Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Del Skrevet 30. september 2013 Vet at de ikke skal starte før 4mnd og trenger ingen preken om tarm o.l ...... Men kan man starte f.eks rundt 3,5 mnd og gi tynn tynn grøt?! Anonymous poster hash: 7381d...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #2 Del Skrevet 30. september 2013 Man KAN vel gjøre alt man vil,men når det ikke er anbefalt er det ikke anbefalt, og det er gode grunner til det.men de vil du jo ikke høre på... Anonymous poster hash: 4d309...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywize Skrevet 30. september 2013 #3 Del Skrevet 30. september 2013 Vi fikk anbefalt av helsesøster å begynne med grøt da han var en uke unna 4 mnd. Heller det enn MME, visstnok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #4 Del Skrevet 30. september 2013 Er det en spesiell grunn til at du ønsker å starte med grøt før 4 mnd? En ting er jo dette med hva mage og tarm tåler, men en annen ting er faktisk om barnet er klar for å få noe annet enn melk og pupp/flaske inn i munnen. Mitt barn får mme, har fått dette siden fødsel. Hun aksepterte ikke å få noe annet enn melk og flasketut inn i munnen før hun var nesten 4 mnd. Uken før hun ble 4 mnd ble hun veldig urolig, virket ikke som hun ble mett uansett hvor mye og ofte hun drakk, da begynte jeg å gi grøt. Jeg ga først veldig tynn grøt, men dette falt ikke helt i smak, forsøkte da å lage den slik den skal være og da gikk det ned på høykant. Var ganske fort oppe i full porsjon uten problem fra magen. Mitt barn får som sagt mme, noe som kan gjøre at de tåler grøt bedre ettersom mme er litt "hardere" for magen i forhold til mm. De er jo også veldig individuelt hva barn tåler i forhold til dette med mat, ammer du kan du jo se litt på om det er mange matvarer du må unngå, dette kan jo si litt om hvor "følsom" tarm barnet ditt har. Det er nok ikke noe fasitsvar på dette, da alle barn er ulike. MEN det er nok ikke uten grunn de har satt 4 mnd som minste alder. Anonymous poster hash: 66f7b...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 30. september 2013 #5 Del Skrevet 30. september 2013 Mamma ga meg grøt fra jeg var 3 mnd og omtaler det som den velsignede grøten. Hvis du er utkjørt hadde jeg sagt bland bittelitt velling og prøv det i noen dager. Vi begynte da førstemann var 4 mnd, men basert på matinntaket til nr 2 mistenker jeg at det blir tidligere denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 30. september 2013 #6 Del Skrevet 30. september 2013 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 10. oktober 2013 #7 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg ga et par tskje porsjoner med grøt 3,5 mnd...i en ukes tid..dette for å se om det hjalp på nattsoving. Så tok vi pause til 4 mnd og da og nå gir vi halv porsjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 10. oktober 2013 #8 Del Skrevet 10. oktober 2013 Vet at de ikke skal starte før 4mnd og trenger ingen preken om tarm o.l ...... Men kan man starte f.eks rundt 3,5 mnd og gi tynn tynn grøt?! Anonymous poster hash: 7381d...2b3 Mine har fått grøt fra 3,5mnd. Ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #9 Del Skrevet 11. oktober 2013 Er ikke verre enn å prøve litt forsiktig.. Men dersom barnet ikke viser tegn på at barnet vil (gaper høyt, smatter o.l.), så er det lurt å vente, for da er ikke barnet klart.. Anonymous poster hash: 715cb...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #10 Del Skrevet 11. oktober 2013 Vi begynte å gi en tynn grøt til vår, når han var ca 3 mnd. Vi hadde en teskje med malteekstrakt oppi grøten slik at den skulle bli lettere å førdøye. Vi ga den som kveldsmat. Etter at vi begynte med det, sov han bedre på natten. Når han var ca 4 mnd sov han hele natten gjennom (11-12 t) og det gjør han enda. Vi startet med lite grøt og økte på. Blandet bare ut med vann og ga litt melk etterpå jeg. Anonymous poster hash: 53284...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå