Gå til innhold

Amming: Hyppighet og varighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og hvor lenge ammer dere per gang?

Hvor gammelt er barnet?

Ei venninne ble "sjokkert" over at jeg ikke begrenser ammingen til ti minutter per bryst.

Jeg lar barnet spise seg mett, uavhengig av hvor lang tid det tar. Tilbyr også bryst etter barnets ønske/behov. Barnet slipper selv taket når det er forsynt. Barnet er seks uker og spiser sakte (slekter på eldre søsken på det området), og jeg ammer sjelden eller aldri mindre enn ti timer i døgnet. Erfaringsmessig spiser barna raskere og sjeldnere når de blir eldre.

Nevnte venninne skjønner ikke at jeg "gidder". Hun har heller aldri hørt om noen som ammer så hyppig/lenge.

Anonymous poster hash: d29ae...07e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 dager her og ammer når han gir tegn på at han vil ha pupp. Blir vel andre hver time ca, lenger hvis jeg er heldig og han sover godt.

Noe av dette blir også bare kos, men jeg vil gjerne at han skal få ha det sånn siden han er fortsatt så liten.

Ellers blir det ca 20 min på hvert bryst. Etter det sovner han.

Vet ikke om jeg gjør det riktig. Skal spørre på helsestasjonen denne uken

=)

Anonymous poster hash: ac9ad...09a

Skrevet

Jeg ammer så lenge hun spiser. :P

Noen ganger tar det 5 min, og andre ganger kan hun bruke 30 min på en pupp.

Hun er ca en mnd nå.

Det kan gå alt fra 4 timer til 30 min imellom når hun vil ha mat, men dette er hun flink til å styre og si fra om selv...

Tenker det at akkurat nå så er pupp - mamma - kos det viktigste i verden så da får vi bruke den tiden det tar med det da

Skrevet

Baby 4 mnd, ammer nesten etter "boka". Ca hver fjerde time fra kl 20-08.00, tømmer en pupp hvert måltid. (10 min maks)

På dagtid blir det litt mer, spesielt hvis det er varmt.

De første tre ukene tok ammingen litt lenger tid, men etter det har måltidene gått raskt. Jeg gir når babyen vil ha.

Anonymous poster hash: bf8f3...c98

Skrevet

Baby 4 mnd, ammer nesten etter "boka". Ca hver fjerde time fra kl 20-08.00, tømmer en pupp hvert måltid. (10 min maks)

På dagtid blir det litt mer, spesielt hvis det er varmt.

De første tre ukene tok ammingen litt lenger tid, men etter det har måltidene gått raskt. Jeg gir når babyen vil ha.

Anonymous poster hash: bf8f3...c98

Hvordan ammer man "etter boka" på dagtid?

Anonymous poster hash: 40e11...176

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...