Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Del Skrevet 1. oktober 2013 Baby gråter ca to timer hver kveld på samme tidspunkt!!! Har tydelig smerter i magen :( noen ganger også om natten og dagen......er det kolikk??? Han er 6 uker... Blir glad for svar!!! Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Del Skrevet 1. oktober 2013 Tja, kolikk skal vel det være 3 timer i strekk (men her er det jo glidende overganger spør du meg. Ammer du? I så fall ville jeg prøvd å kutte all kumelk fra kosten 2-3uker for å se om det kan være det baby reagerer på... Anonymous poster hash: 08841...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ja, har fra idag av kuttet melkeprodukter!!!! Har du barn med kolikk? Hvor mange uker varer det evt? Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 1. oktober 2013 #4 Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har ikke barn med kolikk selv, men jenta mi på 5 uker har mye vondt i magen på kveldene og det er mye luft som etter hvert kommer ut. Har kjøpt minifom på apoteket, synes det hjelper litt. Drikker ammete fra helsekost i tilfelle det hjelper. Og masserer magen hennes i løpet av dagen, synes det får litt fart på ting slik at luften ikke hoper seg opp. Har også fått tips om kiropraktor/manuellterapeut, kan være verdt et forsøk? Uansett, de sier at kolikk ofte når en topp ved 6 uker, og så blir det gradvis bedre igjen. Så det kan hende du er på det verste nå og har lysere tider i vente Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Del Skrevet 1. oktober 2013 Er det mulig at min gutt heller ikke har kolikk, men 'bare magevondt' eller hva tror du? Håper det går over snart, for det er vondt å se på.... Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amygdala84 Skrevet 1. oktober 2013 #6 Del Skrevet 1. oktober 2013 Tilby pupp oftere! På kveldstid er jo ofte puppene mindre velfylte enn ellers, så ikke uvanlig å måtte sitte med baby hektet på "hele kvelden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #7 Del Skrevet 1. oktober 2013 Han hyler på puppen når han har magesmerter - og han får pupp så ofte han vil på kvelden. Kan det være for mye mat?? Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amygdala84 Skrevet 1. oktober 2013 #8 Del Skrevet 1. oktober 2013 Så lenge du bare fullammer, blir det ikke for mye pupp. Dette i følge min mor som er jordmor på barselavdeling. Hun erfarer at en del mødre tror at ungen deres har kolikk, mens tilfellet faktisk er at ungen ikke får mat ofte nok. Fortsett å være på tilbudssiden med puppen! Men pass selvsagt på at han får rapet innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Del Skrevet 1. oktober 2013 Det er svært vanskelig p få han til å rape......prøver og prøver, så problemet ligger nok kanskje der? Tusentakk for svar!! han har lagt på seg over gjennomsnittet på forrige kontroll. Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amygdala84 Skrevet 1. oktober 2013 #10 Del Skrevet 1. oktober 2013 Jeg husker selv da babyen min var så liten: Ikke alltid det ble rap, altså. Så lenge du holder han opp mellom hver pupp (og kanskje midt inni en puppings også?) pleier jo det å være nok. Og noen ganger tok der ganske tid før det omsider kom en god rap. Bra han legger godt på seg! Min erfaring er at det er mye bedre å gi pupp ofte (dvs det ikke kommer så mye melk ut pr. gang) kontra sjeldnere (hvor det da kommer mye ut som kanskje kan være egnet til å gi magevondt for baby). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #11 Del Skrevet 1. oktober 2013 Anbefaler kiropraktor/ manuellterapeut. Gikk med min som hadde mye luft på kveld og natt. Prompa hele veien hjem, og har aldri hatt problemer siden. De behandler ikke om de ikke finner noe uansett Anonymous poster hash: 2aa76...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 1. oktober 2013 #12 Del Skrevet 1. oktober 2013 Det er svært vanskelig p få han til å rape......prøver og prøver, så problemet ligger nok kanskje der? Tusentakk for svar!! han har lagt på seg over gjennomsnittet på forrige kontroll. Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Husker jeg selv slet med det samme. Jeg stresset meg ihjel med ammete, minifom, ikke spise ditt eller datt. Tilslutt mistet jeg nesten melken. Det er veldig vanlig at de har litt magevondt de første mnd, da tarmene ikke er ferdig utviklet. Det betyr ikke nødvendigvis at hun har eller får kolikk. Det gikk gradvis over med min når han passerte 3 mnd. Husker også jeg aldri klarte å få han til å rape. Men han prompet masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siamese Hellhound Skrevet 1. oktober 2013 #13 Del Skrevet 1. oktober 2013 Prøv å amme baby i 'oppoverbakke', altså at hodet er høyere enn resten av kroppen. Da kommer rapen lettere opp (du vet sikkert at små babyer ikke skal sitte, men prøv å få til litt helling). Minifom løser opp luftbobler i magen. Fås på apoteket, virker etter et par dager, helt ufarlig. Sukkervann er smertestillende. Har du veldig mye melk/melkespreng? Da kan det være lurt å gi flere ganger fra samme bryst og bytte etter f.eks tre timer. Hvis det spruter veldig fra brystet, er det fort gjort for baby å sluke luft, ta brystet vekk akkurat når det spruter som verst. Husk at de aller fleste babyer har magetrøbbel i starten, noen ganger må man bare holde ut og ta tida til hjelp. Det går heldigvis snart over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #14 Del Skrevet 2. oktober 2013 Tusentakk for masse gode råd og svar setter stor pris på det Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 2. oktober 2013 #15 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jenta mi hadde en periode på kvelden eller natten da hun var på den alderen at hun gråt uten at vi fikk hjulpet henne på noen måte. Vi bysset, prøvde med pupp, sjekket bleie osv men hun måtte bare igjennom en liten gråteperiode. Etterpå sovnet hun og alt var bra. Tror ikke hun hadde vondt i magen, men det er ikke lett å si akkurat hva det var. Det gikk over etterhvert, men husker vi var superstressa da det sto på. Jeg tror kanskje hun var overtrøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #16 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jenta mi hadde en periode på kvelden eller natten da hun var på den alderen at hun gråt uten at vi fikk hjulpet henne på noen måte. Vi bysset, prøvde med pupp, sjekket bleie osv men hun måtte bare igjennom en liten gråteperiode. Etterpå sovnet hun og alt var bra. Tror ikke hun hadde vondt i magen, men det er ikke lett å si akkurat hva det var. Det gikk over etterhvert, men husker vi var superstressa da det sto på. Jeg tror kanskje hun var overtrøtt. Husker du hvilken uke det gikk over? Teller dager min er seks uker på lørdag Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 2. oktober 2013 #17 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jenta mi hadde en periode på kvelden eller natten da hun var på den alderen at hun gråt uten at vi fikk hjulpet henne på noen måte. Vi bysset, prøvde med pupp, sjekket bleie osv men hun måtte bare igjennom en liten gråteperiode. Etterpå sovnet hun og alt var bra. Tror ikke hun hadde vondt i magen, men det er ikke lett å si akkurat hva det var. Det gikk over etterhvert, men husker vi var superstressa da det sto på. Jeg tror kanskje hun var overtrøtt.Husker du hvilken uke det gikk over? Teller dager min er seks uker på lørdag Anonymous poster hash: 27c73...cd4 Nei det kan jeg ikke helt huske, det er så lenge siden for hun er 11 mnd nå, men hun var urolig ei god stund. Etterhvert ble vi litt mer rustet til å takle det for vi visste at det ville komme og det kom jo gjerne på kvelden eller natta. Hadde nesten glemt den perioden jeg nå. Det kommer nye perioder hele tiden synes jeg håper det roer seg for dere snart. Det er tøft når barna gråter på den måten. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå