Gå til innhold

Livmorhalskreft og samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg skiller lag etter snart åtte år.. Det var jeg som gikk siden han er sint og oppfører seg som en unge. Vi har tre barn.

Saken er den at jeg ble lagt inn med kraftige smerter i underlivet en tid tilbake, og det viser seg at det er livmorhalskreft samt svulst på eggstokken, venstre..

Jeg er så sliten..

Jeg angrer på bruddet og alt jeg tenker på er at jeg er redd jeg skal dø fra barna. Ting er så vanskelig. Vet ikke hvor jeg sksl gjøre av meg... Vi er separert men jeg vil ikke.. Jeg klarer ikke dette alene:(

Anonymous poster hash: 3a614...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først vil jeg sende deg en stor klem! Dette er forferdelig at du må gå gjennom. Og det er forståelig at du er sliten. Har du snakket med mannen om dette? Hva mener han om bruddet? Det er viktig at du er sikker på at du uansett ville hatt han tilbake, uavhengig av sykdommen. Snakk med mannen, og fortell hva du er redd for, og hva du ønsker. Håper det ordner seg for deg, og riktig god bedring!

Skrevet

Kjære deg

Snakk med mannen din og prøv å finne en måte dere kan nærme dere på. Det er en ekstrem situasjon å få kreft, en krise i livet. Kan dere flytte sammen igjen og, når tiden og helsen tillater det, eventuelt gå i parterapi?

Jeg ville vært helt ærlig overfor mannen og sagt at jeg trengte ham nå. Tror du ikke det vil utløse noen positive krefter hos ham? Husker et intervju med samlivsekspert Sissel Gran som sa at vi er alt for redde for å si at vi trenger hverandre, behøver hverandre. Møt mannen din og snakk ut med ham. Flytt sammen igjen i denne situasjonen. Det er vel best for både deg og barna. Få han til å føle seg ønsket.

Uansett, lykke lykke til!

Klem fra meg

Anonymous poster hash: aefdd...cf6
Skrevet

Kjære deg, du må jo snakke med mannen din om dette, uansett om dere går fra hverandre eller ikke. 

Som far til barna deres må han vite dette og være på lag med deg når det gjelder hvordan dere skal takle dette, hvordan barna skal innlemmes i det osv.

Kan du få ham med på en tur til FVK? Få ham med til lege/sykehus når du skal det? Han v il vel stille opp?

Uansett, klem til deg, og lykke til!

Skrevet

Det som er fælt er at jeg har snakket med han om dette.. Vi går til fvk pga mekling.. Jeg ønsker at vi skal finne sammen men han sier ofte 'nå har du kastet meg ut og vi er separert' og 'kanskje om et år, først må jeg få hjelp med sinnet mitt'. Han er på en måte helt steil på at det er slutt og det tror jeg er pga økt oppmerksomhet fra damer på jobben hans..

Jeg er bare 27. Jeg vil ikke dø. Jeg vil ikke skilles lenger. Jeg orker ikke gå gjennom dette alene. Ikke har jeg familie heller..

Anonymous poster hash: 3a614...8d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...