Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Min mann er veldig glad i barn, men er redd for at noen skal feiltolke han og tro han er pedofil. Jeg synes det er trist at samfunnet er blitt slik, sammtidig forstår jeg hva han mener. Det har aldri hemmet han med våres egne barn, men når det gjelder tante- og onkelbarn så tør han ikke å leke/utfolde seg i lag med dem, selv om alle barna liker han godt. Feks. om et av barna er på besøk her og spør etter hjelp når de skal på do, så roper han alltid på meg. Ikke vil han skifte bleie på de heller, selv om han egentlig ikke har noe i mot det. Men han er alltid redd for at noen skal tro han har onde hensikter. Det hele er egentlig bare trist. Anonymous poster hash: 822a0...51b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Jeg blir veldig skeptisk til menn som er så engstelig for at andre skal tro at de er pedofile. Normale menn tenker ikke i de baner, tenker jeg Anonymous poster hash: 729c1...e1a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor er han sånn? Jeg tenker da aldri at onklene til ungene skal forgripe seg på dem når de skifter bleie eller sitter barnevakt. Det som er trist er vel ikke at "det har blitt slik", men at mannen din tror andre tenker sånn om han. Anonymous poster hash: 690e9...e92
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Jeg kan godt forstå det, er jo så mye fokus på dette nå, og det er jo mange eksempler på hva barn har sagt som har blitt blåst opp, eks: pappa tissa på tissen min.... Som da betydde at hun hadde tisset først og han tisset på hennes tiss oppi doen.. Skal ikke mye til.. Anonymous poster hash: 8de40...fb9
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Jeg blir veldig skeptisk til menn som er så engstelig for at andre skal tro at de er pedofile. Normale menn tenker ikke i de baner, tenker jeg Anonymous poster hash: 729c1...e1a Støtter opp om denne. Anonymous poster hash: 4083c...474
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor er han sånn? Jeg tenker da aldri at onklene til ungene skal forgripe seg på dem når de skifter bleie eller sitter barnevakt. Det som er trist er vel ikke at "det har blitt slik", men at mannen din tror andre tenker sånn om han. Anonymous poster hash: 690e9...e92 Det er ofte onkler du hører du media om at forgriper seg på barna. Anonymous poster hash: 8c97f...b8a
☆☆☆ Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Kjempetrist, og eg var på nippet til å påstå han var paranoid til eg kom på "menn som jobbar i barnehage"-trådane her inne. Som mann er ein virkelig "damned if you do, damned if you don't" når det gjeld stell av barn
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor er han sånn? Jeg tenker da aldri at onklene til ungene skal forgripe seg på dem når de skifter bleie eller sitter barnevakt. Det som er trist er vel ikke at "det har blitt slik", men at mannen din tror andre tenker sånn om han. Anonymous poster hash: 690e9...e92 Det er ofte onkler du hører du media om at forgriper seg på barna. Anonymous poster hash: 8c97f...b8a Det vil jo ikke si at jeg går og tenker det om onklene til ungene mine fordet. Jeg stoler på dem og de er flinke onkler. Skal jeg gå rundt og mistenke dem for overgrep bare fordi de er menn...? Anonymous poster hash: 690e9...e92
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Mannen min har også den frykten, han har hørt så mange skrekkhistorier. Det er ikke noe problem når det gjelder vårt eget barn, men har vi besøk av andre barn så unngår han å være alene med dem og skifte bleie eller hjelpe dem på do. Anonymous poster hash: 1ccb4...6ed
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 Jøss, hvorfor er han så paranoid, har han opplevd overgrep selv? Det er da overhodet ikke normalt at menn er så paranoide når det kommer til tykkeste slekta... Anonymous poster hash: 8d95f...36b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 Jeg er helt trygg på min mann, og hadde det vært slik at han ønsket å forgripe seg så hadde han vel ikke ropt på meg med en gang barna må bytte bleie eller skal på do. Anonymous poster hash: 822a0...51b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #12 Skrevet 30. september 2013 Hørtes litt vel paranoid ut ja.... Anonymous poster hash: 50a26...f34
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor er han sånn? Jeg tenker da aldri at onklene til ungene skal forgripe seg på dem når de skifter bleie eller sitter barnevakt. Det som er trist er vel ikke at "det har blitt slik", men at mannen din tror andre tenker sånn om han. Anonymous poster hash: 690e9...e92 Det er ofte onkler du hører du media om at forgriper seg på barna. Anonymous poster hash: 8c97f...b8a Det vil jo ikke si at jeg går og tenker det om onklene til ungene mine fordet. Jeg stoler på dem og de er flinke onkler. Skal jeg gå rundt og mistenke dem for overgrep bare fordi de er menn...? Anonymous poster hash: 690e9...e92 nå legger du ord i munnen på meg,var ikke det jeg sa. Jeg bare nevner hvorfor folk gjerne er skeptisk. Anonymous poster hash: 8c97f...b8a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #14 Skrevet 30. september 2013 Jøss, hvorfor er han så paranoid, har han opplevd overgrep selv? Det er da overhodet ikke normalt at menn er så paranoide når det kommer til tykkeste slekta... Anonymous poster hash: 8d95f...36b Noen er mer vare og redd for å bli mistenkt for ting enn andre. Jeg jobbet en periode i barnehage, og i starten var det alltid en person med meg når jeg skulle skifte bleier for å "passe på". Jeg følte et stort press om å utføre oppgaven så raskt og profesjonelt som mulig for at hun ikke skulle tenke noe galt. Jeg er alltid dritnervøs når jeg skal gjennom tollen selv om jeg ikke har med meg noe ulovlig, vet ikke hvor jeg skal se, flakker med blikket osv. Samme når jeg går og ser en stund i en butikk uten å finne noe jeg skal kjøpe. Går ekstra sakte forbi kassen for at det ikke skal se ut som jeg prøver å skynde meg ut fordi jeg har tatt noe. Passer på å gå veldig tydelig forbi disse alarmstativene med hendene rett ned. Alt dette til tross for at jeg aldri har gjort eller hatt noe ønske om å gjøre noe ulovlig. Jeg er bare livredd for å bli mistenkt for det likevel, av en eller annen grunn. Og med alt det fokuset som var på overgrep mot barn i media en periode, så skjønner jeg godt at spesielt menn kan bli engstelige for å bli mistenkt for akkurat dette. Anonymous poster hash: 1ccb4...6ed
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #15 Skrevet 30. september 2013 Eller han bruker det som unnskyldning for og slippe og bytte bleie og tørke andres barn sine rumper Min mann har aldri hatt problem med slikt for egne banr, men til og med nevøer og nieser har han NEKTET og bytte på. Han klarer det ikke, finner det heslig...Og må si at bleiebytte går an til babyer, altså under året for meg,- og det og tørke andre barn i rumpa etter dobesøk finner jeg også avskyleig. Men NOEN må gjøre det, og jeg har tapt den kampen...Barna våre har jo besøk av venner, og da må det tørkes når de er på do. HELDIGVIS er den perioden snart over Da minste er så gammel at jeg forventer venner kan tørke seg selv bak...Eller, er det for mye forlangt av 5-6åringer? Anonymous poster hash: adb55...40f
☆☆☆ Skrevet 30. september 2013 #16 Skrevet 30. september 2013 Eller han bruker det som unnskyldning for og slippe og bytte bleie og tørke andres barn sine rumper Min mann har aldri hatt problem med slikt for egne banr, men til og med nevøer og nieser har han NEKTET og bytte på. Han klarer det ikke, finner det heslig...Og må si at bleiebytte går an til babyer, altså under året for meg,- og det og tørke andre barn i rumpa etter dobesøk finner jeg også avskyleig. Men NOEN må gjøre det, og jeg har tapt den kampen...Barna våre har jo besøk av venner, og da må det tørkes når de er på do. HELDIGVIS er den perioden snart over Da minste er så gammel at jeg forventer venner kan tørke seg selv bak...Eller, er det for mye forlangt av 5-6åringer? Anonymous poster hash: adb55...40f 5-6-åringar bør greie såpass, dei må jo gå på do aleine på skulen..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #17 Skrevet 30. september 2013 Eller han bruker det som unnskyldning for og slippe og bytte bleie og tørke andres barn sine rumper Min mann har aldri hatt problem med slikt for egne banr, men til og med nevøer og nieser har han NEKTET og bytte på. Han klarer det ikke, finner det heslig...Og må si at bleiebytte går an til babyer, altså under året for meg,- og det og tørke andre barn i rumpa etter dobesøk finner jeg også avskyleig. Men NOEN må gjøre det, og jeg har tapt den kampen...Barna våre har jo besøk av venner, og da må det tørkes når de er på do. HELDIGVIS er den perioden snart over Da minste er så gammel at jeg forventer venner kan tørke seg selv bak...Eller, er det for mye forlangt av 5-6åringer? Anonymous poster hash: adb55...40f 5-6-åringar bør greie såpass, dei må jo gå på do aleine på skulen.. Bra, det er det jeg tenker også.....Ikke alle er helt enige, men hos oss får de vær så god og gjøre det selv, så får foreldre evt vaske truser når de har kommet hjem! Anonymous poster hash: adb55...40f
☆☆☆ Skrevet 30. september 2013 #18 Skrevet 30. september 2013 Eller han bruker det som unnskyldning for og slippe og bytte bleie og tørke andres barn sine rumper Min mann har aldri hatt problem med slikt for egne banr, men til og med nevøer og nieser har han NEKTET og bytte på. Han klarer det ikke, finner det heslig...Og må si at bleiebytte går an til babyer, altså under året for meg,- og det og tørke andre barn i rumpa etter dobesøk finner jeg også avskyleig. Men NOEN må gjøre det, og jeg har tapt den kampen...Barna våre har jo besøk av venner, og da må det tørkes når de er på do. HELDIGVIS er den perioden snart over Da minste er så gammel at jeg forventer venner kan tørke seg selv bak...Eller, er det for mye forlangt av 5-6åringer? Anonymous poster hash: adb55...40f 5-6-åringar bør greie såpass, dei må jo gå på do aleine på skulen.. Bra, det er det jeg tenker også.....Ikke alle er helt enige, men hos oss får de vær så god og gjøre det selv, så får foreldre evt vaske truser når de har kommet hjem! Anonymous poster hash: adb55...40f Når eg seier bør greie meinar eg at barn som er normalt utrusta kognitivt og motorisk får det til om foreldra har teke opogåva med å lære dei det alvorleg. Om det skulle dukke opp eit barn her som mangla forutsetningar eller trening hadde eg hjelpt dette barnet utan å mukke, men for meg er det noko som eg ikkje akkurat gjer med glede men heilt utan at det plagar meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå