Gå til innhold

Synes dette er SÅ urettferdig ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld meg,er ikke en vogn en gave til barnet? det får han til jul. Du som er troll her.

Anonymous poster hash: e6138...d36

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det skal være likt ja. Stakkars ungen min som ikke får likt med lillebror, han får en lær og gå bil og en ny sporttrille, det siste er unødvendig så lenge babyen bare er 8mnd nå og ca 10 og halv rundt juletider,han kan fortsatt bruke kombi vogna si.Anonymous poster hash: e6138...d36

Hahaha :lol: Se der ja, der røpet trollet seg! :D

Kan jo ikke akkurat påstå at ei barnevogn er en gave til barnet.... Hahaha! Takk for en god latter på morgenen HI! :D

Anonymous poster hash: 5d59b...db2

Må da ikke spolere her da :-p Går ut ifra at det er trolling på gang, bare ut av overskriften, men dette var jo underholdene jo! :-p hehe

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Unnskyld meg,er ikke en vogn en gave til barnet? det får han til jul. Du som er troll her.

Det er jo foreldrene som skal dytte rundt på vogna, de velger en vogn som de trives med både for sin del, og ungen.. Det er nok mer en gave til hele familien sammen ;)

Skrevet

Jeg er aboslutt ikke bitter,er kjempe lykkelig i mitt nye forhold,men stort sett er folk er inne i mot stemødre,men ikke i dette tilfelle,hvis samboeren og den nye ungen er viktigere og favoriseres foran min ,så bør faren holde seg vekk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ungen favoriseres ikke fordi mor ønsker en ny vogn til jul. Da burde ikke jeg hatt barn heller om det er fasiten. Her får de overhodet ikke likt, hverken til jul, bursdag eller ellers :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er aboslutt ikke bitter,er kjempe lykkelig i mitt nye forhold,men stort sett er folk er inne i mot stemødre,men ikke i dette tilfelle,hvis samboeren og den nye ungen er viktigere og favoriseres foran min ,så bør faren holde seg vekk.

Men kjære deg HI, om dette går på en gave, så bør du vurdere en psykolog å snakke med, for da er det nok noe som ikke er helt "koblet" i hodet ditt.. Om dette derimot er en av flere ting, så kan jeg forstå det er sårt, men du er enda alt for opptatt av pengene her, ikke gavene i seg selv.. Hva får din sønn av faren? Her har du kun skrevet hva broren får av FORELDRENE.

Skrevet

Han får kapetein sabeltann drakt han ønsker seg ,Farmoren,Farfaren og Onkelen er også med på gaven. Jeg er kanskje veldig urimlig,men jeg føler veldig at faren favoriserer lillebroren til min sønn og det er en veldig vond følelse,kanskje han ikke forstår det nå,men han vil gjøre det.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Her fikk gutten min en ball til 50kr av faren og broren men broren fikk veldig mye av faren. Her fikk ikke gutten vår gave til dåp av noen av hans onkler og tanter, men det fikk broren hans, gutten vår får ikke gaver av onkler og tanter på fars side, men det får broren. 

De har ikke mye samvær men dette er noe som jeg mener er helt urimelig og det skal min gutt skånes for. Jeg har selv vokst opp i mine dine hjem og det var så forskjellsbehandling og det ødela meg ganske mye faktisk. 

Anonymous poster hash: 69caf...0df
Skrevet

Fantastisk lesing! For meg virker det som du er litt sjalu på det nye livet til xen din og bruker deres felles barn som unnskyldning. Kanskje du helst skulle sett at du var lykkelig med kjæresten og xen din forble evig singel.

Skrevet

Nei hoff nå får jeg dårlig samvittighet for at stebarna ikke har fått vogn og bilsete når lillebror har fått. Lillebror fikk senest nytt bilsete i sommer. Skal vi se, lillebror har fått totalt 3 barnevogner og nå sitt tredje bilsete. får fly og kjøpe det samme til stebarna også, at de er tenåringer har ingenting og si for stakkars små kan jo føle seg mindre verdige i vårt hjem. De kan i hvertfall ikke få noe annet de kan ha behov for, det blir jo urettferdig for lillebror, eller går den urettferdigheten kun i stebarns favør? 

