Gå til innhold

Sende i barnehage med ørebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har ørebetennelse,null feber og i full fart,kan jg sende han i bhg i morgen da??

Anonymous poster hash: 257bd...837

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: b601d...619

Skrevet

Ja.

Skrevet

Allmenntilstanden er det som avgjør om barnet kan i bhg. Og smittefare selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 7f674...b92
Skrevet

Nei syke barn skal ikke i barnehagen. Syke barn har det best hjemme.

Anonymous poster hash: a6596...e13

Skrevet

Om du sender barnet i barnehagen, så ville jeg ihvertfall laget en avtale med personalet om at de må følge ekstra godt med om det oppstår ubehag, og så ringe deg. I vår barnehage er det slik at barna må være friske nok til å være ute, er han det? 

Skrevet

Allmenntilstanden hans er bra. Ja vi har vært masse ute i dag vi, hadde på lue og passa på så den dekte ørene hele tida. Eller sønnen selv passa på det ;)

Han vil veldig gjerne i bhgen selv da,mast i hele dag om og få dra dit..

HI

Skrevet

Da synes jeg trygt du kan sende han! Har han vondt fortsatt da? 

Skrevet

Han har hatt vondt på natten bare. Fikk paracet i stad mot eventuelle smerter.

HI

Skrevet

Så lenge almenntilstanden er bra, han kan være ute og han orker å følge barnehagens tempo - og han er feberfri syns jeg fint han kan gå i barnehagen.

Men snakk gjerne med de voksne så de holder et ekstra øye med han, og kanskje han kan få en litt kortere dag? 

Hilsen førskolelæreren :) 

Anonymous poster hash: b5336...c65
Skrevet

Barn som må ta smertestillende for å ikke ha vondt, skal ikke i barnehagen, barnet er da sykt! Øyrebetennelse er ikke godt! Og de voksne i barnhagen har kanskje 15-20 andre barn å passe på, det er helt umulig for dei å passe på at ditt barn alltid har lue på! Barn skal ikke i barnehagen etter å fått paracet, etter smertestillande er gitt er det foreldrenes ansvar!!

Skrevet

Så lenge et barn må bruke paracet for å dempe

Smerter så skal det ikke i barnehagen vel !!! Tullete

Anonymous poster hash: 80ec4...e26

Skrevet

Nei syke barn skal ikke i barnehagen. Syke barn har det best hjemme.

Du skal være glad du ikke var min mamma, når jeg var liten.

Foreldre til barn med kronisk ørebetennelse kan like godt slutte i jobb de da, om de skal følge din standard.

Jeg hadde MANGE ørebetennelser hvert eneste år. Til slutt ble jeg nesten immun mot smertene.

Måtte gå med det i 4-5 dager før jeg fikk penicilin, og deretter en uke på penecilin før jeg var helt frisk.

Skulle foreldrene mine vært hjemme med meg de 7-9 dagene jeg hadde aktiv ørebetennelse, HVER gang jeg fikk det syns du? Hadde du virkelig gjort det selv?

Uten feber og med god form så kan barnet gå i barnehage. Med feber eller mye nattevåk og smerter, da ville jeg heller holdt barnet hjemme. Ikke all sykdom er sykdom som krever at man holder seg inne og hjemme. Man må se an barnet og situasjonen. Ved smittefare blir det selvsagt annerledes.

Anonymous poster hash: edda6...ef9

Skrevet

Dersom barnet er kronisk syk med ørebetennelse må jo hjem og barnehage lage en ordning. Men hun som skrev innlegge her har ikke opplyst at barnet er kronisk syk, for meg hørte dette ut som ett en gangs tilfelle! Dersom du har barn med kronsik sykdom har du rett på flere syktbarn-dager i året og du har rett til en tilrettelagt ordning i samarbeid med barnehage/skole!

Skrevet

Han har våkna to netter pga smerter,var hos legen i dag og fikk bekreftet at det var ørebetennelse. Var han som sa han kunne få en paracet i kveld så han antageligvis slapp og våkne av smerter i natt. Han sa han kunne være ute bare ørene er dekt til.

Men jg var sløv og ikke spurte om han kunne gå i bhg. Formen ellers er jo bra.

Første gang han har hatt dette og første gangen jeg er borti dette derfor jeg spør her inne.

Vet samboeren min var plaga mye med ørebetennelse som liten,og han ble sendt i bhg når han ble feberfri og formen var bra sa svigermor i stad..

HI

Skrevet

Dersom barnet er kronisk syk med ørebetennelse må jo hjem og barnehage lage en ordning. Men hun som skrev innlegge her har ikke opplyst at barnet er kronisk syk, for meg hørte dette ut som ett en gangs tilfelle! Dersom du har barn med kronsik sykdom har du rett på flere syktbarn-dager i året og du har rett til en tilrettelagt ordning i samarbeid med barnehage/skole!

Men da må jeg spørre. Hvorfor er det ok at å sende et barn med ørebetennelse 10 ganger i året i barnehagen med ørebetennelse, mens et barn som kanskje bare har det en gang, absolutt bør bli hjemme. Sykdommen er nøyaktig den samme, og så lenge barnet er i fin form, så er det ikke noe forskjell på dette barnet i forhold til de andre i barnehagen.

Skrevet

Fordi barnet må få paracet for å holde smertene borte! Da er det vell best å holde barnet hjemme til det er frisk?? Er det så hastverk å komme seg tilbake til jobb?? Ta vare på syke barn, de har det best hjemme!!

Skrevet

Om natten ligger han, så det kan jeg tenke meg at er vondt. Synes godt du kunne prøvd en dag, om han ikke har vondt i morgen selvfølgelig. Og så får du heller ta "kampen" om å holde han hjemme fra bhg, om han blir dårligere av all aktiviteten. 

Skrevet

Jenta mi hadde nettopp ørebetennelse, legen sa da som de fleste her sier at det er allmenntilstanden som tilsier om barnet kan gå i barnehagen:)

Null feber og fin allmenntilstanden= fint kan gå i barnehagen:)

Anonymous poster hash: 74748...def

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Lever han i bhg i morgen, og ha en avtale om at de ringer deg om han viser ubehag, eller almenntilstanden endrer seg :) Om du må hente han igjen i morgen, så hold han hjemme til smertene avtar :)

Skrevet

Fordi barnet må få paracet for å holde smertene borte! Da er det vell best å holde barnet hjemme til det er frisk?? Er det så hastverk å komme seg tilbake til jobb?? Ta vare på syke barn, de har det best hjemme!!

Men i himmelens navn og rike, er du så tett, eller later du som? Beklager altså..

Barnet har fått en "føre var"-paracet før han la seg i kveld, for at han skal slippe å ha vondt på natten.

På natte ligger barnet tilnærmet flatt, hvis du har litt kunnskap om ørebetennelse (?) så vet du kanskje at det er mer smertefullt når man ligger. Moren til barnet sier at barnet på dagen er i helt fin form og ber om å få gå i barnehagen for å leke med vennene sine. Barnet har ikke feber og ikke smerter på dagtid. Med paracet sover barnet også greit om natten. HVA er problemet da, lurer jeg på? Hvorfor skal du bestemme at dette barnet har det best hjemme, når både mor og barn mener at han er i mer enn god nok form til å gå i barnehagen? Og hvem har sagt at det haster med å komme seg i jobb igjen? Hvem har brukt DET som argumentasjon?

Du har kanskje ikke opplevd å ha så veldig masse fravær pga sykt barn du? Vi har utvidet rett selv, pga barn som er kroniker. Jeg har aldri sendt barnet mitt i barnehagen når det ikke har vært frisk nok til å gå der, og det betyr at jeg tidvis har vært MYE borte fra jobb. Vi hadde feber og luftveisinfeksjoner i 14 dagers sykluser hele vinteren i fjor, og barnet sto mer eller mindre på max dose medisin (astma) hele vinteren. Du kan jo selv tenke deg hvor mange dager det ble i løpet av den vinteren, hvor jeg eller faren måtte være hjemme fra jobb. Da får du heller unskylde oss om vi sender et mer eller mindre friskt barn i barnehagen, MED ørebetennelse, så lenge formen tilsier at barnet er i god form. Jeg har aldri vært i den situasjonen selv, men hadde ikke stusset en gang om den oppsto.

Skrevet

Var en fornøyd gutt som ble levert i bhgen i dag :) pratet med de ansatte det og de mente han fint kunne være der. Han begynte og leke med engang vi kom dit og de ansatte så han var i form. Sa det bare var og ringe, men de regnet med at de slapp det fordi de så hvordan tilstanden hans var..

HI

Skrevet

Var en fornøyd gutt som ble levert i bhgen i dag :) pratet med de ansatte det og de mente han fint kunne være der. Han begynte og leke med engang vi kom dit og de ansatte så han var i form. Sa det bare var og ringe, men de regnet med at de slapp det fordi de så hvordan tilstanden hans var..

HI

Høres ut som en flott løsning for alle! Barn som er i form til å delta på aktivitetene i barnehagen og som ikke utgjør noen smittefare bør ikke holdes hjemme - i hvert fall ikke med Mamma eller Pappa som har betalt fri fra jobb! Er man i tvil så får man gjøre som du gjorde her, snakke bred der voksne i barnehagen og be dem ringe hvis barnet ikke er i form til å være der.

Anonymous poster hash: 7efe7...cef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...