Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 hvordan er humøret, oppførselen osv.? Anonymous poster hash: a2ab5...0fb
Ooops I did it AGAIN Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 For tiden...? Vel, innimellom lurer jeg på om han har to eller tre personligheter;) Han skifter mellom godgutten, villbassen og sutrekoppen hele tiden. Litt slitsomt til tider. Heldigvis går det over:-) Og så har han selektiv hørsel. Sorterer ut det han vil høre, og ignorerer resten. Det går forhåpentligvis også over:)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Blid og fornøyd, enkel å ha med å gjøre, så lenge ting går hans vei. Liker ikke å ikke få det som han har tenkt. Vil helst ha siste ordet. Sta og viljesterk, takler nederlag dårlig. Aktiv, men kan også være rolig og konsentrert om det ikke skjer for mye rundt han. Anonymous poster hash: d8fe4...b68
Benedictemamma Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Hun er ei veldig blid jente, men også utrolig sta. Veldig på det "min" greiene. Utrolig mammadalt men veldig lett å ha med å gjøre ute på ting osv
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Ok, godt å høre at det er noen likheter med vår fireåring hadde forventet et litt roligere år etter treårs "trassen", men synes det er mye berg og dalbane om dagen. Mye sur og tverr, verden raser om det ikke blir som forestilt. Veldig fornuftig og god innimellom, men tunghørt og provoserende til tider. Snakker om forskjellige personligheter - det var en god beskrivelse på hvordan jeg føler han er om dagen Anonymous poster hash: a2ab5...0fb
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Hun er nettopp fylt 4år. Humøret er svært variert. Kan gå fra topp humør til å klikke i vinkel for en skeiv sokk.. Hun er svært opptatt av hvilke klær hun skal ha på, og Gud forby om armene/buksebena er litt lange. Hun er svært hjelpsom og veldig grei å ha med å gjøre dersom hun har mor eller far helt for seg selv (uten den andre og lille søster). Hun er mamma dalt og hyler om jeg ikke hjelper henne med det meste (tannpuss, bading, brødskiver, lesing). Veldig selvstendig og flink på de fleste områder. Hun er enten kjempe snill og god med lille søster, eller hennes verste fiende. Men det er vel ganske vanlig Anonymous poster hash: 91425...18b
MrsMilla Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Jevnt over utrolig godt humør, masse humor, aktiv og ettertenksom. Han er fire, og typisk guttegutt på mange områder, liker biler, fart og heisekraner. Samtidig har han god konsentrasjon og er flink til å bidra og gjøre det han blir bedt om. Får ofte høre at han er veldig positiv og sjarmerende (han er en pikenes jens og kommenterer gjerne hvor vakre og flinke hans medmennesker er - og mener det også).... haha hjelpe oss om noen år... Mange venner og kan leke med mange forskjellige personligheter og aldre.
Gjest Skofantomet Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Sta, skal klare ALT selv, veldig opptatt av hva andre tenker om han (kan ikke gå med den luen el genser, da ler alle av meg?), kan klikke for en skjev sokk eller om håret er klumpete (hannes ord), er verdens beste storebror noen dager, andre dager syns jeg bare synd i lillebror som får gjennomgå
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Han blir fire om to måneder. Er stort sett ferdig med trassen. Er flink til å gjøre som han skal og har begynt å utvikle ordentlig empati. Er også flink til å ikke plage lillesøster slik han gjorde før! Veldig interessert i matte, tall og bokstaver. Bruker mye aktivitetsbøker. Må mases litt på for å få gjort det han skal, men det er overkommelig. Anonymous poster hash: f9d5a...01d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 Hører jenten min i alle deres forklaringer. Men en ting som går igjen er "MAMMMMMA!!! Eg vil bestemme! Du skal gå bak meg!" Ligger seg til tider ned på fortauet på vei hjem fra barnehagen... Jeg trulter videre uten henne og hun kommer hysterisk etter, selvfølgelig kan jeg unnskylde dette med at hun er trøtt, er som regel da hun er på sitt verste! Ellers er hun sta! følsom, har masse empati, enkel og distrahere/engasjere, leker rollelek dagen lang. far i huset er baby noen timer og jeg er lille søster, kan putle med dukkehuset alene i timesvis. Veldig opptatt av bokstaven hennes og tall, sanger og rim. Ellers spiser hun lite middag, er ganske kresen og liker egentlig kun spaghetti, men merker at det er rom for å presse på mer nå enn før, så får i henne litt mer Hun utvikler sakte men sikkert en fantastisk personlighet som er alt annet enn uorginal og kjedelig Hun er min lille stolthet, uansett hvor ofte jeg kunne revet av meg håret pga henne! En til kjent setning " Mamma! Eg vil jo lye deg!" Anonymous poster hash: 9b53e...f91
Hun med alle ungene Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 Kjempeblid,konsejente,veldig morsom,veldig selvstendig,skal klare ALT selv (ikke snakk om at hun skal få hjelp av noen,nei!!) ,veldig interessert i bokstaver,tall,andre språk osv, ganske aktiv jente,men kan også sitte alene på rommet å holde på med ting, veldig snill lillesøster og storesøster, flink med dyra våre, stort konkuranseinstinkt (lurer på hvor hun har det fra? Hehe) Ei super jente på (nesten) alle måter! Det eneste negative om henne må være den tre års traseen som ser ut til å aldri gå over. Den begynte tidlig (med en gang hun kom ut var den på plass ) og ser ut til å vare evig
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Hun er veldig snill og grei. Og selvsagt sta, men det har hun vært siden tidenes morgen. Har sålenge hun kunne gå hatt bestemte meninger om hva hun skal ha på seg og ikke (jeg tuller ikke). Jeg har fått kommentarer på at de ikke har møtt en mer sta unge. Hun lar seg ikke rokke uansett hvor mye vi prøver å lokke og overtale. Har hun bestemt seg, så funker ingenting. Men ikke noe spesielt med alderen. Alltid vært slik. Ellers er hun litt veslevoksen og snusfornuftig. Snakker litt som en voksen. Veldig omsorgsfull. Leker, styrer og steller med dukker og er helt frelst i babyer. Liker å vise seg fram med dans. Liker å synge, liker å bli lest for. Bøker med lange historier uten særlig bilder går helt fint nå. Selv om det selvsagt er morsomst med bilder. Elsker klær. Leker med klærne sine hver dag og kler seg i de merkeligste antrekk. Er litt divanykker på jenta. Ikke noe nytt det heller. Hun har alltid vært glad i kjoler, og vært nøye på å være ren og pen. Tåler ikke gris og flekker noe særlig. Heller ikke noe nytt. Kommer med de artigste kommentarer om ting hun legger merke til som vi ikke tror hun legger merke til. Den trassalderen går nok aldri over her i huset, men jeg liker heller å kalle det selvstendiggjøring (siterer Jesper Juul). Er egentlig ikke så mye nytt med denne jenta, annet enn at det er lettere å føre lengre samtaler om fornuftige ting. Hun har vært veldig tidlig ute med språket. Alt i alt en flott jente, men utrolig vanskelig å håndtere når det kommer til ting hun må/bør gjøre. Tror mange har sendt oss noen skråblikk fordi vi har en så sta og egen jente. Sannheten er at hun faktisk er veldig redd for nye situasjoner og mennesker. Det er ikke trassen, hun er faktisk oppriktig redd. Anonymous poster hash: d0944...d30
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #13 Skrevet 1. oktober 2013 Min ble 4 år i sommer.. Og en mer rolig, sindig liten fyr skal man lete lenge etter.. Han er ikke det første barnet i familien, så jeg har noe å sammenligne med.. Han har aldri trasset. Er alltid blid. Har alltid vært flink til å sitte og pusle med egne aktiviteter. Gir alltid bort en klem. Er aldri 'bestemmende' -det 'verste' må være at han blir litt skuffa om jeg ikke orker å løpe 'førstemann!' til porten i barnehagen hver eneste dag.. Rydder spontant på rommet sitt. Er litt kresen i matveien. Sovner på et blunk på kveldene. Ikke redd for nye mennesker/situasjoner, men mener for eksempel at han synes han skal være 5 år før han skal lære seg å spikke.. Litt redd for å skade seg. Dersom han er uenig i noe, så er det fullt mulig å snakke foruftig med ham, så innser han hva som er lurt å gjøre. Han 'varter' opp folk.. 'Er du sulten? Vil du låne en leke av meg?' etc. Han er ikke først ute motorisk.. Igjen -redd for å skade seg samt litt tung i baken.. God interesse for tall og bokstaver, så har smått begynt å lese små, korte ord. (2-3 bokstaver). God konsentrasjonsevne.. Det var vel det.. En god liten turkamerat i livet. <3 Anonymous poster hash: 1b2b7...78c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå