Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 men det er kun et vikariat.. :/ si opp en fast jobb, med ok (ikke super) lønn og masse fleksibilitet (som er MYE verdt i forhold til å ha små barn hjemme) for å ta det som på mange måter er drømmejobben? fantastiske oppgaver knyttet til opp mot tematikk jeg alltid har ønsket å jobbe med, mest sannsynlig noe bedre lønn, mest sannsynlig mindre fleksibilitet og pluss at det kun er et vikariat (men med mulighet for fast ansettelse..) hva gjør jeg?? Anonymous poster hash: 86e10...0be
skjotta Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 du søker og tar avgjørelsen når du vet om du får tilbud om stillingen eller ikke. innen da kan du også ha fått mer informasjon om mulighetene for fast ansettelse og fleksibillitet også...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #4 Skrevet 1. oktober 2013 føler meg ganske sikker på å få jobben hvis jeg søker (lang historie..)! Har vært i dialog om jobb der tidligere - takket til slutt nei til tilbud siden var blitt gravid i løpet av prosessen.. vil ikke starte en prosess en gang til, og nok en gang ende med å si nei takk.. HI Anonymous poster hash: 86e10...0be
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Følg drømmen! Funker det ikke,så kan du jo alltids finne deg en NY jobb igjen. Anonymous poster hash: 6dd51...4c7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Søk permisjon fra den jobben du har nå Er det ikke mer jobb til det etter endt vikariat går du tilbake i gamle jobben, får du tilbud om fast ansettelse sier du opp den gamle. Det er hvertfall ganske vanlig innenfor helsevesenet å gjøre slikt Anonymous poster hash: 48d74...1f2
geitemarken Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg personlig synes fleksibilitet teller mye. Om jeg skulle omregne det i lønn ville fleksibilitet (som selvfølgelig passer min familie) ha vært verdt ca 100000 mindre i lønn i året faktisk. Dette tenker jeg er bare i en småbarnsperiode. Jeg er enda ung og drømmejobben dukker nok opp igjen. Dette gjelder selvsagt om man ikke direkte mistrives i jobben en har i dag. Jeg har nettopp gjort et uklokt valg i samme dilemma du står i nå. Så nå er jeg hverken god arbeidstaker eller mamma og har derfor et enormt stress på alle arena i livet mitt.
Iiiiik Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har nettopp tatt det valget. Sagt opp en fast stilling med god lønn og masse fleksibilitet for et vikariat med mindre lønn og mindre fleksibilitet. Mindre ansvar også da, og mindre press om å jobbe kvelder og utover ordinær arbeidstid. Får nye spennende utfordringer og vokser som fagperson. Begynner først neste uke, så fasiten på om det var lurt, har jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Ta drømmejobben!!! Det gir deg kanskje erfaring til å få ennå mer spennende jobber når vikariatet er ferdig. Anonymous poster hash: 597fc...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå