Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #51 Skrevet 30. september 2013 Er det på Ammerud? Bodde i en slik leilighet før. Bad uten do. Synes egentlig ikke det gjorde noenting at det har dør mellom kjøkken og bad. Anonymous poster hash: 4f570...bd6 Nei, ikke på ammerud, men om jeg husker rett er det samme type løsning ja:) Anonymous poster hash: 1bddb...8c7 Hørtes nemlig veldig ut som leiligheten vi hadde Vi solgte forøvrig leilgheten vår midt i finanskrisa i 2009 og den god over takst, selv med dør mellom bad og kjøkken Anonymous poster hash: 4f570...bd6
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #52 Skrevet 1. oktober 2013 Og forresten litt merkelig at en slik ulempe ødelegger resten av leiligheten så brutalt som du hinter frempå. Oppussingsobjektene her( de som står fullstendig originale fra 60-tallet) går flere hundre tusen over takst. De siste fem årene har ingen leiligheter ligget ute lengre enn en uke, bortsett fra naboen min, som faktisk har rehabilitert badet;) Men igjen så har den en dårligere beliggenhet enn min. Slike ting spiller også en rolle, ikke bare en dør!! Ønsket ytringer ang planløsningen, men det kommer ikke nok fram av denne tråden til at du kan konkludere med at jeg ikke får solgt ene og alene pga planløsningen. Men godt forsøk;) Anonymous poster hash: 1bddb...8c7 Igjen: Her feiltolker du feilstendig det andre sier i negativ retning, ser du virkelig ikke det selv...?! Du ga mangelfull info til å begynne med, og svarene er basert på det. Og hvor har du det fra at ingen tror du vil få solgt? Det er det INGEN som sier. DU sier derimot at de under deg ikke har fått solgt enda. Markedet blir stadig tøffere, men nå som det er klarlagt at ikke fukt er et mulig problem pga dørløsningen og at badet er etter moderne forskrifter, så vil jeg anta at du for en 2- roms vil kunne få fra prisantydning til maksimalt pluss 200 000 over. Oppussingsobjekter er faktisk ofte populære. Ga mangelfull informasjon ? Jeg spurte hva folk syntes om slike løsninger. Eneste jeg glemte å skrive var at bad og toalett var adskilt. Ellers lurte jeg enkelt og greit på det som står i overskriften. Når en person svarer på tredje side i en tråd, aner ikke jeg hva vedkommende har lest eller hoppet over, og så lenge det ikke påpekes tar jeg utgangspunkt i at alt er lest. I tillegg var det jo negativt, og på grensen til spydig. Og jeg tolker det ikke negativt, men blir provosert når du på død og liv mener badet mitt er ulovlig, påstår jeg ikke skjønner eller vet hva jeg snakker om, og i tillegg beskylder meg for mangelfull informasjon. Det var du som innbilte deg at dette var ulovlig, og bestemte deg for å bombadere tråden min med det. Og for siste gang; jeg selger ikke ett oppussingsobjekt, og hvis du fortsatt står på det etter alt jeg har skrevet, så har du så høye krav at jeg ikke fatter hvorfor du diskuterer med meg engang. Men seriøst, nå takker jeg for meg. Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #53 Skrevet 1. oktober 2013 Haha, HI! Ta deg en bolle! Hvorfor pokker spør du om hva andre syns om en slik løsning når du ikke takler å høre svarene du får? Og siden du faktisk vet svarene selv på alt, hvorfor dra opp en diskusjon med Ibsenfrue på den krasse måten? Virkelig, lykke til med salget. Håper ikke du er like krass ovenfor megler eller visningsgjester om de finner noe å prike på når de er der. Og ja, med en slik løsning og arbeid som gjenstår så er jeg enig med megler om at dette regnes som et oppussingsobjekt. Lykke til, solgt blir det nok uansett! Anonymous poster hash: e321d...ddd
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #54 Skrevet 1. oktober 2013 Haha, HI! Ta deg en bolle! Hvorfor pokker spør du om hva andre syns om en slik løsning når du ikke takler å høre svarene du får? Og siden du faktisk vet svarene selv på alt, hvorfor dra opp en diskusjon med Ibsenfrue på den krasse måten? Virkelig, lykke til med salget. Håper ikke du er like krass ovenfor megler eller visningsgjester om de finner noe å prike på når de er der. Og ja, med en slik løsning og arbeid som gjenstår så er jeg enig med megler om at dette regnes som et oppussingsobjekt. Lykke til, solgt blir det nok uansett! Anonymous poster hash: e321d...ddd Men jeg har da aldri bedt om en mening på om løsningen er lovlig eller ikke. Jeg vet meget godt selv at det ikke finnes skader, og at dette er lovlig. Da må jeg då lov å bli provosert når ibsenfrue mener dette er både ulovlig og mest sannsynlig har gitt skader. Og jeg svarer henne da det hun skriver har stor sjanse fir å påvirke svarene på spm mitt. Det var heller ikke relevant for spm mitt. De som svarte på spm mitt setter jeg veldig pris på, selv om langt ifra flesteparten var positive for min del;) Hvor har jeg skrevet at det gjenstår arbeid? Men solgt får jeg nok ja;) Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #55 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg tror ikke dette har noe å si. De fleste regner med litt arbeid når de kjøper uansett. Kan vi få se link til leiligheten? Anonymous poster hash: d932b...e9c
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #56 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg tror ikke dette har noe å si. De fleste regner med litt arbeid når de kjøper uansett. Kan vi få se link til leiligheten? Anonymous poster hash: d932b...e9c Er ikka lagt ut enda. Ville ikke legge ut likt som den under, og siden det markedet ikke er så bra nå blir det ikke før om noen uker;) Skulle egentlig legge ut til uka:/ Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Fruen i huset Skrevet 1. oktober 2013 #57 Skrevet 1. oktober 2013 Har ikke lest svarene, men hva med å gjøre om badet til vaskerom?
HvittHus Skrevet 1. oktober 2013 #58 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis leiligheten er bra ellers, ville ikke dette vært noe som avholdt meg fra å by. Dra fram muligheten for å holde øye med barna fra kjøkkenet, når de er i bad. Den gang jeg hadde smått, ville det vært et glimrende salgsargument.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #59 Skrevet 1. oktober 2013 Har ikke lest svarene, men hva med å gjøre om badet til vaskerom?Vaskemaskin står på badet;) Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #60 Skrevet 1. oktober 2013 Hvis leiligheten er bra ellers, ville ikke dette vært noe som avholdt meg fra å by. Dra fram muligheten for å holde øye med barna fra kjøkkenet, når de er i bad. Den gang jeg hadde smått, ville det vært et glimrende salgsargument. Det er det jeg skal få megler til å si også. For det har faktisk vætt ganske praktisk med små i hus;) Disse leiligheten blir som regel solgt på ansinitet, og da er folk vant til denne løsningen fra de andre leiligheten. Så håper megler klarer å fokusere på det positive;) Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Leeloo76 Skrevet 1. oktober 2013 #61 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg solgte en leilighet med samme løsning, dør inn fra både gang og kjøkken, separat do (ikke skyvedør, men vanlig dør), ingen som stusset over det, men det var et stort bad, så det ble ikke trangt. På en annen leilighet var det to dører inn til et bittelite bad, der sperret jeg av den ene (fra soverommet) da vi totalrenoverte og flyttet samtidig en vegg slik at det ble litt større. Hvordan er dørkarmen på skyvedøa, det er vel det jeg ville tenkt mest på? Kjipt å få vann utover hele kjøkkenet hvis det blir oversvømmelse på badet. Hvorfor synes forresten så mange det er dumt med separat do? Jeg synes det er veldig greit å kunne ha badet i fred for tissetrengte barn Nå har vi to bad, ellers hadde det blitt mye hyling.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #62 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg solgte en leilighet med samme løsning, dør inn fra både gang og kjøkken, separat do (ikke skyvedør, men vanlig dør), ingen som stusset over det, men det var et stort bad, så det ble ikke trangt. På en annen leilighet var det to dører inn til et bittelite bad, der sperret jeg av den ene (fra soverommet) da vi totalrenoverte og flyttet samtidig en vegg slik at det ble litt større. Hvordan er dørkarmen på skyvedøa, det er vel det jeg ville tenkt mest på? Kjipt å få vann utover hele kjøkkenet hvis det blir oversvømmelse på badet. Hvorfor synes forresten så mange det er dumt med separat do? Jeg synes det er veldig greit å kunne ha badet i fred for tissetrengte barn Nå har vi to bad, ellers hadde det blitt mye hyling. Dørkarmen er forhøyet, badet har riktig helling bort fra begge dørene, Itillegg til at det er satt inn dusjkabinett. Så det skal en del til å få vann på kjøkkenet, hvis du ikke står med dusjen og spruter inn på kjøkkenet da:p Jeg ser også fordelen med adskilt bad og toalett;) Spesielt da vi er 3 jenter i hus Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Virginia. Skrevet 1. oktober 2013 #63 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Og forresten litt merkelig at en slik ulempe ødelegger resten av leiligheten så brutalt som du hinter frempå. Oppussingsobjektene her( de som står fullstendig originale fra 60-tallet) går flere hundre tusen over takst. De siste fem årene har ingen leiligheter ligget ute lengre enn en uke, bortsett fra naboen min, som faktisk har rehabilitert badet;) Men igjen så har den en dårligere beliggenhet enn min. Slike ting spiller også en rolle, ikke bare en dør!! Ønsket ytringer ang planløsningen, men det kommer ikke nok fram av denne tråden til at du kan konkludere med at jeg ikke får solgt ene og alene pga planløsningen. Men godt forsøk;) Anonymous poster hash: 1bddb...8c7 Igjen: Her feiltolker du feilstendig det andre sier i negativ retning, ser du virkelig ikke det selv...?! Du ga mangelfull info til å begynne med, og svarene er basert på det. Og hvor har du det fra at ingen tror du vil få solgt? Det er det INGEN som sier. DU sier derimot at de under deg ikke har fått solgt enda. Markedet blir stadig tøffere, men nå som det er klarlagt at ikke fukt er et mulig problem pga dørløsningen og at badet er etter moderne forskrifter, så vil jeg anta at du for en 2- roms vil kunne få fra prisantydning til maksimalt pluss 200 000 over. Oppussingsobjekter er faktisk ofte populære. Ga mangelfull informasjon ? Jeg spurte hva folk syntes om slike løsninger. Eneste jeg glemte å skrive var at bad og toalett var adskilt. Ellers lurte jeg enkelt og greit på det som står i overskriften. Når en person svarer på tredje side i en tråd, aner ikke jeg hva vedkommende har lest eller hoppet over, og så lenge det ikke påpekes tar jeg utgangspunkt i at alt er lest. I tillegg var det jo negativt, og på grensen til spydig. Og jeg tolker det ikke negativt, men blir provosert når du på død og liv mener badet mitt er ulovlig, påstår jeg ikke skjønner eller vet hva jeg snakker om, og i tillegg beskylder meg for mangelfull informasjon. Det var du som innbilte deg at dette var ulovlig, og bestemte deg for å bombadere tråden min med det. Og for siste gang; jeg selger ikke ett oppussingsobjekt, og hvis du fortsatt står på det etter alt jeg har skrevet, så har du så høye krav at jeg ikke fatter hvorfor du diskuterer med meg engang. Men seriøst, nå takker jeg for meg. Anonymous poster hash: 1bddb...8c7 Mangelfull info ja! Nei, du glemte ikke bare å si at bad/ toalett var atskilt. Du glemte også å skrive at badet var pusset opp og undersøkt for fukt for 2 år siden, noe som er av vesentlig betydning når det gjelder hvordan løsningen blir vurdert- siden det nettopp er vanlig med skjulte fuktskader der det er rare løsninger. Har du grunn til å mene at badet er lovlig (forskriftsmessig), så er det normalt å si noe om hvorfor du mener å kunne dokumentere det. En lang rekke utropstegn etter en påstand om det gjør det ikke mer lovlig eller ulovlig. Megleren vet kanskje også mer om hvorfor han/ hun definerer det som et oppussingsobjekt, så spør denne. Men din egen personlige mening er som sagt ikke nok til å vurdere hvorvidt badet er lovlig eller leiligheten er et oppussingsobjekt. I ditt tilfelle ville jeg kanskje ha benyttet en takstmann, det er det man har dem til. Uansett lykke til med salget, med all info på bordet vil jeg tro du kan få over prisantydning her. Endret 1. oktober 2013 av Ibsenfrue
Virginia. Skrevet 1. oktober 2013 #64 Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Og jo, du tar saklig kritikk som personlige angrep i denne tråden... Les den igjen en dag du har det litt fint, så ser du kanskje hva jeg mener. Vi som svarer er ikke hovedsakelig ute etter å ødelegge dagen din eller å "ta deg", men å opplyse deg, gi et ærlig svar og forberede deg på hva kjøpere vil kunne komme til å tenke. Endret 1. oktober 2013 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #65 Skrevet 1. oktober 2013 Og forresten litt merkelig at en slik ulempe ødelegger resten av leiligheten så brutalt som du hinter frempå. Oppussingsobjektene her( de som står fullstendig originale fra 60-tallet) går flere hundre tusen over takst. De siste fem årene har ingen leiligheter ligget ute lengre enn en uke, bortsett fra naboen min, som faktisk har rehabilitert badet;) Men igjen så har den en dårligere beliggenhet enn min. Slike ting spiller også en rolle, ikke bare en dør!! Ønsket ytringer ang planløsningen, men det kommer ikke nok fram av denne tråden til at du kan konkludere med at jeg ikke får solgt ene og alene pga planløsningen. Men godt forsøk;) Anonymous poster hash: 1bddb...8c7 Igjen: Her feiltolker du feilstendig det andre sier i negativ retning, ser du virkelig ikke det selv...?! Du ga mangelfull info til å begynne med, og svarene er basert på det. Og hvor har du det fra at ingen tror du vil få solgt? Det er det INGEN som sier. DU sier derimot at de under deg ikke har fått solgt enda. Markedet blir stadig tøffere, men nå som det er klarlagt at ikke fukt er et mulig problem pga dørløsningen og at badet er etter moderne forskrifter, så vil jeg anta at du for en 2- roms vil kunne få fra prisantydning til maksimalt pluss 200 000 over. Oppussingsobjekter er faktisk ofte populære. Ga mangelfull informasjon ? Jeg spurte hva folk syntes om slike løsninger. Eneste jeg glemte å skrive var at bad og toalett var adskilt. Ellers lurte jeg enkelt og greit på det som står i overskriften. Når en person svarer på tredje side i en tråd, aner ikke jeg hva vedkommende har lest eller hoppet over, og så lenge det ikke påpekes tar jeg utgangspunkt i at alt er lest. I tillegg var det jo negativt, og på grensen til spydig. Og jeg tolker det ikke negativt, men blir provosert når du på død og liv mener badet mitt er ulovlig, påstår jeg ikke skjønner eller vet hva jeg snakker om, og i tillegg beskylder meg for mangelfull informasjon. Det var du som innbilte deg at dette var ulovlig, og bestemte deg for å bombadere tråden min med det. Og for siste gang; jeg selger ikke ett oppussingsobjekt, og hvis du fortsatt står på det etter alt jeg har skrevet, så har du så høye krav at jeg ikke fatter hvorfor du diskuterer med meg engang. Men seriøst, nå takker jeg for meg. Anonymous poster hash: 1bddb...8c7 Mangelfull info ja! Nei, du glemte ikke bare å si at bad/ toalett var atskilt. Du glemte også å skrive at badet var pusset opp og undersøkt for fukt for 2 år siden, noe som er av vesentlig betydning når det gjelder hvordan løsningen blir vurdert- siden det nettopp er vanlig med skjulte fuktskader der det er rare løsninger. Har du grunn til å mene at badet er lovlig (forskriftsmessig), så er det normalt å si noe om hvorfor du mener å kunne dokumentere det. En lang rekke utropstegn etter en påstand om det gjør det ikke mer lovlig eller ulovlig. Megleren vet kanskje også mer om hvorfor han/ hun definerer det som et oppussingsobjekt, så spør denne. Men din egen personlige mening er som sagt ikke nok til å vurdere hvorvidt badet er lovlig eller leiligheten er et oppussingsobjekt. I ditt tilfelle ville jeg kanskje ha benyttet en takstmann, det er det man har dem til. Uansett lykke til med salget, med all info på bordet vil jeg tro du kan få over prisantydning her. Hvor får du fra at det er lovlig basert på mine meninger og utropstegn? Eller mener du at jeg ikke kan spørre om inntrykket/meningene til folk uten takstrapport og regelverk lagt ved? Du trekker utrolig mange konklusjoner utifra minimalt med fakta. Fakta som ikke er relevant for hva folk mener om en slik type løsning. Hadde jeg vært ute etter mer enn hva "vanlige" folk tenker om det, hadde jeg spurtpå ett helt annet forum enn ett mamnaforum. Her inne regna jeg å få svar basert på inntrykk og tanker om slike leiligheter. Byggteknisk er noe heelt annet. Og du virker ikke til å ha så peiling som du prøver å gi inntrykk av heller dessverre. Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #66 Skrevet 31. oktober 2013 Nå har vi hatt takst. Ingen fukt å finne noe sted. Takstmann mente at så lenge det var dusjkabinett, riktig helling på gulv og god utlufting var det ikke noe problem å ha en slik løsning:) Det var så godt å få det bekreftet at jeg måtte bare si det her:p Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #68 Skrevet 31. oktober 2013 Hvis megler er veldig skeptisk til leiligheten din, så hadde jeg funnet en annen megler. En megler som ikke liker leiligheten vil antagelig gjøre en dårligere jobb enn en som ikke er så negativ. Uansett bra eller dårlig løsning, så må du og megler gjøre det beste ut av det og dra frem alt som er positivt. Jeg kan ikke skjønne at adskilt do kan være så negativt som mange er drar frem. Det er jo en liten leilighet med bare et bad og da ha doen utenfor sånn at man slipper å dra alt av besøk inn på badet, en kan gå på do mens en annen dusjer osv. Jeg har vokst opp med den løsningen og jeg tror vi har reddet mange morgener ved å ha den løsningen... Anonymous poster hash: 07898...ee2
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #69 Skrevet 31. oktober 2013 Når skal du selge?Hvordan det? Anonymous poster hash: 1bddb...8c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå