Gå til innhold

Noen som har blitt psycho av p-piller? Løsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg blir gal av å gå på p-piller.. Sist jeg gikk på p-piller var jeg på nippet til selvmord i 1 uke før mensen hver mnd. Alt var galt hele tiden. 

Sluttet på pillene og fikk det mye bedre, de mørke periodene ble veldig få og jeg kan ikke huske at jeg hadde angst eller var så grinete i det hele tatt. 

Nå begynte jeg på piller igjen (annen type) når jeg fikk meg kjæreste igjen- men nå er jeg sånn igjen. Føler at alt er galt hele tiden.. Spesielt rett før jeg skal få mensen. Er bare sur og grinete konstant!! Har det helt jævlig inni meg.. 

HJELP! 

Anonymous poster hash: 38f31...7f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du er ikke alene!

Koblet ikke sammenhengen da jeg var ung med en gang, prøvde å bytte merke men det hjalp ikke.. Har ikke brukt dette siden jeg var 19..

Det finnes andre preparater med mindre homoner i, p-ring, spiral, minipille

Anonymous poster hash: 5666d...e08
Skrevet

Ja du er ikke alene!

Koblet ikke sammenhengen da jeg var ung med en gang, prøvde å bytte merke men det hjalp ikke.. Har ikke brukt dette siden jeg var 19..

Det finnes andre preparater med mindre homoner i, p-ring, spiral, minipille

Tror jeg går på minipille allerede :/ Cerazette er det vel jeg bruker. 

Er alternativet å sterilisere seg eller finnes det noen sikre måter er man ikke bruker noe med hormoner?

Skrevet

kobberspiral?

Skrevet

Jeg ble psyko!

Bruker kobberspiral. Aldri mer hormonpreparater for meg.

Anonymous poster hash: 20c63...a21
Skrevet

Jeg ble psyko!

Bruker kobberspiral. Aldri mer hormonpreparater for meg.

Anonymous poster hash: 20c63...a21

Hvordan fungerer kobberspiral da? Er det ubehagelig å sette inn og kjenner mannen din det? 

HI

Skrevet

Jeg vil vel ikke bruke ordet "gal", men jeg merket det helt klart psykisk. Var veldig nær å tippe over i angst. Generell angst for alt mulig rart. Alt var galt, humøret var dårlig, jeg var hissig, energiløs og sur. Og jeg er normalt en positiv og optmistisk person som kan være blid resten av dagen bare fordi jeg møter en søt og morsom hund på vei til jobb, om du skjønner.

Ikke så rart at man kan reagere psykisk. Det minnet meg veldig om følelsen jeg har de dagene jeg har PMS som verst. Men det varer jo normalt bare 3-4 dager. Dette varte hele måneden.

Da jeg endelig skjønte sammenhengen sluttet jeg med p-piller med en gang! Jeg tålte heller ikke hormonspiral, mest pga blødninger og magesmerter. P-ring fungerte ganske bra. Men jeg har det best helt uten ekstra hormoner, så nå bruker vi kondom og (u)sikre perioder! ;)

Anonymous poster hash: f5665...138
Skrevet

P-ring eneste løsning her.

Enkel i bruk å lite psykoeffekt av den.

Skrevet

Jeg ble skikkelig bitch da jeg prøvde p-piller - det ble nesten samlivsbrudd av det - jeg følte meg jævlig, jeg var grinete, jeg gråt for ingen ting (Jeg vil ikke dra på jobb i dag uhu...). Aldri igjen!

Anonymous poster hash: 03fd9...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...