Gå til innhold

Hæ? Har jeg nettopp hatt et lite hjerteinnfarkt?

Anbefalte innlegg

Dette var ekkelt. Sitter og drikker kaffe så plutselig får jeg en voldsom stikning i hele venstre arm. Aller kraftigst i overarmen. Det gjorde ikke veldig vondt men utrolig ubehagelig. Det varer i 5-6 minutter kanskje så tar det av. Skal gripe etter koppen og har nesten ikke kraft i armen. Klarer ikke løfte den. Varer i 10 minutter ca. Så begynner stikkingen igjen og holder på ca like lenge som første gang. Nå er alt fint.

Veldig ekkelt. Men kjente ingenting i brystet da, det er vel et godt tegn. Men det sies at kvinner opplever ubehag i armen under et hjerteinnfarkt :S

Jeg er ikke overvektig og stresser lite. Ingen hjertesykdom i familien.

Hva ville dere gjort?  Har sendt en mld til mannen, han er lege men har selvfølgelig ikke fått noe svar.

Vet dere om disse privatklinikkene har sånn drop-in service? 

Anonymous poster hash: 41de9...a7b

Fortsetter under...

Sykehuset kan ta blodprøver for å se om du har enzymer i blodet som hjertet gir ut etter et hjerteinfarkt.

Ta en telefon med en gang, prøvene skal helst tas rett etter anfall og deretter 6 timer etter det igjen.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: be277...702

Annonse

Trodde det var sjeldent at prikking i venstre arm var symptom på hjerteinfarkt hos kvinner.. Jeg tipper at en nerve var i klem, en betennelse i skulderen ect - men få en sjekk!!

Anonymous poster hash: 78390...c42

Er ikke vondt i armen og skulderen et symptom mennene får på hjerteinfarkt? Jeg tipper også du bare kjente at en nerve kom i klem eller noe sånt.. 

Jeg googlet symptomer på hjerteinfarkt og fant dette:

Menn har tydelige symtomer slik som smerter og sammensnøringer i brystet med utstråling til hals og armer. Smertene kommer ofte ved anstrengelser. Mens kvinner har mye diffuse symptomer: tretthet, anpustenhet, svetting, kvalme, oppkast, smerter i nakke og armer og skuldre, ofte om natten

Anonymous poster hash: 4bd29...356

De mennene jeg kjenner som har fått hjerteinfarkt beskriver det som å ha en traktor stående på brystet. Mange kvinner får vondt i armen, men det tror jeg er verre enn stikking. Uansett, greit å ta en sjekk hos du er redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...