Men fra spøk til alvor. Vogner, bilsete og lignede ting er nødvendigheter som minste barn nå trenger, og det var nødvendigheter større barn fikk da de var små. Pc og mobiler er ting større barn ønsker og trenger, men det er ikke noe små barn trenger, men som små barn får når de blir store og har behov for dette. Så i løpet av en perioden fra fødsel til 18 årsdagen vil alle barn ha fått sin del av nødvendigheter og annet stæsj, og det jevner seg da ut i lengden. 

Anonymous poster hash: 9e441...963
Skrevet

Fellesbarnet til din eks og hans nye samboer får gaver ol kun fra sin far og mor. Mens ditt barn får gaver fra : deg, sin far, stemor og stefar.... Hvem får mest gaver her tror du ???

Min søster er også skilt og hun ha to barn med sin eks mann. Og ingen får flere gaver enn mine tantebarn. De får gaver fra sine foreldre, stefar, besteforeldre , bonusbesteforeldre og bonus tanter og onkler i tillegg til gaver fra ekte tanter og onkler. På julaften i fjor så fikk de over dobbelt så mange gaver som det mine barn fikk. Men satte meg ikke ned og sutra over det for det om :)

Skrevet

Da minstemann her var ti mnd, kjøpte vi ny vogn til 7000. Da skulle vel storesøsknene fått gaver til samme verdi samtidig? Det finnes vel ingen fasit på hvordan man skal gi gaver til halvsøsken, men å påstå at babyutstyr er gave til babyen, synes jeg uansett blir feil. Babyutstyr kan man få veldig billig om man vil, det er hovedsakelig for foreldrenes komfort eller forfengelighet at man velger dyrere løsninger.

Anonymous poster hash: ec97e...d68

Skrevet

Jeg må innrømme at hvis jeg hadde fått kjæreste som jeg ikke bodde med en gang ville jeg IKKE kjøpt likt til hans barn og mitt barn.... Og du må huske at barnet ditt får gaver av deg også, så han får 2 mens halvsøskenet bare får en....

Anonymous poster hash: 273ce...af1
Skrevet

For å få det til å bli rettferdig må det settes ett tak at mor gir 500kr i gave, og far 500kr i gave, det blir 1000kr fra foreldrene. Så gir din eks 500kr og hans nye dame 500kr hver til sitt felles barn, som og da blir 100kr fra barnet foreldre. Men vent din mann har og særkullsbarn. Da må din mann og hans eks og gi 500 kr hver i gave slik at de barna og får for 1000kr. Det er enseste måte å få det 100% rettferdig. Men det blir jo veldig tungvindt da for kansje din manns eks og har en ny  mann med barn fra før og han mannen har en eks med mann med barn fra før. Og da må såklart gjøres slik at ingen barn får gaver av bonus besteforeldre og bonus tanter/ onkler, for da blir det jo urettferdig for den stakkaren som har foreldre som holder sammen. 

Det vil aldri bli 100% rettferdig, og det må barn lære å takle. Noen familer er mer penge sterke enn andre, noen familier er små og noen store. noen skilte og noen holder sammen. Men du kan ikke kreve at stemor skal gi samme sum til sitt stebarn som til sitt eget. For urettferdig vil det uansett alltid bli. Og når det kommer til gaver er det stort sett særkullesbarna som kommer best ut av det fordi de har 4 besteforeldre og tante onkler familier å få gaver av, men felles barn bare har 2. 

Anonymous poster hash: 9e441...963
Skrevet

Det er da virkelig ikke summen på kvitteringen som er det viktigste.

Skrevet

Haha. Du er litt rar nå kjære deg !! Du må ikke tenke på det slik, du virker sjalu. Hvis de vil kjøpe en sportstrille til ungen sin så gjør de da det ! Det har ikke du noe med. Ikke bry deg om det. Men derimot hvis dette fortsetter når barna forstår mye mer, så må du si ifra til far. Prøv å ikke tenke på dette :) jeg vet situasjon med ny unge hos far er vanskelig. Men Vær voksen for barnet ditt sin skyld . Beste du kan gjøre for han er å være storsinnet :)

