Gå til innhold

Barnet er så ekstremt hard i magen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er virkelig ekstremt! Til tider hikster hun når hun presser for det gjør så vondt og de kablene i bleia er verre enn en voksen mann. Det kommer også blod siden de er så store og harde og det er alltid slim i avføringen.

Har snakket med legen om det og fikk beskjed om å prøve Duphalac, men er redd ho ikke takler den smaken.

Noen med tips? Hun er 2 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duphalac smaker ingenting, men konsistensen er litt ekkel. Vi har gitt begge gutta våre duphalac siden de var 5-6 mndr gamle, sluttet da de ble ca 3 år og magen endelig klarte seg uten. Blandet først ut i grøten, etter hvert i Biola. Kjør på :)

Anonymous poster hash: eb7ce...9d5
Skrevet

nok drikke(!!!) og fiberrikmat

kiwi, youghurt/biola, bevegelser (gå turer), sitte på do/potte (riktig tyngdekraft), godt moden banan, linfrø..

Anonymous poster hash: ec1ae...99d
Skrevet

Barnet her slet med hard avføring som førte til rift i endetarmen og deretter vegring for å bæsje. Gikk på movicol i nesten 2 år før vi fikk tips om å prøve soneterapi. 4 behandlinger så var barnet frisk som en fisk. Koster jo ca 500 kr per behandling men kan absolutt anbefales. :-D

Skrevet

Duphalac er å få med fruktsmak om du trur det glir ned.

Ellers er det helst konsistensen som er ekkel, laktulose (som er namnet på stoffet) er eit sukker og smakar sukker. Du kan blande det i vatn eller melk for å unngå den seige konsistensen (eller graut for den del, om de brukar graut).

Skrevet

Det er virkelig ekstremt! Til tider hikster hun når hun presser for det gjør så vondt og de kablene i bleia er verre enn en voksen mann. Det kommer også blod siden de er så store og harde og det er alltid slim i avføringen.

Har snakket med legen om det og fikk beskjed om å prøve Duphalac, men er redd ho ikke takler den smaken.

Noen med tips? Hun er 2 år

Slik var midt barn og fram til hun var ca 18 mnd. Jeg fikk tips om å smøre litt vaselin ytterst i tarmen når jeg så at hun presset og strevde. Dette hjalp på slik at hun ikke sprakk i rompa når hun bæsja. Jeg vurderte og lenge om jeg skulle prøve lactulose, men valgte å la vær da legen sa at var man først begynt med dette måtte de som regel stå på det i flere år før problemet løste seg. Her gikk det over av seg selv da hun begynte å være i mer aktivitet ca rundt 18 mnd.

Anonymous poster hash: de0ca...adf

Skrevet

Hadde samme problemet på min, prøvde alle kjerringråd som finnes! Endte opp med lactulose som fungerte når vi gikk opp til 12,5 ml som han gikk på i 3 uker ca. Trappet deretter veldig gradvis ned, med 2,5 ml i uken. Nå er alt slik det skal være :)

Anonymous poster hash: 6230e...d1f
Skrevet

Har du sjekket om det er noe i kosten hun reagerer på? Her var det faktisk laktose som førte til hard mage.

Anonymous poster hash: ff830...9f3

Skrevet

Har du prøvd å gi henne Duphalac da? Kan jo hende hun tar det greit. Du får lokke med et ellwr annet hvis hun er flink til å ta det.

Skrevet

Sviske? Det er jo et kjent middel mot hard mage, har funket for oss også.

Skrevet

Her blander vi en teskje linfrø med litt biola, og gir hver morgen.

Anonymous poster hash: c1b03...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...