Gå til innhold

HVA er oppi en typisk, norsk matpakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en lunsj som er en tradisjonell, typisk norsk. Hva vil være oppi der? Kommer bare på brunost..

Lenge leve kreativiteten.

Anonymous poster hash: 4060c...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brunost fungerer bare om du har kjøleskap å oppbevare matpakken i, svett og smeltet brunost er grusomt.

Her går det mye i salami, leverpostei og sånne små bokser med makrell i tomat (legger en plastkniv og en porsjonspakke med makrell i matboksen)

Anonymous poster hash: 136af...604
Skrevet

salami, leverpostei, makrell i tomat, hvitost, agurk, paprika :) hmm..

Skrevet

Brunost - leverpostei - gulost - lefse - syltetøy 

Skrevet

Er det bare jeg som liker tanken på svett brun- og hvitost? har alltid synes ei lunken matpakke er godt,- og har bare gode assosiasjoner til matpakke. Samme hvor kjedelig den er...Hadde som regel kvitost på, og etterhvert skinke/salami sammen med kvitosten..Nesten smeltet hvitost var best. Heldig følte jeg meg de dager jeg satt nært ovnene og satte sekken min helt på kanten lovlig nær den,- med matpakka (med kvitost seff) liggende nærmest ovnen--- :)

Vi lagde matpakke selv fra første klasse, og det tror jeg er like viktig og inspirernede som og lage de "fancy" matpakken man har nå til dag.. Og det tror jeg også er det "opprinnelige":..Selv med flertallet med mødre som var "husmor", lagde vi nesten alle vår egen matpakke....

Så hva om du lar barna lage for deg? :)

Anonymous poster hash: 1d625...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...