Gå til innhold

Synes dette er SÅ urettferdig ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 2 og halvt,som bor med meg. Faren er blitt samboer på nytt og har fått en liten en som kom i Februar i år. De har nettopp kjøpt gave til barna. Mitt fikk gave til 400 og deres barn fikk til 1200,synes det er så urettferdig at han får så lite,mens pappas nye får kjempe dyr og fin gave. er jeg urimlig her eller ikke?

Anonymous poster hash: e6138...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, selvfølgelig bør exens nye dame være med på å kjøpe råflott gave til ditt barn. helt logisk det.

Skrevet

Skjønner at du synes det er urettferdig. Og kanskje barnet etterhvert. Sånn er det som regel for skilsmissebarn.

Men husk at barnet ditt også får gaver fra deg, så han får på en måte alltid dobbelt opp. Du kan legge det fram slik for han i allefall :)

Anonymous poster hash: 49c39...5c7

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Uten at jeg vet, kan det jo hende at din ex bare betale 400 i gave til det nye barnet også? og hans nye kjæresten betale resten,synes ikke du bør dømme får du vet fakta.

Skrevet

Er det så urettferdig da?

Ditt barn får gave av pappa og av deg.

Det nye barnet får gave av pappa og sin mamma.

Mine barn har ikke skilte foreldre, men de får ikke alltid gave av samme verdi likevel.

Til jul i år får 6-åringen ny sykkel til 1000 kr (var satt ned fra 2500 kr), mens lillesøster på 4 år bare får en gave til 500 kr for hun trenger ikke noe dyrt akkurat nå. Et annet år er det omvendt. Det trenger ikke alltid være helt likt, det jevner seg ut på sikt....

Anonymous poster hash: 90d08...8f6
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Forskjellen er vel at de var to som kjøpte til sitt barn, og han var alene om å kjøpe til deres barn. Viktigest er hva de får, altså, hvor mye omtanke det ligger i gaven, ikke prislappen :)

En gave til 400 kr kan ha større verdi for barnet ditt, enn en gave til over 1000 kr.

Skrevet

Føler at fars nye barn,er viktigere en vårt, ikke det at han ikke stiller opp for oss,for det han alltid gjort,stilt opp på alle samvær. Jeg har ny kjæreste med 2 barn og han kjøpte likt til sine og min,og det samme gjorde jeg. Mener at den nye dama hans bør være med og kjøpe til mitt barn også,er normalt det.

Gjest Anonymbruker85
Skrevet (endret)

Ehh unnskyld meg,nå synes jeg du går litt langt, du kan mene det ja,men ikke kreve det.

Endret av Anonymbruker85
Skrevet

Føler at fars nye barn,er viktigere en vårt, ikke det at han ikke stiller opp for oss,for det han alltid gjort,stilt opp på alle samvær. Jeg har ny kjæreste med 2 barn og han kjøpte likt til sine og min,og det samme gjorde jeg. Mener at den nye dama hans bør være med og kjøpe til mitt barn også,er normalt det.

Det er normalt for dere, men ikke for alle nei.

Her startet ikke min stemor å delta på gavene til oss før vi hadde kjent henne i 4 år. For oss, og mange rundt oss er det normalen, å la far holde slikt alene frem til det føles naturlig for alle parter at steforelder deltar i gaver ol.

Anonymous poster hash: 44206...d65

Skrevet

Skulle svare det mange andre skriver her. Ditt barn får gave av deg, far og også din nye kjæreste. Slike ting vil aldri bli likt i mine, dine, våre barn. Du får gjøre det likt for dine, og så får det være opp til far hvordan han velger å gjøre det. Kanskje skulle egentlig bare det nye barnet få noe, men de valgte å gi noe "mindre" til deres barn likevel?

Anonymous poster hash: ec119...37d
Skrevet

Jeg syns du virker litt urimelig her. Det er tanken bak som teller og ikke hva gaven koster som har betydning. Når det er sagt så er det motsatt her hos oss. Min kjære har en sønn fra et tidlig forhold, gutten får langt dyrere gaver fra far ( oss) enn våre felles unger. Sønnen får som regel gaver til ca 1000kr til jul og bursdager, mens våre unger får maks gaver til ca 400. Jeg føler ikke no 'forskjellsbehandling' eller sårt av den grunn, for jeg ønsker at mine unger skal lære seg andre verdier enn å være materialister som sin storebror.

Anonymous poster hash: 547bc...ade

Skrevet

Da lurer jeg på vil du kjøpe gave til søskene til sønnen din?? Til samme sum? Mener siden de er søsken?

Anonymous poster hash: e8894...651

Skrevet

Nei det nye barnet får ingenting av meg eller broren sin,men synes det er urettferdig behandling av far her.

Skrevet

Her er du på viddene.. og hva ditt barn evt gir sitt nye søsken står vel kanskje far for..

At du velger å kjøpe likt til dine stebarn som til ditt eget barn det får være opptil deg. Jeg er stemor til et barn og bidrar i gave men ikke med likt beløpsom mor og far gir. Stebarnet her får uansett, totalt sett fra mor og far/meg og andre langt mer enn vårt fellesbarn. Stebarnet får jo også gaver fra ekstra tanter/onkler og besteforeldre.. dessuten er moren glad i å shoppe så det ville vært bortimot umulig å matche hennes pengeforbruk på barnet. Hun er dessuten "flink" å be faren om halvparten av beløpet av stort og smått til tross for ganske så høyt barnebidrag. Har aldri hørt faren si nei..

Anonymous poster hash: 8f69d...323

Skrevet

Ungen din er 2,5 år. Tror du virkelig pris har noen ting å si??

Anonymous poster hash: 72dd4...f58

Skrevet

ikke snakk om for gammel barnet er her,dette er forskjell behandling mellom hans 2 barn og total FEIL.

Skrevet

Det kan jo hende babyen trengte noe som kostet 1200 kr da.

Vi har to barn også, og om eldste trenger f ex nye ski så kan vi kjøpe det til jul for mange tusen, mens minste dåner av lykke for å få en playmoskute til 500.

Bare som eksempel.

Skrevet

ikke snakk om for gammel barnet er her,dette er forskjell behandling mellom hans 2 barn og total FEIL.

Vi har fått med oss at du syns dette er forskjellsbehandling fra far sin side. Men leser du ikke alt det andre som blir skrivd her? Ser du ikke at det er ganske mange her som mener at det ikke er forskjellsbehandling dette handler om? Jeg kunne sagt det samme om igjen: hva vet du om hvor mye far har betalt av gaven til sitt nye barn ifht hva mammaen til det barnet har betalt? Barnet deres får jo gaver fra deg og din side også, dette utjevner seg vel? Kanskje det nye barnet trengte noe spesielt, akkurat på samme måte som at deres barn trenger noen ting av og til, f.eks nytt regntøy, osv...?

Og hvordan i all verden har du funnet ut prisen på disse gavene, driver faren og forteller alt slikt til deg?

Nei, ikke bry deg for mye om dette her. Og for all del ikke la barnet deres få disse materielle verdiene så tidlig, han er jo bare et lite barn. Det må da være hyggeligere med et barn som er takknemlig for det han får, enn et barn som blir sur fordi søsteren eller broren får en gave som koster mer penger? Det er vel ikke prislappen det kommer an på?

Anonymous poster hash: 903ce...86b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mine to får ikke alltid likt. Nå har vi fått nummer 3 og det er ingen automatikk i at de feks får for samme sum til jul. Må det være helt likt bestandig da?

Skrevet

Det skal være likt ja. Stakkars ungen min som ikke får likt med lillebror, han får en lær og gå bil og en ny sporttrille, det siste er unødvendig så lenge babyen bare er 8mnd nå og ca 10 og halv rundt juletider,han kan fortsatt bruke kombi vogna si.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jammen han forstår det jo ikke? Og hvorvidt de velger å gi en vogn som gave istedenfor å kjøpe det utenom er jo bare fint. Og om de velger det fremfor å bruke kombivogna er jo ikke opp til deg å avgjøre?

Mener du at hver gang dette nye barnet får noe så må ditt også få?

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Hør her Hi, er ikke unormalt at man bytter til ny vogn i den alderen der,min sønn er snart 8 mnd og har allerede vokst ut av sin kombi vogn,så det er fullt mulig. Barnet ditt får jo gaver både av deg,faren og stefaren, og du er fortsatt ikke fornøyd? Det kaller jeg utakknemlig. Du kan faktisk ikke dømme far her for du vet ikke hvor mye han har lagt i gaven til Lillebroren til ungen din heller

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hadde det vært snakk om at barnet ditt ikke fikk gave, eller fikk noe arveklær eller noe utslitte leker, hadde jeg forstått denne kommentaren, men det er det ikke, du er så opptatt på prisene at du ser ikke at det ikke er feil, av og til får den ene dyrere gave enn den andre, i fjor hadde ungene våre en prisforskjell på ca 800 kroner på julegavene sine, var ingen som skrek om forskjellsbehandling der da.. Dette går ene og alene på deg og ditt syn i saken, barn tar ikke skade av prisforskjellen, neste år, eller om 2 år, så kan det være sønnen din som får dyr gave, mens deres barn får noe billig, det er slik det er å ha flere unger.

Skrevet

Det skal være likt ja. Stakkars ungen min som ikke får likt med lillebror, han får en lær og gå bil og en ny sporttrille, det siste er unødvendig så lenge babyen bare er 8mnd nå og ca 10 og halv rundt juletider,han kan fortsatt bruke kombi vogna si.Anonymous poster hash: e6138...d36

Hahaha :lol: Se der ja, der røpet trollet seg! :D

Kan jo ikke akkurat påstå at ei barnevogn er en gave til barnet.... Hahaha! Takk for en god latter på morgenen HI! :D

Anonymous poster hash: 5d59b...db2

Skrevet

Det skal være likt ja. Stakkars ungen min som ikke får likt med lillebror, han får en lær og gå bil og en ny sporttrille, det siste er unødvendig så lenge babyen bare er 8mnd nå og ca 10 og halv rundt juletider,han kan fortsatt bruke kombi vogna si.

Så bare fordi DU mener de kan bruke kombivogna, så skal de ikke få lov til å ordne med sportstrille til ungen sin? Snakk om å blande seg i deres oppdragelse..

DE føler for å ordne lettere vogn å bruke på turer ol, DE er foreldrene til dette barnet, DE bestemmer.. Du må lære deg å akseptere at de har et barn sammen de også, og de er to om gavene til sitt barn, mens du og far gir hver deres gave til sønnen deres.

Du virker rett og slett bitter for at far til ditt barn har stiftet familie med en annen enn deg.. Dere har et barn sammen, men det gir deg ingen rett å blande deg i hva de velger for sitt barn. Om det er så krise, så får du ordne en gave som utligner på prisen da, kjøper du en gave til 800 kr, så har begge ungene fått gaver til 1200 fra foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 44206...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...