Gå til innhold

28+0 deilig følelse..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søker permisjon etter 26. uke. 

Du må da legge ved et brev fra en jordmor eller lege på at du venter barn, er over 26 uker på vei og at det er bekreftet termindato. 

Så må du sende med inntektsopplysninger fra jobben din, er et eget skjema de skal fylle ut. 

Så er det du som skal søke permisjon først. Det står forklart i foreldrepengesøknaden at du skal bare fylle ut din del, ikke farens. Faren søker selv etter babyen er født, senest 6 uker før foreldrepermisjonsstart. 

De siste ukene er de tyngste. 

En skal oftere til jordmor/lege

Ta kontakt med føden dersom du føler noe er galt, du faller på magen, kjenner lite spark o.l. 

Er du usikker på om du behøver å ta kontakt, lag et innlegg her som anonym.. 

Når du har 40 dager igjen til termin er du ansett som "fødeklar."

Normalt å føde alt fra uke 37-42.. 

Lykke til og velkommen :)

Anonymous poster hash: 451e9...b08

Min samboer jobber offshore og vi har valgt 100 % dekning av lønn, hvor jeg tar ut de 8 første månedene og han tar sine 14 uker etter det. Men han blir ikke å være hjemme mer enn vanlig turnus av den grunn, han tar permisjonen mens han er på fri (så det vil jo ikke bli 14 uker sammenhengende) Det har alle som jobber på båt eller rigg rett på. Synes selv dette blir en kjempefin ordning, da jeg kan ta ca 3 mnd ulønnet permisjon (+ferie) etter min endte perm pga han vil jo få dobbel betaling disse 14 ukene, både lønn OG permisjonspenger fra nav :) Nav må få beskjed om turnus minst 6 uker før din permisjon er ferdig, men det er jo ikke noe å tenke på med det første :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...