Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Foruten slekt? En forelder til ett barn i klassen til mitt barn skal begraves om noen dager, bor på ett tettsted hvor alle kjenner alle, men ikke personlig kontakt med de, hun var også trener for barnet mitt i håndball for noen år siden. Er veldig usikker på om vi skal dra, kun jeg, eller jeg og barnet (7.kl), eller ingen? Anonymous poster hash: 48d88...df9
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 ville reist med barnet,for å vise støtte til den 7klassingen som har mista den ene foreldrene. Anonymous poster hash: 0a306...4b1
Tyra79 Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg dro med jenta mi (noen uker før de begynte i 3.klasse) i begravelse til en far i klassen. Klassevenninna som hadde mistet faren sin satte stor pris på å se dattera mi. Dette har hun sagt både til jenta mi, men også sagt det i klassen. Ville helt klart ha tatt med barnet og dratt i begravelsen!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Ville også ha gått sammen med barnet.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Ville dratt i begravelsen med barnet. (så sant barnet absolutt ikke ville da, ville aldri tvunget barn med i begravelse) Jeg mener du har så sterk knytning til denne personen, ikke bare er hun forelder til en i klassen til ditt barn, hun har også trent ditt barn i håndball. Hver av de faktorene hadde for meg alene vært mer enn grunn nok til å gå i begravelse. Jeg mener at man heller skal gå i en begravelse for mye, enn en for lite. Anonymous poster hash: 64d1d...8db
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg og barnet mitt gikk i begravelsen til mammaen til en i klassen. Men vi kjente henne godt. Var noen andre foreldre der som ikke kjente henne så godt, men de hadde ikke barna med. Skal sies at barna var bare 6-7 år gamle. Anonymous poster hash: dd8a3...999
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg tenker at man går i de man vil gå i. Man gjør det for å vise respekt for de etterlatte, og for å ta farvel. Så gjør det du selv mener er rett
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Snakk med barnet ditt og hør hva det ønsker. Ønsker det å gå hadde jeg blitt med, om ikke hadde jeg vært mer usikker. Har vært med barnet mitt i begravelse til en tidligere lærer, hun var ikke læreren hennes når hun døde. Det var to barn fra skolen i begravelsen, men mange som hadde gått der tidligere. Familien saatte stor pris på dette, jeg kjenner noen i familien, noe jeg fant ut i begravelsen så de har snakket med meg etterpå. For familien som er berørt tror jeg det har mye å si at det dukker opp mennesker hun har hatt kontakt med i forskjellige sammenhenger, ikke bare familie og naboer. Anonymous poster hash: 703fb...2ee
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Når min far døde kom klassene til alle oss søsken. Anonymous poster hash: 93104...c9e
☆☆☆ Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Ein har ikkje "plikt" til å gå i gravferd, men går der ein kjente den døde eller den nære familien godt. Om barnet ditt kjente barnet til avdøde er det ikkje unaturlig at de går i gravferda.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Min bestemor sa alltid at hvis du er i tvil, så skal du gå. Du angrer aldri på en begravelse du har vært i, men du angrer kanskje på at du ikke gikk. Det betyr mye for familien at også de mer perifere kommer. Anonymous poster hash: 699c9...4fa
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Min bestemor sa alltid at hvis du er i tvil, så skal du gå. Du angrer aldri på en begravelse du har vært i, men du angrer kanskje på at du ikke gikk. Det betyr mye for familien at også de mer perifere kommer. Anonymous poster hash: 699c9...4fa Så fint sagt :-) Det skal jeg huske... :-) Anonymous poster hash: 6f02e...95f
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Da jeg gikk på ungdomsskolen var det en i parallellklassen min som mistet moren sin. Hele klassen hennes fikk fri den dagen begravelsen var og alle andre som følte det var naturlig at de skulle gå, fikk også fri uten problemer. For klassen var det frivillig om de ville gå eller ikke, men alle fri uansett. Jeg tror de aller fleste var der. Tror ingen av dem hadde med foreldrene sine, hvis ikke foreldrene kjente moren som var død, men de var jo litt eldre enn din jente. Jeg hadde helt sikkert gått med barnet i din situasjon. Anonymous poster hash: 42a4f...480
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå