Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Hvordan gjør dere det i forhold til leggerutiner? Vi har ei som blir 4 i desember og en på 2.5 år. De er på badet samtidig i og med at de må tidlig opp i barnehagen. Men det blir litt krangling og de "galdrer" hverandre opp og springer rundt og hyler. Har vurdert å ta den ene på badet/ha lesestund med den andre, og så bytte. Men noen som har erfaring med det? Vi venter 3. mann i juni og føler at dette må bli bedre før den lille kommer. Anonymous poster hash: 2c7e0...9e9
soleia Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Har styrt litt med å finne rutiner sidan 4 åringen no treng litt mindre søvn. Slik det har blitt her, så steller ein av oss minste (snart 3) og har ei felles lesestund før minste legg seg. Så leikar storebror litt på rommet sitt før han får på pysj og legg seg med litt prat og nattasang. Tidlegare stelte me dei på likt og hadde felles lesestund. Om det berre var ein av oss heime, vart minste stellt og lagt først. Våre kranglar heldigvis ikkje så mykje, og har det kjekt dei kveldane dei badar i lag før leggetid
kiki1980 Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 begge legger seg samtidig i det siste. men de er nesten 4 og 2,5 år. kan hende det endrer seg når storebror blir eldre. ingen problem å kle dem. jeg lar dem kle seg selv. Tar litt tid men de konsentrer seg om noe i hvert fall.
Edelweis Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 mine har alltid lagt seg samtidig. det er 20 mnd mellom dem. =)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 12,5 mnd mellom ungene her, de legger seg samtidig, enda ikke hatt noe problem heldigvis, jeg forteller eventyr ut av eget hode mens jeg veksler på å hjelpe de med klær ol. De er så opptatt av historiene mine, at de ikke kan gjøre mer enn å lytte til den og gjøre seg klar for senga
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Vi har ei på 4år og ei på 1,5år. Jeg forteller henne hva hun skal ha på seg så går hun å finner klær selv, mens jeg og minstemor er på badet og kler på. Steller håret til hun på 4 mens hu minste leker rundt her. Så er det frokost/evt påkledning til barnehagen. De spiser frokost hjemme to dager i uken. På kvelden så tar jeg og mannen ett barn hver. Største leser bok, minste blir sunget til. Anonymous poster hash: 9a462...941
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Vi har en på 4 og en på 2. Venter nr 3 i disse dager. Hvis de skal bade, bader de sammen. Så ordner jeg og legger minste mens eldste bader litt alene. Tar ca 5 min. Hvis de ikke skal bade pleier jeg å ta minste først og eldste etterpå. Bruker 6-7 min pr unge. Anonymous poster hash: 9593c...d21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå