Gå til innhold

Holdninger til Nav her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spør:

Mener faktisk noen her inne at man snylter på staten ved å motta kontantstøtte, overgangsstønad, uføretrygd osv?

Jeg definerer snylting på staten som, å lure til seg støtte man egentlig ikke trenger. Feks ved å si man er enslig men i realiteten er sammen med barnets far.

Å benytte seg av rettigheter som man blir hardt skattet for å få ,er ikke snylting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme mener jeg..

Anonymous poster hash: 94f07...ee9
Skrevet

Enig med deg, Stinkerbelle!

Tror en del av de mest "ekstreme" som regel er ute etter å provosere...

Anonymous poster hash: bf009...11e
Skrevet

Tenker likt som du, å ta imot stønader ein har krav på fordi ein oppfyller vilkåra for stønaden kan ikkje definerast som snylting.

Når folk snakkar om "naving" tenker eg på det ordet betydde då det kom, ungdom som tek seg fri frå forpliktingar og hevar sosialstønad for å sleppe jobb/studier osv. Eg vil ikkje tru det er spesielt utbredt jamnt over, men har vore eit fenomen i avgrensa miljø.

Skrevet

Snylting er vel dersom man uberettiget lurer til seg stønader. Utnytter nav-systemet. Vet om alt for mange som snylter på systemet, jobber svart mens de er syke.. osv.. jeg blir alltid kjempeskreptisk når folk er uføre eller syke pga psykiske problem. Jeg har jobbet i psyiatrien og er sjokkert over holdningene folk(mange pasienter) har til arbeid!  :(

Anonymous poster hash: 57621...972
Skrevet

Jeg skrev et innlegg for noen uker siden her ang ufør, og fikk bare gode ord fra alle her :) Føler meg mindre verdt, men blei løftet opp av alle kommentarene som kom inn <3

Anonymous poster hash: e505b...f30
Skrevet

Det er nok sånn at noen som snylter (lurer NAV) har ødelagt for de som faktisk har rett på stønader. Jeg har hørt om flere som mener at alle som har rett på stønader, snylter. Fordi de mottar penger uten å arbeide for de. Og de har hørt om holdningene til snylterne... 

Personlig mener jeg, som andre sier, at snylting er når man mottar penger man ikke har rett på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...