Gå til innhold

Hvordan gjennomføre ammeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 8 måneder som elsker puppen og nekter å ta flaske. Spiser tre gode måltider med fast føde hver dag i tillegg til pupp x 2 og ammes 2-3 ganger hver natt. Nå er det slik at jeg skal starte på medisiner som ikke er forenlig med amming, og faren skal overta resten av permisjonen min pga sykdom hos meg. Men hvordan gjennomførte dere ammeslutt når babyen nekter å ta flaske? Jeg tenkte at jeg kunne reise bort i et par dager slik at hun bare MÅTTE ta flaske, og at det bare pinte henne mer om hun så meg og luktet melk. Men det blir vel bare verre å frarøve henne både pupp og mamma samtidig? Tror heller ikke jeg klarer meg i to hele dager uten jenta mi... Trenger så desperat råd...

Anonymous poster hash: 25800...95d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :-(

Skrevet

Jeg ville nok prøvd andre flasker, og rett og slett bare nektet henne adgang til pupp, og tilbudt flaske veldig ofte. Kanskje droppe først et puppemåltid, så ett til osv... Trappe litt gradvis ned altså. Hun er jo også stor nok til at hun kanskje like tutekopp eller vanlig kopp bedre? Finnes også sugerørskopp (Avent), og disse er geniale.

HS sa til meg da jeg måtte slutte pga medisiner; Hun tar flaske når hun blir sulten nok! 
Hun mente jeg altså nekte all adgang til pupp, men jeg måtte trappe ned gradvis, jeg klarer ikke høre babyen min skrike av sult. Babyen fikk tre måltider i løpet av dagen med fast føde, og så ammet jeg utenom. Jeg sluttet først med formiddagspuppen (ca kl 10), og så ettermiddagspuppen (ca kl 14). Hun nektet også å ta flaske i starten, men jeg prøvde meg frem, og en periode fikk hun lite melk i seg (drakk derimot godt med vann fra sugerørskoppen, men nektet MME), men etter et par uker, tok hun plutselig flaska! Så nå er vi nede i 0-1 pupp pr dag. Vi begynte med puppeslutt for ca 3 uker siden. Innen denne måneden, er vi nok i mål med null pupp! Kanskje det til og med bare går et par uker før vi sier oss ferdige. 
Og forresten, tilby vann på natten. Det fikk jeg beskjed om. Nå vet ikke jeg om barnet ditt har fått tenner, men i så fall skal de ikke ha annet enn vann eller morsmelk på natten... Da hvis barnet legger normalt på seg! Det var i hvert fall det HS sa til meg. Det er uansett en fin vane, og kanskje barnet faktisk slutter å våkne om natten for mat. 

Anonymous poster hash: e4987...03d
Skrevet

Da skal vi gå til innkjøp av avent sugerørkopp i morgen, takk for tips. I dag var jeg ute hele formiddagen men snuppa nektet flasken. Men hvinte av fryd når jeg kom hjem og "kastet seg" over puppen. Hun er tydeligvis sta nok til å hoppe over flaskemåltid fordi hun vet at før eller senere kommer brystet. Men snart har vi ikke noe valg mer. Bare håper å kunne gjennomføre dette uten masse gråt og fortvilelse.

Håper hun tar sugerørkopp. Avent-flasker og Tommee Tippee vil hun hvertfall ikke ha. Ingen tenner ennå, men spiser tre gode måltider på dagen og er rund og god.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...