Liern Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg kommer verken til å kunne få sovet,spist eller annet når jeg ikke vet hvorfor NAVs overlege skal være med på møtet. Jeg vet ikke om det kommer av en av de mange diagnosene jeg har men jeg stopper så og si å puste og blir helt utafor når det oppstår situasjoner jeg ikke skjønner noe av. Jeg må vite absolutt alt,ned til minste detalj..jeg måtte tilogmed vite at den ene parkeringsplassen på shoppingsenteret jeg kjørte til i gammle dager var ledig FØR jeg kunne kjøre dit.Men det er en annen historie.. Er det noen som har blitt innkalt til møte hvor nav sin overlege har blitt med?Og som kan si noe om hva jeg kan forvente meg? Livredd jeg..
mor_til_Kristoffer Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Nei - det har jeg aldri - men kan du ikke bare ringe til din saksbehandler i NAV da og spørre i forkant av møtet slik at hun kan forklare deg litt? Det hadde i alle fall jeg gjort om jeg var i din situasjon. H*n vet helt sikkert hvorfor det er som det er..... Lykke til
Fire småtroll Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Har nav en overlege? Det har jeg aldri hørt om... Vet de av og til vil ha uttalelse fra flere leger enn behandlende lege, f.eks ble mamma gjennom nav "beordret" til en revmatolog på sykehuset i nabobyen for å høre om han var enig med revmatologen som behandlet henne her før hun fikk gjennom uføresøknaden sin. Men om dere skal ha et oppfølgingsmøte med saksbehandler og en lege nav har "bestilt" har vel du lov til å ha med din lege også, så han/hun kan fortelle om dine diagnoser og din behandling? Jeg ville sjekket opp dette, da vil det sikkert føles tryggere for deg.
Liern Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2013 Nei - det har jeg aldri - men kan du ikke bare ringe til din saksbehandler i NAV da og spørre i forkant av møtet slik at hun kan forklare deg litt? Det hadde i alle fall jeg gjort om jeg var i din situasjon. H*n vet helt sikkert hvorfor det er som det er..... Lykke til Jeg får aldri tak i min saksbehandler på telefon.Da må det settes opp en avtalt time og det rekker jeg ikke før møtet til uka. Men det hadde hjulpet mye om det hadde kommet litt innfo før ett slikt møte så jeg vet ikke hvorfor det ikke bare kan stå noe om det når man får innkalelse..
Liern Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2013 Har nav en overlege? Det har jeg aldri hørt om... Vet de av og til vil ha uttalelse fra flere leger enn behandlende lege, f.eks ble mamma gjennom nav "beordret" til en revmatolog på sykehuset i nabobyen for å høre om han var enig med revmatologen som behandlet henne her før hun fikk gjennom uføresøknaden sin. Men om dere skal ha et oppfølgingsmøte med saksbehandler og en lege nav har "bestilt" har vel du lov til å ha med din lege også, så han/hun kan fortelle om dine diagnoser og din behandling? Jeg ville sjekket opp dette, da vil det sikkert føles tryggere for deg. Det står at rådgivende overlege skal være med på møte i innkallelsen jeg fikk.Jeg visste heller ikke at de hadde egen overlege. Jeg har ingen lege å ha med og nåværende behandler hadde ikke tid til å bli med.
mamma*til*tre Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Det kan være at det gjelder videre økonomisk støtte. Dersom du har gått på AAP i over 4 år....er snart grensen der. På nyåret må i såfall du avklares mot ufør eller et tiltak som leder mot arbeid. Det arbeides mye med desse i NAV nå for tida...for å få de ferdig avklart. Men det er ikke sikkert at dette gjelder deg. Rådgivende leger har jeg hørt om brukt bare i tvilstifeller. men? Du kan uansett ta med deg hvem du vil i møte, familie eller en venn kanskje vil føle deg tryggere?
Liern Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2013 Har aap og gått på det i snart 4 år.Har nå spurt saksbehandler og overlege er med for å avklare hva som skal skje videre.En avklaring på den medisinske siden.Hva nå enn det betyr. Ble vel egentlig ikke noe klokere. Blir mye pusteøvelser nå.Redd for fremtiden min og redd for å møte ett nytt menneske på møtet. Jeg har en rar greie om at jeg må vite hva de heter,hvorfor jeg skal møte de og hvem de er osv ellers blir jeg så redd at det kan ende med at jeg ikke kommer meg avgårde... Jeg drømmer om ett helt normalt liv uten å måtte slite med alle disse rare tingene.
Giss Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Har aap og gått på det i snart 4 år.Har nå spurt saksbehandler og overlege er med for å avklare hva som skal skje videre.En avklaring på den medisinske siden.Hva nå enn det betyr. Ble vel egentlig ikke noe klokere. Blir mye pusteøvelser nå.Redd for fremtiden min og redd for å møte ett nytt menneske på møtet. Jeg har en rar greie om at jeg må vite hva de heter,hvorfor jeg skal møte de og hvem de er osv ellers blir jeg så redd at det kan ende med at jeg ikke kommer meg avgårde... Jeg drømmer om ett helt normalt liv uten å måtte slite med alle disse rare tingene. Ikke greit for noen å gå til et møte med fremmede og som man vet kan få utfall for hele ens fremtid. Har ikke du noe familie eller en ven eller veninde som kan bli med deg på møtet så du har en støtteperson?
Liern Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg fikk med min snille mann:) Og saken gjaldt uføre.Det var ikke noe å grue seg til i det hele tatt og nå er jeg bare lettet over at det er overstått og at jeg kan puste igjen.
Liern Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har fått beskjed om å søke uføre ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå