Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jenta vår er 3,5 år. Hun har vært tørr på natt og dag i et år nå. Men ikke i barnehagen! Her hjemme, på butikken, i besøk og alle steder vi er, er bleien av. Har ikke hatt uhell på natt på mange måneder. Men, hun nekter å dra i barnehagen uten, og bruker bleie der. Det første hun vil ha av når vi kommer ut fra barnehagen er bleien. Jeg forstår ikke hvorfor det er slik? Noen som har opplevd det samme? Har dere noen gode tips? Hun ville som 2,5 åring slutte selv og begynte rett på do. Vi hadde ikke sett for oss bleie slutt så fort, men plutselig en dag skulle den av, og har da vært tørr siden den dagen. Hun vil ikke prøve å gå på do i barnehagen heller. Anonymous poster hash: 5b1e0...226
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Hun har aldri prøvd å gå på do i barnehagen? Har hun en ansatt hun kanskje liker bedre enn de andre? De fleste barn har det og min datter var veldig glad i en ung assistent. Jeg spurte henne om hun kunne hjelpe meg litt og om hun kunne være "ansvarlig" for å følge datteren min på do. Hun sa ja til det, veldig snilt av henne, og hun fulgte datteren min på do i en periode før hun trappet ned og da var det greit at også andre fulgte henne. Hun passet også på at datteren min fikk sitte i fred p do og at hun fikk tørkehjelp. Hun var litt over 2 år da hun sluttet. Var tørr hjemme, men å gå på do i barnehagen var en bøyg å komme over. Vet ikke om dette var et godt råd, men jeg håper det. Lykke til! Anonymous poster hash: 3ab0b...5d4
☆☆☆ Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Kan det vere at dosituasjonen i bhg er litt for "offentlig" for ho? Det er ikkje alltid tilrettelagt for privatliv på do i barnehagar har eg merka meg..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Takker for svar. Vi har hatt dialog med barnehagen ang dette, for er jo der problemet ligger. Men de er svært lite behjelpelig dessverre har spurt flere ganger om kanskje en fast ansatt kan hjelpe henne litt i gang, gjerne med litt privatliv i begynnelsen. Men de sier de ikke har kapasitet eller tid til å forskjellsbehandle barna på den måten, for da kommer alle foreldrene til å kreve dette. Her settes alle på do og potte samtidig. Det vil ikke jenta vår. Så jeg kommer ikke noe lenger med det. Det har gått et år nå! og jeg ser at hun vegrer seg for i det hele tatt prate om do i barnehagen. Hjemme eller andre plasser, aldri noe problem! Er litt fortvilet for er redd hun blir flau eller utilpass til slutt :/ Anonymous poster hash: 5b1e0...226
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå