Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg ser hun har innredet et eget stellerom til babyen. Men, uten tilgang til rennende vann? Det er jo fryktelig upraktisk å ikke ha en vask i nærheten så man kan få vasket den lille stumpen? I virkelighetens verden er det jo litt slitsomt å drive å hente vann andre steder og ta med det og babyen inn på nusselig stellerommet. Hvor ikke bare stelle babyen på badet, liksom..? Et av livets store, viktlige spørsmåpl, som dere ser jeg er opptatt av... Anonymous poster hash: adce3...82f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Praktisk er so last year vettu Anonymous poster hash: 9427c...495
Gjest cd0da Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Det er hennes første barn og hun har sikkert ikke tenkt over det Vi hadde og stellebordet på barnerommet frem til babyen var født. Tok kun et par dager så ble det flytta inn på badet
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Hun skriver jo at de skal ha stellebord både på badet og på rommet.... Den på rommet skal nok brukes til å skifte klær på og ikke vaske stump! Anonymous poster hash: 53853...817
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 Jeg hadde stellebord på rommet med første pga ekstremt lite bad, og overhodet ikke plass noensted. Gikk veldig fint altså
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Blir nok noen aha-opplevelser og kameler å svelge for Fruen når livets realiteter åpenbarer seg. Men man lærer og erfarer så lenge man lever. Anonymous poster hash: a4d21...ae6
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 who cares....really..? Anonymous poster hash: 36457...032
fr0zen84 Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Vi har nettopp kjøpt hus nå, å kommer til å få et ekstremt lite bad.. Det er på 3 kvm.. Det skal bygges ut, men selvom vi skal det er det ikke sikkert vi vil få plass til stellebord på badet pga veldig dårlig løsnng. Så da må jeg også ha stellebord på babyen sitt rom, tungvindt ja, men må man så må man.. Jeg er jo forsåvidt enig at det er upraktisk å ha det andre steder enn på bad, men sånn er det noen ganget
Bustetroll Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 Det står jo at stellebordet på rommet er til bekledning
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også.. For å være ærlig syns jeg det virker litt dumt å si at et barn ikke tåler rent vann, men tåler våtservietter bedre?!? Våtservietter er jo fulle av kjemikalier som absolutt ikke er bra å tilføre kroppen.. Syns barnet virkelig det er bedre med en kald ekkel våtserviett enn en myk klut med lunkent vann? Nei, det blir for dumt. Tror det ofte er fordi foreldrene syns det er mer lettvint... Anonymous poster hash: 7eca3...4a2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #12 Skrevet 30. september 2013 Har du lest innlegget hennes i det hele tatt? Siden de har bad med skråtak er det ikke plass til noe mer enn et lite stellebord på badet så de har valgt å ha en stellekommode på barnerommet i tillegg. Altså har de stellemuligheter begge steder og hun skriver at kommoden på rommet i hovedsak er til oppbevaring men at det er greit å ha muligheten til klesskift o.l. der også så de kjøpte med stelletopp. Anonymous poster hash: e6bba...309
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også.. For å være ærlig syns jeg det virker litt dumt å si at et barn ikke tåler rent vann, men tåler våtservietter bedre?!? Våtservietter er jo fulle av kjemikalier som absolutt ikke er bra å tilføre kroppen.. Syns barnet virkelig det er bedre med en kald ekkel våtserviett enn en myk klut med lunkent vann? Nei, det blir for dumt. Tror det ofte er fordi foreldrene syns det er mer lettvint... Anonymous poster hash: 7eca3...4a2 Les hva hun skrev en gang til Anonymous poster hash: fb276...46f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #14 Skrevet 30. september 2013 Har du lest innlegget hennes i det hele tatt? Siden de har bad med skråtak er det ikke plass til noe mer enn et lite stellebord på badet så de har valgt å ha en stellekommode på barnerommet i tillegg. Altså har de stellemuligheter begge steder og hun skriver at kommoden på rommet i