Gå til innhold

sendte nettopp sms til mamma om ny graviditet. . livredd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir ei voksen jente redd for reaksjoner på no slik? Vel jeg er!! Alltid vært redd for å skuffe mamma.. selv om hun ELSKER mine to fra før.. men

. Shit jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå

Anonymous poster hash: 553f4...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle hun ikke bli glad? Er du alenemor uten kjæreste? Klarer du å ta vare på de to du har?

Lykke til :)

Skrevet

Ikke alenemor. Alle har samme far og hun skryter uhemmet av hvor flink jeg er med de to jeg har. Men jeg har alltid sagt ikke nr3..så ble det bare slik, og hu syns to er nok.. oh jeg er midt mellom jobber ( det skuffer hu) og fikk plutselig helt noia.. sitter her helt handlingslammet.

Fikk svar nå: kan ikke si annet enn herregud. ..

det var svaret.. og helt ærlig vet jeg ikke selv hva jeg skal si til hu nå

Skrevet

Ikke alenemor. Alle har samme far og hun skryter uhemmet av hvor flink jeg er med de to jeg har. Men jeg har alltid sagt ikke nr3..så ble det bare slik, og hu syns to er nok.. oh jeg er midt mellom jobber ( det skuffer hu) og fikk plutselig helt noia.. sitter her helt handlingslammet.

Fikk svar nå: kan ikke si annet enn herregud. ..

det var svaret.. og helt ærlig vet jeg ikke selv hva jeg skal si til hu nå

Uff, skrev hun virkelig det?

Hva svarte du da? hadde svart for eks: "Jo, du kan jo for eksempel også si 'gratulerer!'"

Anonymous poster hash: 4115b...32d

Skrevet

ring henne istedet, det å skulle prøve å tolke smser er jo helt hinsides noen ganger

Anonymous poster hash: 930aa...f45
Skrevet

Hun svarte bare det ja. . ( og jeg sendte en laaang mld) . Fryktet den reaksjonen. . Hun blir skuffet som vanlig. Jeg er enebarn, og det sorte "mislykkede" fåret ( i forhold til de alvorlig vellykkede barna til hennes søstre). Så 3 barn ble liksom over the top.. derfor er jeg alltid redd for å si ting.. hadde jeg hatt en fancy jobb nå feks hadde det ikke vært sååå ille.. men men.. vil bare synke under jorden

Skrevet

Det var da litt av en reaksjon. Da hadde jeg blitt kjempelei meg.

Skrevet

ring henne istedet, det å skulle prøve å tolke smser er jo helt hinsides noen ganger

Anonymous poster hash: 930aa...f45

jeg skrev en detaljert og veldig fin sms faktisk... men jeg vet hu har ingen planer om å hoppe av glede de nærmeste mnd..

heller si og fortelle hvor sykt umulig det er med 3 stk og blir vanskelig med jobb.

osv osv

Skrevet

Huff hadde nok blitt lei meg om det var svaret, men kanskje du burde ringt. Kanskje hun også er litt skuffet over at du ikke har mer tiltro til henne??

Det tar nok bare litt tid å synke inn, så gleder hun seg nok til å bli mormor igjen :)

Lykke til! :D

Skrevet

Voks opp! 

Herregud da kvinne! Du er gravid, og dere vil ha barnet, det må da moren din bare akseptere. Dersom du prøver å unnskylde deg for henne nå vil jo dette bare bli helt borti natta. Hvor gammel er du?

Hun er voksen og du er voksen, du tar ansvar for dine handlinger og hun for sine!

As simple as that!

Noen klarer liksom ikke å slippe taket...

Anonymous poster hash: f53d4...ba1
Skrevet

Ja, jeg er kjempe lei meg.. for hun er min beste venn og den beste mammaen man kan få.. MEN.. forventningene osv hennes.. kan være litt fæle..

så ja.. jeg har det ikke helt bra her jeg sitter alene

Skrevet

Så lenge dere har råd og mulighet til å ta vare på alle barna på en ordentlig måte skulle det vel ikke være noe problem

Anonymous poster hash: a4824...dac
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Da svarer du: sant! Herregud så fantastisk!

Ikke la henne spolere dette. Du gledet deg vel over svangerskapet før hun ga denne meldingen? Så hvorfor la ei mor som ikke klarer å holde seg glad på andres veier ødelegge? Kanskje hun selv opprinnelig ønsket flere barn, men ikke fikk det, og lar sinnet over det gå utover deg? Uansett hva, så bør hun ta en grundig oppvask med seg selv...

Skrevet

Mamma hadde også en slik reaksjon da jeg fortalte at jeg var gravid. Jeg ringte til mormor og fikk henne til å stramme opp dattra si :D

Anonymous poster hash: 44abd...da2
Skrevet

Voks opp!

Herregud da kvinne! Du er gravid, og dere vil ha barnet, det må da moren din bare akseptere. Dersom du prøver å unnskylde deg for henne nå vil jo dette bare bli helt borti natta. Hvor gammel er du?

Hun er voksen og du er voksen, du tar ansvar for dine handlinger og hun for sine!

As simple as that!

Noen klarer liksom ikke å slippe taket...

når man i alle år har blitt sett på som.. mislykket... oh sammenlignet med noen andre, så er det ikke bare bare. Hun syns jeg er fantastisk med barna, men mener det holder.

Klart man blir såret og jeg skulle oppriktig ønske jeg kunne være like sterk som deg akkurat nå og tenke at faen heller, dette vil vi og ingen skal få si nor annet. Men mamma har hjulpet meg mer enn de fleste mødre gjør og kanskje nettopp pga det så teller hennes følelser så mye.

Skrevet

Da svarer du: sant! Herregud så fantastisk!

Ikke la henne spolere dette. Du gledet deg vel over svangerskapet før hun ga denne meldingen? Så hvorfor la ei mor som ikke klarer å holde seg glad på andres veier ødelegge? Kanskje hun selv opprinnelig ønsket flere barn, men ikke fikk det, og lar sinnet over det gå utover deg? Uansett hva, så bør hun ta en grundig oppvask med seg selv...

helt riktig dette.. jeg var og ER glad for dette, men er også lett å falle ned i et hull av no slik. Hun ville ha fler enn meg ja, og mistet når jeg var liten. Men hun er ikke en som snakker om følelser så det kan hodt hende det sitter langt inne.

reaksjonen var lik med nr 2. Da brydde hu seg nesten ikke om når jeg ville snakke om ul. Og hvilket kjønn osv.. men som sagt forguder sine barnebarn idag.

Ikke hørt no mer.. dette kommer til å ta tid.

Jeg fikk barn før utdannelse, noe hun hatet.. men tok skole med 2 små. Nå er målet å finne en god jobb, og kanskje enda større grunn til at hun er skuffet... fordi jeg gjorde ting i feil rekkefølge

Skrevet

Ja, jeg forstår dette til en viss grad, men ser du ikke hvor ødeleggende det er for deg at hun ikke klarer å være positiv for deres skyld?

Prøv å stå litt på egne ben da, ikke gjør dere avhengige av moren din til alt. Dere er to (ettersom jeg forstår) og da bør det ikke være noe stress å takle barna. Mange alenemødre som klarer det helt fint også.

Og er det økonomisk du sikter til så får du deg helt sikkert en jobb snart, slik at du også bidrar økonomisk.

Kjenner jeg bare blir forbanna over at noen mødre skal ha sånn kontroll over barna, uansett hvor gamle de er, og at dette skal påvirke gleden/sorgen din...

Ikke meningen å virke frekk altså, men blir irritert på dine vegne.

Skrevet

Ville bare si gratulerer :) 3 barn er ikke verre enn 2 og det fungerer bra med jobb også. Så bra faktisk at vi nå får nr 4 :) ikke bry deg om hva din mor mener. Brett opp ermet og vis henne at hun tar feil :)

Skrevet

Mamma hadde også en slik reaksjon da jeg fortalte at jeg var gravid. Jeg ringte til mormor og fikk henne til å stramme opp dattra si :D

Anonymous poster hash: 44abd...da2

Haha, fantastisk :D

Anonymous poster hash: 3c28e...e02

Skrevet

Hva er det hun har hjulpet så mye med?

Penger ? Barnevakt?

Det du bør gjøre er å få deg en jobb fort som f... slik at du får rett på foreldrepenger og så klare dere med alle ungene selv.

Anonymous poster hash: a4824...dac
Skrevet

Hun er den beste mammaen man kan få sier du, men hun har snakket nedlatende om og til deg hele livet ditt? Tror hun har hjernevasket deg!

Anonymous poster hash: 7e86a...88d
Skrevet

Uff, føler med deg! Jeg fikk samme reaksjon fra mamma når jeg ringte å sa jeg var gravid med nr 3. Hun sa: å herregud, det kommer til å bli travelt!!! Jeg svarte bare med at det er jo oss det blir travelt for, ikke for dere!

Det er faktisk skikkelig sårende når de kommer med sånne kommentarer!

Lykke til med nr. 3!

Skrevet

Jeg bidrar økonomisk nå også .. med aap intil videre og vi klarer oss. Jobb skal jeg selvsagt skaffe meg. Muligens ikke før baby er her osv , men jeg står på begge beina. Godt plantet til jorda og tar stort sett alltid de rette valgene :)

Jeg ser absolutt hvor ødeleggende dette er, og jeg håper bare hu skal komme raskt over det.. merkelig nok, hadde det vært de barna til søstra, som hadde fått 3, så hadde det vært en UTROLIG glede fra hennes side

jeg er vant til det..

jeg fremstår hun som kanskje slem nå, men hun stiller opp i alt jeg vet så og si og har hjulpet meg med masse.. j skylder hu no penger også, men merker nå at de skal søren meg betales tilbake fortere enn npe, bare for å vise at... jeg klarer meg. For det gjør jeg!! Alt jeg ønsket meg var en litt..lystigere tilbakemelding

Skrevet

Herlig!!! Sånn skal det låte jente! :)

Stå på og vis at dere klarer dere for egen maskin! Inkluder henne så lite så mulig når hun er så nedlatende. "Furt" litt og ikke kom krypende og be om unnskyldning for at du er til!

Skrevet

Hun er den beste mammaen man kan få sier du, men hun har snakket nedlatende om og til deg hele livet ditt? Tror hun har hjernevasket deg!

Anonymous poster hash: 7e86a...88d

hun forventet. . Og håpet at jeg fikk en flott utdannelse og jobb lenge før barn osv osv. Veldig tradisjonell.. og jeg er da den eneste som har brutt den sirkelen der.

Hun er faktisk god som dagen er lang.. men jeg takler generelt å såre noen ( eller gå mine egne veier) ikke så lett.. jeg har hele livet slitt med sterk adhd og først som voksen fått tak i det osv osv. Jeg er liksom raringen.. samtidig alltid søt og snill, om du forstår? Hun har faktisk hjulpet med mer enn jeg kan be om, men.. jeg sliter veldig med å fortelle slike ting som idag, da jeg vet reaksjonene. . Så klart kommer hu over det med tiden, hu er flott bestemor. . Men dette her var iallfall helt feil for nå var det jo bare jobb og karriere som skulle fokuseres på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...