Skrevet

Haha. Du er litt rar nå kjære deg !! Du må ikke tenke på det slik, du virker sjalu. Hvis de vil kjøpe en sportstrille til ungen sin så gjør de da det ! Det har ikke du noe med. Ikke bry deg om det. Men derimot hvis dette fortsetter når barna forstår mye mer, så må du si ifra til far. Prøv å ikke tenke på dette :) jeg vet situasjon med ny unge hos far er vanskelig. Men Vær voksen for barnet ditt sin skyld . Beste du kan gjøre for han er å være storsinnet :)

Skrevet

Til jul trenger eldstemann nytt skiutstyr, mens minste ikke gjør det. Summen er at eldste får dyrere julegave enn minste. Vil det da si at jeg har "lov" å gjøre det, siden begge barna er mine? Eller må jeg passe på hvert krone og øre jeg bruker på ungene fram til jeg ligger i grava?

Jeg har mine to, eksen har barn med ei annen også. Hvem som bruker hva på gaver gidder jeg rett og slett ikke å holde rede på, men det jeg kan si med stor sikkerhet er at de som får mest gaver og ferier av disse barna er de to jeg har med eksen. De får jo dobbelt opp, noe halvsøsteren deres, som bor med sin mor og far, aldri vil få. Så at det er synd på skilsmissebarn gjelder i alle fall ikke når det kommer til slike ting.

Anonymous poster hash: 89171...c89
Skrevet

Jeg stusser litt mer på at barnet bare er 2,5 år gammelt og at barnefaren har rukket å få seg ny dame og et nytt barn i februar! Og du ny samboer?

Er det så enkelt å bare skifte kjærester etter at man har fått barn?

Håper dere er mer stabile enn dere høres ut som, og at barna deres slipper å få ny pappa/mamma hvert år...

Og nå har du dessverre havnet i mine-dine-og-våre-barn-fella!

Da får du bare ta alle problemene som kan dukke opp. Ta en titt inne på mine-dine-og-våre-barn-forumet her inne...

Anonymous poster hash: 92d4b...5f3
Skrevet

Jeg mener i alle fall at jeg har rett her. Far favorisere hans nye barn,men jeg skal sørge for,hvis det forsetter slik at han ikke får samvær i hele tatt,nå er jeg ferdig med denne saken,for jeg vet jeg har rett her. og bryr meg lite hva dere tror ang jeg er Sjalu,det har ingenting med saken og gjøre,dette går utover min sønn.

Skrevet

Det ble slutt 4 månder før ungen vår kom, og han var singel i 6mnd og jeg i 9mnd,så hoppet ikke rett inn i forhold noen av oss.

Skrevet

Jeg mener i alle fall at jeg har rett her. Far favorisere hans nye barn,men jeg skal sørge for,hvis det forsetter slik at han ikke får samvær i hele tatt,nå er jeg ferdig med denne saken,for jeg vet jeg har rett her. og bryr meg lite hva dere tror ang jeg er Sjalu,det har ingenting med saken og gjøre,dette går utover min sønn.

Nå fremstår du rett og slett som ei hevngjerring drittkjerring. Holde tilbake samvær fordi halvsøskenet til barnet ditt har fått mer i gave enn barnet ditt? Er du ikke helt frisk?

Skrevet

Nå fremstår du rett og slett som ei hevngjerring drittkjerring. Holde tilbake samvær fordi halvsøskenet til barnet ditt har fått mer i gave enn barnet ditt? Er du ikke helt frisk?

What she said...

Anonymous poster hash: 81e7e...279

Skrevet

Jeg har to barn med to forskjellige fedre. Jeg er gift med pappaen til minstemann.

Det blir alltid slik at eldstemann får dobbelt så mange gaver som minsten fordi han har dobbelt opp med "besteforeldre" osv. Man kan jo ikke nekte pappaens nye dame og hennes familie å kjøpe gaver ol. det er jo bare idiotisk, så da blir det slik. At min mann da kanskje kjøper en litt dyrere gave til vår sønn enn det eldstemann får gjør jo ingenting, for han får jo MYE mer uansett.

Vil også legge til at barn ikke altid er så opptatt av å få de dyreste gavene, for de er ikke kronene det kostet viktige, men selve gaven.

Anonymous poster hash: 780ec...ef8
Skrevet

Mine får ikke får ikke alltid gave til samme pris-det viktigste er at det er noe dem ønsker seg,ikke hvor mye gaven kostet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...