hovedsak er til oppbevaring men at det er greit å ha muligheten til klesskift o.l. der også så de kjøpte med stelletopp. Anonymous poster hash: e6bba...309 OK, da var det jo ikke så ugjennomtenkt likevel. Må innrømme at jeg ikke leste hele innlegget hennes, så da var jeg vel litt raskt ute med å "dømme". HI Anonymous poster hash: adce3...82f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #15 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også.. For å være ærlig syns jeg det virker litt dumt å si at et barn ikke tåler rent vann, men tåler våtservietter bedre?!? Våtservietter er jo fulle av kjemikalier som absolutt ikke er bra å tilføre kroppen.. Syns barnet virkelig det er bedre med en kald ekkel våtserviett enn en myk klut med lunkent vann? Nei, det blir for dumt. Tror det ofte er fordi foreldrene syns det er mer lettvint... Anonymous poster hash: 7eca3...4a2 Enig i det. Å få en våtserviett full av dritt gnipp mot sår stump, DET er ikke bra. Rent vann på en myk klut som er forsiktig dyttet litt på babyens rompe- DET er bra og det beste. Bruker våtservietter på mitt barn, men om han er sår så bruker jeg alltid vann og det funker best og rompa blir veldig fort fin av rent vann forså å lufttørke før bleia kommer på. Anonymous poster hash: e1c39...0bb
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #16 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også.. For å være ærlig syns jeg det virker litt dumt å si at et barn ikke tåler rent vann, men tåler våtservietter bedre?!? Våtservietter er jo fulle av kjemikalier som absolutt ikke er bra å tilføre kroppen.. Syns barnet virkelig det er bedre med en kald ekkel våtserviett enn en myk klut med lunkent vann? Nei, det blir for dumt. Tror det ofte er fordi foreldrene syns det er mer lettvint... Anonymous poster hash: 7eca3...4a2 Enig i det. Å få en våtserviett full av dritt gnipp mot sår stump, DET er ikke bra. Rent vann på en myk klut som er forsiktig dyttet litt på babyens rompe- DET er bra og det beste. Bruker våtservietter på mitt barn, men om han er sår så bruker jeg alltid vann og det funker best og rompa blir veldig fort fin av rent vann forså å lufttørke før bleia kommer på. Anonymous poster hash: e1c39...0bb Men har dere ikke opplevd type bæsj som ikke lett lar seg fjerne med bare vann? Jeg har oppelvd og måtte gnikke og gnu gansek mye for og få vekk alle rester av avføring: Med våtservietter forsvinner all dritten med mindre gnuing. Så det spørs jo hva barnet reagerer mest på vil jeg tro. Mine barn har nesten ikke hatt sår stump, bortsett fra da vi brukte de serviettene som skulle fuktes med vann goså bare kastes i søpla etterpå. Var uten parfyme, såpe og alt, bare "papirkluter" på en måte. Måtte ofte gnike masse for og bli kvitt rester av bæsj, og barnet ble sårt.... Anonymous poster hash: 22c0f...c47
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. september 2013 #17 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også.. For å være ærlig syns jeg det virker litt dumt å si at et barn ikke tåler rent vann, men tåler våtservietter bedre?!? Våtservietter er jo fulle av kjemikalier som absolutt ikke er bra å tilføre kroppen.. Syns barnet virkelig det er bedre med en kald ekkel våtserviett enn en myk klut med lunkent vann? Nei, det blir for dumt. Tror det ofte er fordi foreldrene syns det er mer lettvint... Anonymous poster hash: 7eca3...4a2 Om du ser etter, så snakker jeg ikke om rent vann, jeg snakker om rennende vann og klut som er problemet.. Du kan mene hva du vil om det, men hadde barnet ditt fått blødende sår fordi h*n ble vasket med klut, eller fikk rennende vann over stumpen, så hadde du nok sett annerledes på det du også. Om du tror det er mer lettvint med engangsservietter, så forstår jeg ikke helt, de må holdes på romtemperatur (å få til det på vinteren er nesten umulig) og de utgiftene det gir en.. Hadde gitt alt for å slippe å bruke masse penger på våtservietter, men det funker ikke om vi skal ha sårfri rumpe.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #18 Skrevet 30. september 2013 Unnskyld meg HI, kan du lese? Det er ikke et eget stellerom, det er en stellekrok på soverommet. Og de har også stellebord på badet. Snakker om å drite seg ut HI. Anonymous poster hash: af6a4...7f4
skjotta Skrevet 30. september 2013 #19 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også.. For å være ærlig syns jeg det virker litt dumt å si at et barn ikke tåler rent vann, men tåler våtservietter bedre?!? Våtservietter er jo fulle av kjemikalier som absolutt ikke er bra å tilføre kroppen.. Syns barnet virkelig det er bedre med en kald ekkel våtserviett enn en myk klut med lunkent vann? Nei, det blir for dumt. Tror det ofte er fordi foreldrene syns det er mer lettvint... Anonymous poster hash: 7eca3...4a2 Enig i det. Å få en våtserviett full av dritt gnipp mot sår stump, DET er ikke bra. Rent vann på en myk klut som er forsiktig dyttet litt på babyens rompe- DET er bra og det beste. Bruker våtservietter på mitt barn, men om han er sår så bruker jeg alltid vann og det funker best og rompa blir veldig fort fin av rent vann forså å lufttørke før bleia kommer på. Anonymous poster hash: e1c39...0bb Men har dere ikke opplevd type bæsj som ikke lett lar seg fjerne med bare vann? Jeg har oppelvd og måtte gnikke og gnu gansek mye for og få vekk alle rester av avføring: Med våtservietter forsvinner all dritten med mindre gnuing. Så det spørs jo hva barnet reagerer mest på vil jeg tro. Mine barn har nesten ikke hatt sår stump, bortsett fra da vi brukte de serviettene som skulle fuktes med vann goså bare kastes i søpla etterpå. Var uten parfyme, såpe og alt, bare "papirkluter" på en måte. Måtte ofte gnike masse for og bli kvitt rester av bæsj, og barnet ble sårt.... Anonymous poster hash: 22c0f...c47 jeg bruker mesoft kompresser med vann og en liten oljesprut på (har fylt olje på sprayflaske for doseringen sin skyld) vasker like godt som våtservietter og jeg har full kontroll over både temperatur og innhold.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. september 2013 #20 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også.. For å være ærlig syns jeg det virker litt dumt å si at et barn ikke tåler rent vann, men tåler våtservietter bedre?!? Våtservietter er jo fulle av kjemikalier som absolutt ikke er bra å tilføre kroppen.. Syns barnet virkelig det er bedre med en kald ekkel våtserviett enn en myk klut med lunkent vann? Nei, det blir for dumt. Tror det ofte er fordi foreldrene syns det er mer lettvint... Anonymous poster hash: 7eca3...4a2 Enig i det. Å få en våtserviett full av dritt gnipp mot sår stump, DET er ikke bra. Rent vann på en myk klut som er forsiktig dyttet litt på babyens rompe- DET er bra og det beste. Bruker våtservietter på mitt barn, men om han er sår så bruker jeg alltid vann og det funker best og rompa blir veldig fort fin av rent vann forså å lufttørke før bleia kommer på. Anonymous poster hash: e1c39...0bb Men har dere ikke opplevd type bæsj som ikke lett lar seg fjerne med bare vann? Jeg har oppelvd og måtte gnikke og gnu gansek mye for og få vekk alle rester av avføring: Med våtservietter forsvinner all dritten med mindre gnuing. Så det spørs jo hva barnet reagerer mest på vil jeg tro. Mine barn har nesten ikke hatt sår stump, bortsett fra da vi brukte de serviettene som skulle fuktes med vann goså bare kastes i søpla etterpå. Var uten parfyme, såpe og alt, bare "papirkluter" på en måte. Måtte ofte gnike masse for og bli kvitt rester av bæsj, og barnet ble sårt.... Anonymous poster hash: 22c0f...c47 jeg bruker mesoft kompresser med vann og en liten oljesprut på (har fylt olje på sprayflaske for doseringen sin skyld) vasker like godt som våtservietter og jeg har full kontroll over både temperatur og innhold. Har prøvd det også jeg.. Men han ble fortsatt sår.. Måtte gjennom alle bleieslag før vi fant bleier som funket på han også, prøvde tøybleier fordi det var SÅ mye bedre for han, hadde de på i under 1 time, og han hadde "kjøttkake stump" etterpå :-/ Lillesøster har vi brukt både vann og våtservietter uten noe problem, så hos henne er det hipp som happ, men storebror må det brukes 1 bestemt bleiemerke og et bestemt våtserviett merke.. Har vært slitsomt, gleder oss bare til han er bleiefri.. Kan for øvrig kun bruke et slag dopapir på han også :-/ Lite moro det der...
