Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillemann er 4 måneder (mme baby) han har aldri vært plaget med noe som helst tidligere, men nå har han plutselig luftsmerter!

han bæsjet for ett par timer siden, så er ikke forstoppet.

hva kan hjelpe ham? akkurat nå vil han bare ligge på fanget og bysses på. 2 ganger har jeg hørt skikkelige "brummlinger" fra magen hans når han spenner seg skikkelig.

er selvfølgelig hjemme alene uten bil, men kan ta vogna og spasere til byen om jeg må...

noen tips? har null erfaring med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett varmt bad kan hjelpe. Ullsokker bruker jeg en del på min baby, han får lettere ut luft når han er varm.

Svisker er lurt å ha i hus, det er veldig lettvint å koke de og lage sviskesaft.

Anonymous poster hash: 24901...479

Skrevet

jeg har sviskepure på glass. han har fått litt smaksprøver på grøt de siste par ukene og det har gått over all forventning.

akkurat nå sover han igjen. tror kanskje noe av lufta flyttet seg og ble mer "ok" når det brumla i magen? har lagt ham innesvøpet i ett godt teppe oppå saueskinnet i lekegrinda, og han virker rolig så langt...

dette er da en gutt som til vanlig har hatt minst 2 laaaange lurer (minst 1 time pr lur) allerede på denne tiden, etter å ha sovet fra 21-08 foregående natt... i dag har han sovet en halv time siden klokka 8 i dag tidlig.

Skrevet

Det hjelper ofte å legge dem på magen. Litt press hjelper lufta videre i systemet. Lett massasje på magen går også an. Åhh, gleder meg til jeg får baby igjen, men det er ikke før i aaaaapril ;)

Anonymous poster hash: 546a2...279
Skrevet

Det hjelper ofte å legge dem på magen. Litt press hjelper lufta videre i systemet. Lett massasje på magen går også an. Åhh, gleder meg til jeg får baby igjen, men det er ikke før i aaaaapril ;)

jeg prøvde å legge ham på magen, men da lå han nesten som ei meie på en gyngestol med begge beina og hodet i været mens han skrek. det så fryktelig vondt ut?

skal prøve litt massasje på magen dersom han setter i gang igjen.

jeg kjenner at jeg instinktivt har lyst til å "holde imot" når han spenner seg? han strekker ut beina og står nesten i bro og da har jeg lyst til å presse under føttene hans slik at han blir tvunget til å bøye knærne opp imot magen... ser liksom for meg at det ville hjulpet med å få lufta ut?

huff... skulle ikke tro det var mulig, men jeg har alstå ei jente på 6 år og en gutt på 4 måneder og har aldri opplevd luftsmerter før....

Skrevet

Bytt mme merke :)

Anonymous poster hash: 302d1...02f
Skrevet

legg han på rygg og press knærne opp mot magen.. gjør litt opp og ned med beina.. så tar dere en "sykkeltur" etter på

Anonymous poster hash: b9e75...90a
Skrevet

Gjør som du tenker med å presse mot magen. Helt riktig tenkt :)

Ha litt malt i flasken?

Skrevet

Bytt mme merke :)

Anonymous poster hash: 302d1...02f

virkelig? han har fått nan siden han var 3 dager gammel. vi prøvde å bytte til hipp en gang fordi den er billigere, men da fikk han småvondt i magen, så vi gikk rett tilbake til nan igjen...

kan han plutselig reagere på nan nå, etter 4 måneder uten problem?

Skrevet

Ha litt malt i flasken?

ja, han får malt i flaskene. instinkter er litt kule ;-)

Skrevet

jeg prøvde å legge ham på magen, men da lå han nesten som ei meie på en gyngestol med begge beina og hodet i været mens han skrek. det så fryktelig vondt ut?

jeg kjenner at jeg instinktivt har lyst til å "holde imot" når han spenner seg? han strekker ut beina og står nesten i bro og da har jeg lyst til å presse under føttene hans slik at han blir tvunget til å bøye knærne opp imot magen... ser liksom for meg at det ville hjulpet med å få lufta ut?

huff... skulle ikke tro det var mulig, men jeg har alstå ei jente på 6 år og en gutt på 4 måneder og har aldri opplevd luftsmerter før....

Prøv det som hun lenger opp skrev. Legg ungen på rygg og press føttene opp mot magen og "sykle" litt med babyen. Det hjelper ofte. Det er en første gang for alt :)

Skrevet

Prøv det som hun lenger opp skrev. Legg ungen på rygg og press føttene opp mot magen og "sykle" litt med babyen. Det hjelper ofte. Det er en første gang for alt :)

takker. får masse tips nå jeg skal prøve dersom han får vondt igjen. nå har han sovet i en liten halvtime, så jeg håper det roer seg litt men er forberedt dersom han får vondt igjen når han våkner!!!!

huff så fælt når de små har vondt og man ikke kan hjelpe dem. (ja, jeg vet hvor heldig jeg er som aldri har opplevd kolikkbarn, allergier, våkenetter og andre ulumskheter.)

Skrevet

Ha litt malt i flasken?

ja, han får malt i flaskene. instinkter er litt kule ;-)

Vi byttet til collett etter ca 4mnd. Slipper malt og luft i magen.

Skrevet

Jeg har brukt minifom til mine fire barn, har vært gull verdt :) husker det var en diskusjon om det en gang i tiden, men de solgte det på apoteket for 2 år siden ihvertfall.

Men du kan også prøve å legge babyen "langs" underarmen din med hodet opp mot overarmen og magen i håndflata di. Så bruker du den ledige armen til å massere/stryke over ryggen. Det har hjulpet på mine :)

Anonymous poster hash: 48138...26c

Skrevet

Akkurat nå har jeg endt opp på sofaen med ham sovende på skulderen min. Virker som om han kan sove gjennom hva det enn er på fanget ;-)

Skrevet

Akkurat nå har jeg endt opp på sofaen med ham sovende på skulderen min. Virker som om han kan sove gjennom hva det enn er på fanget ;-)

Skrevet

Er det lurt å bare gi melk nå? Til han får dette ut tenker jeg? Han blir veldig fort sulten igjen etter ei melkeflaske men heller gi litt oftere da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...