Gå til innhold

I hvilen uke kom magen din i graviditet nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettop fått positiv test på barn nr to og jeg gruer med så sinnsykt til et nytt svangerskap selvom jeg gleder meg til ungen kommer.

Jeg ble veldig stor i mitt forrige selv om magen ikke dukket opp før i uke 25 men gikk opp 18 kg  :o Så er litt redd for at jeg skal bli større denne gangen og mtp at jeg fortsatt har 6kg igjen fra forrige svk.

Når kom magen din med nr to?

Jeg har pleid å trene masse tidligere, men har etter forrige fødsel slitt med at jeg ikke har energi og alt for lite søvn (har ei på halvannet som fortsatt krangler 2-4 timer på natta og opp kl 06.00). Kan jeg begynne å trene zumba nå når jeg er gravid?

Har tidligere i vår hatt en runde med 30day shred og jogget innimellom så er ikke veldig i form.

Anonymous poster hash: 9de54...051
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller ikke gå opp så mye.. Holdt meg på hhv 6 og 8 kg i de 2 siste svangerskapene.

Er veldig tynn fra før og er nå i uke 18. Ikke fått noe mage, viser kanskje litt på kvelden for jeg har en tendens til å bli noe oppblåst da. Men er borte neste morgen, og ingen kg opp enda :) De skal jeg spare til slutten, hehe ;-)

Klart du kan trena zumba, du kjenner selv på kroppen hva du orker !

Anonymous poster hash: 31e6e...289

Skrevet

Så flink du er da som har ikke har gått opp mer :D jeg hadde det slik jeg og i forrige, gikk opp 1/2 kg frem til uke 26, etter det sneik de seg på en etter en og da de veide meg på siste kontroll fikk jeg rett og slett sjokk over at jeg hadde gått opp så mye og ble veldig deprimert, så denne ganen vil jeg holde meg i form og spise sunt, slik at jeg forhåpetnligvis holder meg under 12 kg.

Jeg veier vanligvis ett sted mellom 64-68 litt opp og ned, men har ikke klart å få av meg alt fra sist, gikk ned 16kg etter 4mnd men så kom det noen ekstra kg i løpet av vintern med mye sykt barn som ikke sov om nettene, lite mosjon og mat som ble det som var raskest å lage.

Men da skal jeg bestille meg zumba og sette igang med trening og kosthold :D:D

Anonymous poster hash: 9de54...051
Skrevet

Med både nr 2 og nr 3 kom magen rundt uke 10. Fikk tydelig gravidmage mye tidligere de to siste gangene enn første gang, men opplevde at det gikk litt i rykk og napp, så var ikke større på slutten med nr 2 og 3 enn med nr 1 :) La på meg 11, 10 og 6 kg. Var veldig dårlig i siste svangerskap, så er egentlig ikke sammenlignbart. 

Jeg jobber som tannlege. Husker jeg tenkte jeg kom til å bli enorm med nr 3 fordi jeg var mye større i uke 18 enn en pasient av meg som var gravid med sitt første barn i uke 28 :)

Jogget en del før jeg ble gravid siste gangen, men var ikke godt trent. Hadde hyperemesis til uke 20 og ble i elendig form. Fikk likevel klarsignal fra legen om å trene så lenge jeg ikke overdrev. Kos deg med zumba, men lytt til kroppen :)

Anonymous poster hash: 16366...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...