Gå til innhold

Budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har budsjett fra måned til måned? Denne måneden har jeg sotte opp et budsjett og er veldig spent på hvordan dette skal gå.

Har dere noen tips til hvordan man skal klare å holde seg til budsjettet? 
Hva gjør dere?  :D

Anonymous poster hash: 9afb6...d77
Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi holder mnd budsjett, men det føres ikke opp før lønningen er på konto hos samboeren. Vet aldri hvor mye vi har å rute med før han får pengene sine, pga overtids betaling ol.

For å holde budsjettet, så må vi heletiden følge opp bruk pr post, om vi kun har 3000 til mat ol en mnd, så må vi sørge for å følge det opp etter best mulig måte. Vi holder også som mål å bruke mindre enn hva som står ført opp på div poster, som på klær, bil ol. Alt vi sparer inn pr mnd, går inn på egen konto, det gir oss et puff for å holde oss til budsjettet :)

Jeg er ekstremt opptatt av å følge med på salg, i år brukte jeg 5000 kr på alt 2 barn trenger til høst/vinter (minus vintersko) på en mnd, folk forstår ikke hvordan jeg fikk det til, siden vi kjøpte alt nytt, men det lar seg gjøre, bare man følger med på salg rundt om.. Dette gjelder jo ikke bare klær, men mat ol også :)

Vær flink til å hamstre tørrmat ol de mnd dere har litt ekstra romslig økonomi, da sparer du inn penger de mnd dere har litt dårligere med penger :)

Skrevet

Vi setter opp faste utgifter å deler på antall mnd. Alt, som lisens, årsavgift og strøm. Så setter vi inn prosentvis etter hvor mye vi tjener inn for å dekke dette hver mnd. Det som er på konto etter det brukes på div som klær til ungene og ekstra kos.

Skrevet

Takk for svar, er super spent på om jeg klarer å holde budsjettet jeg har sotte opp. Jeg vet jeg har sotte opp nok med penger på hver post men jeg har et lite problem med å kjede meg om dagen og går da ned på butikken og bruker penger, så jeg må nok endre meg litt der og det gleder meg til å gjøre :) Blir spennende å se om jeg klarer dette!! 

Anonymous poster hash: 9afb6...d77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...