Gå til innhold

Graviditet og idrett

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som har erfaring med

nettopp dette? Hvor lenge kan man drive med kontaktidrett inn i graviditeten? Spiller håndball selv, og leser mange steder at man fint kan drive med håndball hvertfall 3 mnd inn fordi fosteret er så langt nede og godt beskyttet. Likevel er jeg litt skeptisk.. Noen innspill eller som vet om dette er farlig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085197-graviditet-og-idrett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan stort sett fortsette å trene som du har gjort før du ble gravid. Dersom du driver med ren kontaktsport eller annet som du risikerer slag direkte mot magen anbefales det at du gjør noe annet nå mens du er gravid. Det er viktig at du lytter til kroppen din og føler deg vel under trening. Du skal ikke gjøre øvelser du synes er vonde eller ubehagelige. Dersom du ikke tidligere har trent er det bare å starte. Gå en tur, gå i svømmehallen eller ta en tur på sykkel ute eller inne. Det viktigste er at du starter rolig. Mosjon gjør deg godt og gir energi. Er du i tvil om hvor mye du kan trene eller om du gjør riktig eller galt så kan du høre med jordmoren eller legen din.

Fra libero.no :)

Kanskje du kan være med på treninger, og ikke kamp? :) Da kan ho lagvenninnene ta litt hensyn :) På kamp er det jo blodig alvor!

Ja, høres jo fornuftig ut. Er ikke gravid enda, men håper jo jeg blir det snart;) Har jo egentlig ikke lyst å fortelle om en eventuell graviditet før i 3 mnd, det som er litt vanskelig.. Har jo hørt om folk som har trent håndball i mange måneder, vet ikke om jeg tør det:D er jo mye knall og fall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...