Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Hei. Har en som nettopp begynte i barnehagen og er litt usikker på hva vi skal ta med å spise... hun har NETTOPP begynt å spise brød og hun er akkurat 1 år.. vet ikke om hun spiser nok brød til å bli mett, men .. Hva tar man med? Litt usikker på hva de får der, men må vel ha med frokost og lunsj hvertfall.. bare brød? Frukt? Yoghurt? Anonymous poster hash: 2b562...2fd
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Du må ta med mat som ungen spiser selv. Barnehagen mater ingen, så hvis hun ikke spiser yoghurt selv, så glem det. Anonymous poster hash: b3faa...d4c
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Du må ta med mat som ungen spiser selv. Barnehagen mater ingen, så hvis hun ikke spiser yoghurt selv, så glem det. Anonymous poster hash: b3faa...d4c Du kan drite i å være så frekk! Selv om du er bitter for at din barnehage ikke gjør det ,så betyr ikke det at alle gjør sånn. Jeg vet at de synes det er greit med grøt,yogurt og andre ting hun må få "hjelp" til.. jeg vil bare ha litt innspill på hva man kan pakke med! GAAAAD! Anonymous poster hash: 2b562...2fd
☆☆☆ Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 Du må ta med mat som ungen spiser selv. Barnehagen mater ingen, så hvis hun ikke spiser yoghurt selv, så glem det. Anonymous poster hash: b3faa...d4c I bhg vår blir barna mata om det er behov for det. Yoghurt er ein av dei tinga mange av barna får hjelp til.
Lyckelin Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Nå vet ikke jeg hvordan det er i barnehagen der hun har begynt, men hos oss gir vi barna det de pleier å spise hjemme. Vi lager grøt og mater hvis det trengs så ta med mat hun liker, og ta med noen brødskiver sånn i tilfelle
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis det er slik at de ikke kan mate barnet så ville jeg hørt med dem hva du da skal gjøre. Brød og frukt er jo ok, men ville jo vært greit med litt grøt også. Hos oss får de all mat i bhg og vi betaler en sum pr mnd for det. De mater alle som må mates. Anonymous poster hash: e66ae...acf
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Du må ta med mat som ungen spiser selv. Barnehagen mater ingen, så hvis hun ikke spiser yoghurt selv, så glem det. Anonymous poster hash: b3faa...d4c Du kan drite i å være så frekk! Selv om du er bitter for at din barnehage ikke gjør det ,så betyr ikke det at alle gjør sånn. Jeg vet at de synes det er greit med grøt,yogurt og andre ting hun må få "hjelp" til.. jeg vil bare ha litt innspill på hva man kan pakke med!GAAAAD! Anonymous poster hash: 2b562...2fd Mine barn spiste selv da de begynte i barnehagen. Det ble de opplært til, for jeg jobber i barnehage og vi mater ingen. Anonymous poster hash: b3faa...d4c
LivetErEnLek Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Du må ta med mat som ungen spiser selv. Barnehagen mater ingen, så hvis hun ikke spiser yoghurt selv, så glem det. Anonymous poster hash: b3faa...d4c Tull og tøys. Snakk med barnehagen du og hør hva de tenker.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 I vår barnehage mater de kun barn som er under 11 / 12 mnd. De er 4/5 voksne på ganske mange barn og da sier det seg selv at de voksne ikke kan sitte å mate 4/5 unger mens de andre barna må vente. Det er mange småbarn under 2 år på avdelingen. Om du virkelig vil være sikker på at barnet får i seg mat uten å måtte stole på at de ansatte kan og har tid til å mate henne så er det lurt å sende mat mat hun klarer å spise selv. Anonymous poster hash: 0da07...96d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 I vår barnehage mater de kun barn som er under 11 / 12 mnd. De er 4/5 voksne på ganske mange barn og da sier det seg selv at de voksne ikke kan sitte å mate 4/5 unger mens de andre barna må vente. Det er mange småbarn under 2 år på avdelingen. Om du virkelig vil være sikker på at barnet får i seg mat uten å måtte stole på at de ansatte kan og har tid til å mate henne så er det lurt å sende mat mat hun klarer å spise selv. Anonymous poster hash: 0da07...96d Er du alvorlig? Høres da veldig merkelig ut å sette en grense på å ikke hjelpe barn som er mer enn 12 mnd. Det er store forskjeller på barn til tross for lik alder. Hos oss hjelper vi alle som har behov for det. Mankan fint hjelpe flere samtidlig. Noen kan for eksempel begynne og spise litt selv, men få hjelp etter hvert. Hos oss er det i alle fall en selvfølge at vi sørger for at alle blir mette til hvert måltid. Til deg hi, så kan det være lurt å pakke med litt forskjellig. Litt brød i biter, en halv banan, en yoghurt, en grøtpakke som kan stå i barnehagen. Anonymous poster hash: 2c1b7...990
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Brødskiver hvor du varierer pålegg og deler skiva opp i passe størrelser Variere med Polarbrød eller annet fullkornsbørd Youghert Banan, mango eller annen mettende frukt Smoothie Grønnsaker når hun begynner å bli stor nok til å spise de rå. Hun kan jo få grøt til frokost når dere er hjemme, spise brød og frukt i barnehagen og middagsmat når dere kommer hjem. Sunt og variert kosthold. Anonymous poster hash: 4a532...6ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå