Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har veldig lyst til å hekle/strikke helseteppe til lille som er ventet til våren. Men jeg tåler ikke ull, og kan derfor ikke hekle/strikke i dette. Kan jeg f.eks bruke akryl garnet som dem har på panduro el til ett helseteppe? Jeg tenker jo det at det er jo ikke spesielt kaldt på den tiden, og teppet kommer til å brukes utenpå klær, og over dynen i vognen. Noen med erfaring? :-) Anonymous poster hash: dc82c...3b0
Monajenten Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg ville ikke brukt akryl som ikke er et "ekte" materiale. Da hadde jeg heller brukt bomull, bambus etc.
Verbena Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Baby alpakka kanskje?! Det er kjempe mykt og mamman min som klør av alt tåler det værtfall!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Hva er det med akryl som gjør at det ikke er "godkjent" da? Jeg har aldri strikket/heklet før, og er helt ny i gamet. Hadde bare vært så moro å hatt noe egenprodusert :-) HI Anonymous poster hash: 1869a...631
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Akryl er syntetisk og kan lett føles veldig tett. Jeg blir klam og får utslett av det og mange babyer reagerer lett på det. Ville mye heller gått for bomull om ull er helt utelukket. Anonymous poster hash: 06c0d...e1d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Hva er det med akryl som gjør at det ikke er "godkjent" da? Jeg har aldri strikket/heklet før, og er helt ny i gamet. Hadde bare vært så moro å hatt noe egenprodusert :-) HI Anonymous poster hash: 1869a...631 Klart det er "godkjent". Men det er ikke et naturlig materiale, og det puster derfor ikke, og er litt ugunstig siden babyen da kan bli klam. Men jeg har nå brukt fleecepledd og det gikk helt fint, og det er også syntetisk. Bruk det du vil, jeg tåler heller ikke ull og babyen har nå klart seg fint. Anonymous poster hash: 7b5e3...8c0
Odine! Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Det blir veldig fine babytepper av bomullsgarn.
Musemorbr / Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis det er et pynteteppe ville jeg ikke valgt ull uansett. Bomull er bra, og vaskes lett uten å miste fasong.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 Silke, bomull eller alpakka kanskje? Drops baby silkealpakka er helt fantastisk deilig! Strikket mor signe teppe på skrå i det av seks nøster. Har vært vasket usannsynlig mange ganger og brukes flittig hver dag av toåringen. Fortsatt like fint :-) Teppet er varmt, men regulerer temperaturen har jeg inntrykk av. Anonymous poster hash: 8ac23...156
☆☆☆ Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Eg har eit heimestrikka helseteppe i tynt bomullsgarn (heklegarn). Beste teppet vi har til baby.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #13 Skrevet 1. oktober 2013 Er ikke akrylgarn slikt som smelter på huden ved brann eller lignende da..? Anonymous poster hash: 228f9...e20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå