Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Dette var ekkelt. Sitter og drikker kaffe så plutselig får jeg en voldsom stikning i hele venstre arm. Aller kraftigst i overarmen. Det gjorde ikke veldig vondt men utrolig ubehagelig. Det varer i 5-6 minutter kanskje så tar det av. Skal gripe etter koppen og har nesten ikke kraft i armen. Klarer ikke løfte den. Varer i 10 minutter ca. Så begynner stikkingen igjen og holder på ca like lenge som første gang. Nå er alt fint. Veldig ekkelt. Men kjente ingenting i brystet da, det er vel et godt tegn. Men det sies at kvinner opplever ubehag i armen under et hjerteinnfarkt :S Jeg er ikke overvektig og stresser lite. Ingen hjertesykdom i familien. Hva ville dere gjort? Har sendt en mld til mannen, han er lege men har selvfølgelig ikke fått noe svar. Vet dere om disse privatklinikkene har sånn drop-in service? Anonymous poster hash: 41de9...a7b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Du kan jo ringe legevakten og fortelle dem hvilke symptomer du har hatt, så viurderer de om du bør komme inn til sjekk. Anonymous poster hash: 6a39c...741
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Enig med # 2, ta en telefon til legevakten. Anonymous poster hash: 1807a...780
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Sykehuset kan ta blodprøver for å se om du har enzymer i blodet som hjertet gir ut etter et hjerteinfarkt. Ta en telefon med en gang, prøvene skal helst tas rett etter anfall og deretter 6 timer etter det igjen. Lykke til Anonymous poster hash: be277...702
Helene7 Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Jeg hadde ringt legen. Legen kan ta ekg for å se om det er forandringer. Det er svært viktig at du følger det opp. Også sunne og slanke mennesker får infarkt.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Min vennine på 32 død av det. Anonymous poster hash: 82fa3...071
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Trodde det var sjeldent at prikking i venstre arm var symptom på hjerteinfarkt hos kvinner.. Jeg tipper at en nerve var i klem, en betennelse i skulderen ect - men få en sjekk!! Anonymous poster hash: 78390...c42
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Er ikke vondt i armen og skulderen et symptom mennene får på hjerteinfarkt? Jeg tipper også du bare kjente at en nerve kom i klem eller noe sånt.. Jeg googlet symptomer på hjerteinfarkt og fant dette: Menn har tydelige symtomer slik som smerter og sammensnøringer i brystet med utstråling til hals og armer. Smertene kommer ofte ved anstrengelser. Mens kvinner har mye diffuse symptomer: tretthet, anpustenhet, svetting, kvalme, oppkast, smerter i nakke og armer og skuldre, ofte om natten Anonymous poster hash: 4bd29...356
<3 mine søte små<3 Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Ring legen . Ta et ekg og be de ta tnt.
n74 Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 De mennene jeg kjenner som har fått hjerteinfarkt beskriver det som å ha en traktor stående på brystet. Mange kvinner får vondt i armen, men det tror jeg er verre enn stikking. Uansett, greit å ta en sjekk hos du er redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå