helixxx Skrevet 1. oktober 2013 #1 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ligger her og får ikkje sove. Håpar at tida er framover går fort. Er akkurat 20 vk gravid md tvillingar....og er allereie stor! Magen tilsvarsretten visst ca 7 mnd. Uansett: det eg ligg å tenker på no er alt eg ikkje veit. Har 2 barn frå før, men alt er no nytt har de gode tips til vogn for tvillingar, sengar (skal dei sove ilag?) Og evt vogger? Andre tips til ting eg må vere/hugse. Har jo tenkt å ikkje kjøpe ting før det nærmar seg, men neimen om eg veit om eg klarar å gå i butikkar når eg egentlig vil kjøpe dette. Tips til ok butikk å sjå på utstyr i bergen?.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085059-seng-vogge-og-vogn/
Gjest usababy Skrevet 1. oktober 2013 #2 Del Skrevet 1. oktober 2013 Vi har kjøpt to sprinkelsenger til tvillingene, de er plassert ved siden av hverandre på vårt soverom. Vogger er koselig, men er i tvil om vi ville brukt dem...derfor gikk vi for vanlige senger. Så har vi tvillingvogn fra Basson Bagy, den var lett å legge sammen, blir liten sammenlagt, og har to bager til babyene uten å være så stor. Vi har kjøpt ting tidlig, hvorfor vente? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085059-seng-vogge-og-vogn/#findComment-145730609
Lillefrø med nr 2&3 Skrevet 1. oktober 2013 #3 Del Skrevet 1. oktober 2013 Vi har kjøpt en sprinkelseng (fra ikea) foreløpig og har planer om at de skal sove sammen der så lenge det lar seg gjøre...Den kommende storebroren nærmer seg 2 år og sover i en helt lik sprinkelseng så jeg håper vi får timet det slik at når tvillingene må flytte i hver sin seng så kan han få storeguttseng Vi har kjøpt en brukt lekegrind på finn.no som er 1x1m og den skal vi ha stående i stua - forhåpentligvis kan den brukes til dagsoving. Måtte uansett ha et sted å legge de noen lunde trygge fra storebroren. Vogge har jeg dårlig erfaring med etter førstemann - viste seg å være et totalt bortkasta kjøp da han nekta å sove i den. Vi endte opp med å ha vogna i stua og rugge han i søvn i den - funket som bare det. Og ikke minst utrolig praktisk at de er vant til å sove i vogna for da kan man jo få de til å sove hvor enn man er Vogna vi har kjøpt er Easywalker Duo, men den mest populære blant tvillingforeldre har jeg inntrykk av er Tfk Twinner Twist Duo (eller noe slikt). Og da er det visstnok billigst å bestille den via nett fra Tyskland. Easywalker er en del billigere enn TFK men ellers er det de to vognene ganske så like. Mountain Buggy har også tvillingvogn og der tror jeg man kan velge mellom 2 bager eller 1 dobbeltbag hvis jeg ikke tar helt feil. Bugaboo har også tvillingvogn men den koster skjorta Jeg fikk pruta ned vogna vår til 8000kr inkl vognbagene (ordinær pris ca 10700), ny i butikk altså, så det kan være lurt å følge litt med på priser en stund da det kan være mye penger å spare...Man kan jo selvfølgelig også kjøpe vogn brukt - vognbagene blir jo for eksempel neppe brukt lengre enn et halvårs tid så de kan jo umulig bli særlig slitte Jeg hadde for øvrig som mål å ha det viktigste i hus innen svangerskapets uke 30, da formen fort kan dale etter den tid og shopping er det siste man har lyst å drive på med...Nå er jeg 36 uker på vei i dag og er i påfallende god form men er veldig glad for at jeg ikke må løpe ned butikkene! Jeg lagde tidlig en liste over alle tingene jeg skulle handle og fulgte med på priser, meld deg på nyhetsbrev fra babyshop, barnas hus osv På jollyroom.no og lekmer.no har de stadig ting på tilbud så det kan være mye å spare. Meldt deg inn i Tvillingforeldreforeningen så får du rabatt mange steder ved å vise frem meldemskortet, på Princess får du for eksempel 25% rabatt på alle barnetekstiler. 15% rabatt ved kjøpt av Easywalker vogn osv... De har også kurs for kommende tvillingforeldre osv og der kan man sikkert få mange gode tips. Anbefaler deg å registrere deg på tvilling-forum.com for der får du garantert svar på alt du lurer på! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085059-seng-vogge-og-vogn/#findComment-145730616
Lykkeligfamilie Skrevet 1. oktober 2013 #4 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hei! Eg har tvillingar på 21 mnd. Eg har TFK vogn og syns den er god å kjøre, veldig greit m håndbrems og den er ei av dei minste sammenlagt. Tvilling 2 fekk hoftepute, så eg gjekk rett på sportsdelen m gamle voksiposar (sånne som du bretter) Med januarbabyar gjekk det heilt fint. Men eg skulle gjerne hatt vaggende som var lette å ta av for å kunne bruke bilstoladaptere på vogna. Det var alltid styr m å ta ungane ut av setene og oppi vogna. Me hadde dobbelvugge hos besto og besten. Kjempefin! Men ei leikegrind med hevbar bunn gjer samme nytte og kan brukast vidare. Eg kjøpte det meste i god tid. Livredd for å fø for tidlig ovnangke alt - eller vera heilt utslitt og ikkje orke. Dg gjekk til 38+1 og hadde planlagt ks pga begge i seteleie. Eg var i god form heile vegen - men glad eg hadde gjort unna handling tidlig. Eg er aleine (har vore i Dk og brukt donor - så det er ein lykkelig historie) så hadde ingen å overlate handlinga til. Eg kjøpte ullbody og strømpis fra Janus i str 50 og str 60 og dei blei brukt godt. Ellers: medlemskap i tvillingforeldreforenkngen har lønt seg: masse rabatter - f. Eks 25% på barneutstyr på Princess, ellers mest 10-15 % rundt omkring. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085059-seng-vogge-og-vogn/#findComment-145732586
Lykkeligfamilie Skrevet 1. oktober 2013 #5 Del Skrevet 1. oktober 2013 Ordlista på tlf taklar ikkje nynorsk så godt:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085059-seng-vogge-og-vogn/#findComment-145732593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå