Gå til innhold

Jeg har blitt alenemor :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flytta. Far har vært mye på jobb og prioritert det framfor oss (2barn, ett på to og ett under 1år)

Han vil nå ha 50/50 for han vil ikke betale fult bidrag. Han har ikke råd til det sier han. Han må betale ca 7000 kr for to barn dersom han skal ha annenhver helg og en dag i uka. Han vil ha denne avtalen men kun betale gjennom privat avtale 5000kr.

Han har ikke tatt initiativ til å være med barna før, men nå plutselig skal han det.

Jeg har fortsatt permisjon og nå sier han at han skal ha 50/50 og sette henne inn i bhg den uka han skal ha henne....

Hvis det ikke går vil han ha alt ansvaret eldste barnet...

Hva synes dere om dette?

Det kan vell ikke bli gjennomført ?? Ingen gotar vell dette ?

Anonymous poster hash: 12759...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det blir ikke anbefalt når barna er så små.

I og med at han ikke har vært så mye med barna og de er så små så er det ikke sikkert det anbefales overnatting i det hele tatt.

Snakk med familievernkontoret.

Gjest Julia1984
Skrevet

Høres ut som en moden, reflektert og sympatisk mann du flytter fra......

Gjest Anonymbruker85
Skrevet (endret)

synes barna dine er altfor små til og overnatte hos pappan sin, min lå ikke hos faren sin før han var nesten 3 år og hadde kun dagsamvær med han fra han var 6mnd i 2 timer 4 ganger i uka. Vi begynte ikke med 50/50 før han var 6 år.Ikke la deg bli overtalt,de er altfor små til og være borte fra deg

Endret av Anonymbruker85
Skrevet

50/50 forutsetter godt samarbeid, og om du ikke vil det vil det aldri i veden bli vedtatt. Dessuten er barna altfor små tl det.. Det blitr ikke anbefalt for ban under minst tre år.

Anonymous poster hash: 664c0...af0
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ingen dømmer samvær med overnatting på så små barn hvertfall. Det må skje gradvis, og ingen dømmer heller 50/50....

Skrevet

Ved fvk anbefaler de ikke 50/50 til barn under fire år. I retten blir det ikke dømt 50/50 til barn under syv år. Lite sannsynlig at an vil få så stort samvær siden barna er så små og bor med deg for tiden. Men hvorfor har dere ikke vært på fvk?

Anonymous poster hash: c68dc...617

Skrevet

Beklager alle tastefeilene i innlegget mitt over....

Anonymous poster hash: 664c0...af0
Skrevet

To så små barn, så går dere fra hverandre? Egoistisk!

Anonymous poster hash: a3a67...cd9

Skrevet

Det er forresten ikke noe billigere for han å betale for barnehageplass enn å betale 2000 mer enn han mener han har råd til. Han må i tillegg stå for mat og klær selv. Dere kan jo heller ikke splitte søsken på den måten. Tror du kan ta det helt med ro.

Anonymous poster hash: c68dc...617

Skrevet

Høres ut som du gjorde det eneste rette. Virker som fyren bare er interessert i penger, ikke barna sine. Da har barna det bedre av å være sammen med noen som er glade i dem, som bryr seg om dem, selv om det betyr dårligere økonomi.

Du har gjort det rette for barna dine! Ikke la han få ødelegge barna for å tjene penger.

Anonymous poster hash: bbfc5...37c
Skrevet (endret)

To så små barn, så går dere fra hverandre? Egoistisk!

Anonymous poster hash: a3a67...cd9

Må du rulle inn, det der har du ingen grunnlag for å sitte å si, du var vel ikke i det forholdet?

Du vet vel ikke hvordan de har hatt det?

Mange ganger er det mere egoistisk å bli i ett forhold.

Endret av super-anonymius
Skrevet

Han har vært hjemme med de, og lagt de ned av og til. Men da har jeg spurt han først. Han kan fint ta seg av de en dag og en kveld, men mere enn det tror jeg blir for mye for han. Jeg gjør det meste med barna. Han har sagt rett ut til meg at han skal ha 50/50 fordi jeg ikke skall ligge på latsida mer.... Han skjønner ikke hva dagen innebærer og å ha så mye ansvar blir for mye for han og det går da utover barna. De går til meg når de har vondt, eller er sultne. Går til meg for å få kos. De roper etter meg når jeg er i 2 egt og far i 1.. Hvis han en skjelven gang står opp med barna etter jeg har vekt han med makt, ligger de bare på stua å ser på tv uten å få ny bleie eller mat!!!

Det er godt å ikke irritere deg over dette mere. Jeg har alltid trodd at dette er noe som går over etter at man har fått barn SAMMEN.

Han sier også til meg at 'noen må jo jobbe for å kunne betale'

Vi hadde greid oss helt fint uten så mye, og mye av pengene går til hans forbruk, og da sitter jeg igjen å må planlegge hvordan jeg kan skaffe penger til mat og klær.

Han har aldring vært med på innkjøp så han har ikke noen anelse hvor mye ting koster. Jeg kjøper også mye brukt til barna, så kan ikke si at jeg bruker så veldig mye penger på de..

Dette ble langt...

Hi

Anonymous poster hash: 12759...d43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...