Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg har brukt de litt i grøten til gutten min for å smaksette, og nå som han har begynt i barnehagen hender det jeg gir han en sånn smoothie på vei hjem, så han får litt i magen før middag. Men, de er jo økologiske og sunne, men jeg lurer på, hvor sunne er de egentlig? Å er de noe særlig for tennene? Hvor mye gir dere av dem? Dette slo meg idag. Vi har brukt de ganske mye. Håper ikke jeg har gitt han noe som ikke er bra for han... :S Anonymous poster hash: bd457...7da
Bustetroll Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Jenta mi spiser ca 1 om dagen. Ikke farlig i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Det er helt sikkert ikke bra. Du får nok flere svar som lyder slik; " hvorfor venne han til noe som smaker søtt? Gi han vann, vann og atter vann! Til nød en gullerot- men den må være kokt godt og most. Frukt er skadelig for tennene pga syre! Skjerp deg, mamma." Anonymous poster hash: f9763...abe
MrsMilla Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Tja, det er jo økologisk frukt, og ikke tilsatt noe. Sånn sett er de jo bra. Men så har de jo selvsagt fruktsukker - noe som kanskje kan være litt dumt igjen for tenner etc. Tror det går heeelt fint, jeg bruker de på samme måte som du, typisk når man må få noe i magen fort etc og smakstilsetning i grøt. Tror det er litt mindre bra om de går og tar litt og litt mtp tenner. Tannkost og flux på kvelden så går det så bra så :-)
Tordensky Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 De er 100% frukt, i motsetning til glassene med fruktmos som ofte er 50% vann. De er derfor akkurat like sunne som hel frukt. Syremessig, for tennene, kan man jo begrense bruken, og for tyggetreningens del kan det være greit å gi fruktbiter også innimellom. Men sånn i grøten og på farten er de geniale. Vi bruker dem også en del, småen elsker dem. I bhg spiser han enten biter med banan eller får pære skrapt ut med skje (han er ikke så flink med biter enda) og han drikker bare vann, alltid. Vi er flinke med tannpuss, så jeg benytter disse frukttubene med null samvittighetsgnag. Eneste er at de er litt dyre... Men Rema1000 har en Hipp-variant i 4pk til 25kr så akkurat de er ikke så verst pris :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå