Gå til innhold

Oi hvordan forteller jeg om dette her da....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i snart ett år og ikveld begynte han å snakke om vi ikke skal flytte sammen, kjøpe oss leilighet osv ... Jeg har ett barn fra før og har d godt. "Problemet" mitt er at jeg har veldig mye penger på bok, etter arv osv. Så hvordan kommer dette frem nå om vi vil flytte sammen og kjøpe ?

Har ikke sagt noe da jeg aner ikke hva man sier. Jeg har fulltidsjobb og leier leilighet. En god del millioner har jeg, så d er ikke synd i meg. Men hvordan sier man sånt ??

Anonymous poster hash: 28fc3...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden leier du leilighet om du har en god del millioner, lurer jeg på? Tipper det vil være hans første spørsmål også.

Anonymous poster hash: 1fa41...176
Skrevet

Desom han ikke vet det enda, så trenger han vel ikke vite det riktig enda heller da? Jeg ville vært 100% sikker på han før jeg forteller han det.. 

mener, hvorfor har du ikke fortalt det til nå? hva har stoppet deg?  
Jobber han og har egen god inntekt?

ta en prat meg han og se hvordan det utvikler seg, om han er særiøs med deg og slikt, så kan du jo "snike" det inn i ei setning, dersom du er klar og fortelle han det.. :)

Skrevet

Om dere skal kjøpe noe sammen er det kanskje lettest om enten du eier leiligheten og dere deler på fellesutgiftene eller at dere betaler halvdelen hver. Du må i hvert fall sørge for særeie på millionene dine. Tror ikke dette har så veldig mye for beslutningen hans, spesielt ikke om han allerede har foreslått å flytte sammen uten å vite om det. Er vel mer bare en praktisk foranstaltning hvordan dere skal fordele eierskapet?

Anonymous poster hash: a9241...ef1
Skrevet

Litt utenom tema her, men hva med å kjøpe enebolig heller når du har en stor egenkapital? :-)

Anonymous poster hash: 748d9...673

Skrevet

Du må i hvert fall gjøre det klart for han at disse pengene er ditt særeie, og at du kommer til å eie en større del av en felles bolig hvis han ikke slenger like mye penger på bordet :)

Utover det er vel dette et ganske ubetydelig problem?

Anonymous poster hash: 81f25...85d
Skrevet

Du må jo ta det opp før dere eventuelt kjøper noe sammen, gi beskjed at du gjerne vil bo med han men at det er veldig viktig for deg med en skikkelig samboerkontrakt og at alt er gjort i forhold til boka.

Ellers så bør man jo ha en alvorlig samtale om pengebruk, forventinger til hvordan økonomien skal være (felles eller delt og hvem betaler for hva), deling av husarbeid, hva som forventes i forhold til barn du har fra før, eventuelle barn han har fra før, om dere får barn sammen hva da... osv før man flytter sammen enten man har penger eller ikke

Anonymous poster hash: 8adf4...263
Skrevet

Tenk om alle hadde slike "problemer" ;)?

Skjønner det er kinkig, det er vel bare å hoppe i det og si det som det er? At du er hans "sugar mama";-p

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er best, men føler vel at du bør si det hvis det blir aktuelt å kjøpe noe sammen. Jeg hadde fått en advokat til å hjelpe deg eller dere med en vanntett samboeravtale.

Lykke til :)

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet...

Anonymous poster hash: 16153...391
Skrevet

Jeget itt i samme situasjon, men dere må jo ikke ha felles konto.. Her har vi hver vår konto og deler utgiftene..

Anonymous poster hash: b826d...265

Skrevet

Dette spørsmålet har blitt stilt her før.

Anonymous poster hash: 5e858...9f5

Skrevet

Du trenger jo ikke bruke disse millionene på felles bolig. Jeg ville bare tatt ut det man minimum nå ha til egenkapital, og sørget for å enten ha største eierandel i boligen, eller en særeie eller noe sånt

Hvordan du legger det fram? Neste gang temaet dukker opp så sier du som sant er at du har midler til egenkapital pga arv. Ser for meg at han vil få bakoversveis dersom du forteller hva du faktisk er god for :P men dine midler har han jo egentlig ikke så mye med. ;)

Skrevet

Dine penger er dine penger, men et forhold er også bygd på tillit... Vet ikke hvordan jeg hadde tatt det om min samboer holdt slikt skjult for meg.

Det er ingenting i veien for at dere kan kjøpe noe stort, og du stå som eier av f.eks. 70% av boligen, hvis dere ønsker det.

Skrevet

Dette spørsmålet har blitt stilt her før.

Anonymous poster hash: 5e858...9f5

Hva har det med saken å gjøre? Mange spørsmål blir stilt her, og vet du hva? Mange av de flere ganger. Sprøtt sant?

Anonymous poster hash: 42415...72e

Skrevet

Jeg hadde langt mer verdier inn i ekteskapet enn min mann noe som gjør at jeg eier boligen og ene hytten vår imenst han eier hytte nr 2.

Vi har ektepakt.

Anonymous poster hash: 4a967...9d3

Skrevet

Ser ikkje dette skal utgjere eit problem i det heile tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...