skaper unødvendig mye surr for bagateller...

Ja er sånn sønnen min er og!

Han har altfor masse leker men velger å leke med helt andre ting.

Jeg syns han er kjempe skjønn når han er så glad i en stein eller når han hermer etter det vi gjør med solkremen eller at han går rundt med moppen å skal vaske :)

Ser heller ikke problemet å synst barnefaren er veldig vanskelig her.

Skrevet

Syns han høres helt syk ut. Stakkars barnet ditt.

Anonymous poster hash: 9319f...4b3

Ja syns det er veldig slemt å ta fra han en stein som han viser at han liker så godt,når det ikke er noe fare med at han leker med den.

Gutten var jo helt fortvilet og lei seg når faren bare tar den fra han å kaster den :S

Skrevet

Herregud!

Høres ikke ut som han er så veldig sympatisk nei.

Jeg syns også han er altfor streng å jeg hadde nok sagt hva jeg mente!

Skrevet

Ja, far er kanskje streng. Men jeg syns det er værre at du og far virker veldig uenige i barneoppdragelsen. Mor sier ja og far sier nei, dette må da være veldig frustrerende for barnet.

Anonymous poster hash: 09d8e...025

Skrevet

Det et helt naturlig at barn ønsker å leke med de samme tingene dere foreldre holder på med. Lek er deres måte å formidle sin livsverden og det det finnes trygghet i slik lek. Dette er en form for imitering/herming, og slik lek kommer ut fra hva de opplever i sine omgivelser, på samme måte som å snakke i telefon via en kalkulator f.eks. Det er mye mestringsfølelse i nettopp dette. Ift en stein inne hadde jeg latt min sønn ha den, men man kan gjøre det veldig enkelt å si at "naturen er ute", men man må være enige. At far undergraver deg er vondt for både deg og barnet, men man bør være såpass voksen at man svelger noen kameler og heller tar opp ting i etterkant. Det er viktig at barnet ser at dere er likeverdige.

Skrevet

Dere må bli enige om hva det er greit å leke med, men uansett er det ikke greit å bare ta lekene fra barnet sånn. Hvis han ikke skulle få leke med steinen, burde faren sagt ifra at han ikke kunne det fordi det var en uteleke, og så kunne de blitt enige om et sted de kunne lagt den så han kunne få ta den med ut neste gang ham skulle ut. Det er viktig å vise respekt for barnet og de tingene som et viktige for dem.

Anonymous poster hash: 60274...9f7

Skrevet

Det er en viktig del i utviklingen å leke med "voksen-ting" og late som at man gjør som andre, slik som å late som at man tar på solkrem.

Jeg synes det er viktig at foreldre (i hvert fall utad) står på samme sted når det kommer til oppdragelse. Det er viktig at den ene ikke sier ja og den andre nei, uansett hvem som har rollen.

Prøv å snakk med mannen din om det at dere må snakke sammen før dere reagerer mot sønnen deres.

Barn trives best dersom de har en stabilitet og en trygghet av rammer rundt seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...