Gå til innhold

Hvordan håndtere dette? bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3.5 år, og før helgen kom han hjem å sa at pappaen til ***** skulle kutte han.. Dette gjentok han et par ganger..

I dag når jeg hentet han sa en bhg ansatt som tidligere i dag skulle bytte bleie på sønnen min, at han hadde slått seg vrang og ikke ville bytte. Sønnen min hadde også sagt "jeg skal kutte deg", også skulle han ha "fektet" med armene..

Ansatte i bhg sa at det gikk noe greier i bhg ang dette om dagene og at det var nok bare en guttestrek. Men vi måtte følge med på dette fremover.

Jeg syns det er veldig ubehagelig!

Skal jeg fortelle om det gutten min kom hjem å sa før helgen?

Eller?

Han har forandret seg SÅ mye etter han begynte på ny avdeling!! :( Både med stygge ord, og vonde tanker. :( Helt fortvilet.. Er det normalt at de forandrer seg så brått?

Anonymous poster hash: 77226...b09
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Stygge" ord er normalt. Det skal de lære hvis de ikke kan dem fra før. Da blir det en perioder med utprøving før det ikke lengre er like interessant.

I forhold til bleia kan det jo hende han har oppdaget at de fleste andre har sluttet med det, slik at det er litt flaut eller noe å fortsatt bruke bleie? Jeg hadde nok også oppfattet det med "kuttingen" som noe han hadde hørt et annet barn si, jeg forstår ikke hva annet det kunne være. Jeg ville i hvertfal ikke satt det i sammenheng med  noen form for misbruk om det er det du er redd for.

Hvem er det du vurderer å fortelle dette til? Mannen din, barnehagepersonale? Hvorfor skulle du ikke fortelle det?

At de forandrer seg mye fra å være eldst på en småbarnsavdeling til å bli minst på en storbarnsavdeling er i hvertfal vanlig.

Anonymous poster hash: 1ebde...135
Skrevet

Akkurat det med vonde tanker, vet jeg ikke så mye om, men min treåring er veldig opptatt av skyting og dreping for tida. Det er IKKE noe han lærer hjemme, for åsi det sånn.

Men jeg tviler på at han egentlig skjønner hva det innebærer å skyte og skjære og alt det der, for når han er virkelig sur på oss, skal han ikke skyte oss, han truer med at vi ikke får komme i bursdagen hans. Han kan også likestille det å drepe med å si at noen er dumme.

Jeg ville bare sette dette i litt perspektiv. det er ikke sikkert at det er så alvorlig med denne kuttinga som det høres ut. Jeg syntes særlig i begynnelsen at det hørtes ganske forferdelig ut da sønnen min skulle drepe og skyte, men nå er jeg gjerne med og skyter litt tilbake. Det er faktisk bare en lek, akkurat som da vi lekte cowboy og indianer eller politi og røver da vi var små, og ingen ble vel asosiale voldsmenn som følge av det.

Så følg gjerne med, men ha i bakhodet at små barn kan si ting som høres mye mer dramatisk ut enn det egentlig er. Og hvis han føler seg utrygg eller har vonde tanker, så må dere så klart følge opp dette, jeg ville bare avdramatisere litt det der med kuttinga. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...