Gå til innhold

Uff, jeg lekker urin når jeg hopper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født tre barn vaginalt. Revnet, klippet og sydd masse. Etter de to første fødslene hadde jeg ikke problemer. Gjorde knipeøvelser jevnlig. Etter siste barn nytter det ikke med knipeøvelser lenger. Når jeg hopper, danser og trener lekker jeg urin. Må bruke truseinnlegg men er alltid redd det skal komme for mye. Er blæren full kan det komme når jeg hoster og nyser også.... Legen min sier det vil gå seg til, bare knip, knip, knip. Er 2 1/2 år siden siste fødsel. Noen som kan gi råd?

Anonymous poster hash: 1f2ec...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen gode råd, men dyp medfølelse - har det også sånn, 19 mnd etter fødsel.. Må bruke bind når jeg trener. Og jeg kniper masse! Håper det går seg til...

Anonymous poster hash: c8610...af5

Skrevet

Du må be legen om en henvisning til spesialist. Jeg kjenner en dame som hadde det som deg. Hun deltok i et forskningsprogram og knep masse, men hun måtte operere til slutt. 

Anonymous poster hash: 3d77f...b75
Skrevet

Fortsett å knipe. Og sjekk at du kniper riktig. Så kan du be legen om å få prøve et lokalt østrogentilskudd. Det kan hjelpe med å stramme opp slimhinnene og stukturene i skjeden.

Skrevet

samme her 4(!!) år etter fødsel.. Kjempe kjekt! 27 år å pisser i buksen!

Har måtte slutte med kamptrening for det var ubehagelig, står jo nesten bare å hopper og spretter der. Har også problemer med å knipe, for jeg kjenner det slakker seg selv om jeg kniper om du skjønner. 

Det finnes en operasjon hvor de heiser litt opp på urinrøret, men vet ikke hvordan det er med sponsing av slike ting. Liten operasjon hvor de går inn vaginalt og plasserer et slags tau eller noe rundt urinrøret slik at detn heises litt opp.. Inbiller meg at det heter en tvt operasjon

Anonymous poster hash: 5ed24...d54
Skrevet

Jeg ble vurdert for operasjon pga det samme, men fikk ikke. Ble fortalt å knipe knipe knipe. Finnes en klinikk på storo (fysio) som gir egne kurs, har tenkt meg dit. Her snakker vi om "hardtrening, dvs minst 5 min 3 x pr dag over lang lang tid.

Men, jenter jeg har et veldig godt råd!

Legen tilbyr et hjelpemiddel som er en slags ring man putter inn i skjeden, som på en måte presser urinrøret så man ikke lekker. Det er sikkert vel og bra, men koster selvsagt noe. Saken er den, at jeg bruker menskopp, også kalt mooncup, en rågummidings man stapper inn når man har mensen. Dette gjør samme nytten!!

Når jeg skal jogge, spille innebandy, hoppe på trampoline eller spill fotball, putter jeg inn mooncupen min, og den forhindrer lekkasje!!

Selvsagt ikke en varig løsning, men den har funket på meg i tre år.

Anonymous poster hash: 2eb2b...67a
Skrevet

Jeg ble vurdert for operasjon pga det samme, men fikk ikke. Ble fortalt å knipe knipe knipe. Finnes en klinikk på storo (fysio) som gir egne kurs, har tenkt meg dit. Her snakker vi om "hardtrening, dvs minst 5 min 3 x pr dag over lang lang tid.

Legen tilbyr et hjelpemiddel som er en slags ring man putter inn i skjeden, som på en måte presser urinrøret så man ikke lekker. Det er sikkert vel og bra, men koster selvsagt noe. Saken er den, at jeg bruker menskopp, også kalt mooncup, en rågummidings man stapper inn når man har mensen. Dette gjør samme nytten!!

Når jeg skal jogge, spille innebandy, hoppe på trampoline eller spill fotball, putter jeg inn mooncupen min, og den forhindrer lekkasje!!

Hvorfor fikk du ikke operasjon? Lakk du for lite? Jeg skal til utredning neste uke for å sjekke om jeg får operasjon. Der skal de fylle blæra mi med 3 dl saltvann også skal jeg hoppe. Må fylle ut skjemaer hvor jeg skriver ned hvor mye tenabindet veier etter bruk. Urk. Har mest lyst til å avlyse hele greia, jeg får åndenød når jeg tenker på den operasjonen + at de skal sette kateter på meg. HATER det, hater gu, hater å vise fram underlivet mitt.

Anonymous poster hash: a4e3f...544

Skrevet

Hvorfor fikk du ikke operasjon? Lakk du for lite? Jeg skal til utredning neste uke for å sjekke om jeg får operasjon. Der skal de fylle blæra mi med 3 dl saltvann også skal jeg hoppe. Må fylle ut skjemaer hvor jeg skriver ned hvor mye tenabindet veier etter bruk. Urk. Har mest lyst til å avlyse hele greia, jeg får åndenød når jeg tenker på den operasjonen + at de skal sette kateter på meg. HATER det, hater gu, hater å vise fram underlivet mitt.

Anonymous poster hash: a4e3f...544

Aner ikke hvorfor. Vel, de sa jeg først måtte ta intensivt knipekurs før de ville vurdere igjen. Kunne kanskje pushet på, men orka ikke.Lykke til til deg. Vil gjerne høre om det!

Skrevet

TVT/ajust er vanligst å gjøre nå. Tar ca 10-15 min m erfaren operatør. Man får lokalbedøvelse og noggo attåt. Her jeg jobber vet jeg ikke om nien som har blitt nektet hvis de opplever lekkasje som ett problem.

Anonymous poster hash: 57fe8...9f9

Skrevet

Sånn har jeg hatt det siden første fødsel, revnet ikke noe eller noen ting. Ble tatt med vakuum og klippet da, om det skulle ha noe å si...lekker urin når jeg hoster og nyser, hopper og jogger. Dritkjipt, går med papir i trusa at all times. Synes bind er så «voldsomt», papiret kan jeg bare kaste i do når jeg tisser. Har født en gang til nå, og ble heldigvis ikke verre!

Anonymous poster hash: 92012...90d

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd og tips. Skal snakke med legen min om TVT for dette er et skikkelig problem for meg. Er så lei at legen sier knip, knip, knip når jeg gjør det flere ganger daglig men til ingen nytte. Godt å høre at det er mulig å gjøre noe siden knipeøvelsene ikke gir nok effekt.

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd og tips. Skal snakke med legen min om TVT for dette er et skikkelig problem for meg. Er så lei at legen sier knip, knip, knip når jeg gjør det flere ganger daglig men til ingen nytte. Godt å høre at det er mulig å gjøre noe siden knipeøvelsene ikke gir nok effekt.

Få deg time hos gynekolog. Det er de som kan dette:-). Lykke til

Anonymous poster hash: 57fe8...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...