skjotta Skrevet 30. september 2013 #21 Skrevet 30. september 2013 Er ikke alle som bruker vann for å vaske stumpen skal du vite.. Vi kan kun bruke våtservietter på sønnen vår, han takler ikke rennende vann eller klut mot stumpen, blir sår for ingenting. Og da falt det seg naturlig å bruke våtservietter på lillesøster også.. For å være ærlig syns jeg det virker litt dumt å si at et barn ikke tåler rent vann, men tåler våtservietter bedre?!? Våtservietter er jo fulle av kjemikalier som absolutt ikke er bra å tilføre kroppen.. Syns barnet virkelig det er bedre med en kald ekkel våtserviett enn en myk klut med lunkent vann? Nei, det blir for dumt. Tror det ofte er fordi foreldrene syns det er mer lettvint... Anonymous poster hash: 7eca3...4a2 Enig i det. Å få en våtserviett full av dritt gnipp mot sår stump, DET er ikke bra. Rent vann på en myk klut som er forsiktig dyttet litt på babyens rompe- DET er bra og det beste. Bruker våtservietter på mitt barn, men om han er sår så bruker jeg alltid vann og det funker best og rompa blir veldig fort fin av rent vann forså å lufttørke før bleia kommer på. Anonymous poster hash: e1c39...0bb Men har dere ikke opplevd type bæsj som ikke lett lar seg fjerne med bare vann? Jeg har oppelvd og måtte gnikke og gnu gansek mye for og få vekk alle rester av avføring: Med våtservietter forsvinner all dritten med mindre gnuing. Så det spørs jo hva barnet reagerer mest på vil jeg tro. Mine barn har nesten ikke hatt sår stump, bortsett fra da vi brukte de serviettene som skulle fuktes med vann goså bare kastes i søpla etterpå. Var uten parfyme, såpe og alt, bare "papirkluter" på en måte. Måtte ofte gnike masse for og bli kvitt rester av bæsj, og barnet ble sårt.... Anonymous poster hash: 22c0f...c47 jeg bruker mesoft kompresser med vann og en liten oljesprut på (har fylt olje på sprayflaske for doseringen sin skyld) vasker like godt som våtservietter og jeg har full kontroll over både temperatur og innhold. Har prøvd det også jeg.. Men han ble fortsatt sår.. Måtte gjennom alle bleieslag før vi fant bleier som funket på han også, prøvde tøybleier fordi det var SÅ mye bedre for han, hadde de på i under 1 time, og han hadde "kjøttkake stump" etterpå :-/ Lillesøster har vi brukt både vann og våtservietter uten noe problem, så hos henne er det hipp som happ, men storebror må det brukes 1 bestemt bleiemerke og et bestemt våtserviett merke.. Har vært slitsomt, gleder oss bare til han er bleiefri.. Kan for øvrig kun bruke et slag dopapir på han også :-/ Lite moro det der... jeg mente bare i forhold til spørsmålet om bæsj og kluter med vann ;-) ja, det er vanskelig når de små ikke tåler det som hadde passet oss best ;-) her sliter lillemann med barneeksem og det virker desverre som om ull (har prøvd både merinoull og med bomull innerst) irriterer huden. rart å ikke kunne kle i ull på kalde dager ja....
*Teoline* Skrevet 30. september 2013 #22 Skrevet 30. september 2013 Har du lest innlegget hennes i det hele tatt? Siden de har bad med skråtak er det ikke plass til noe mer enn et lite stellebord på badet så de har valgt å ha en stellekommode på barnerommet i tillegg. Altså har de stellemuligheter begge steder og hun skriver at kommoden på rommet i hovedsak er til oppbevaring men at det er greit å ha muligheten til klesskift o.l. der også så de kjøpte med stelletopp. Anonymous poster hash: e6bba...309 OK, da var det jo ikke så ugjennomtenkt likevel. Må innrømme at jeg ikke leste hele innlegget hennes, så da var jeg vel litt raskt ute med å "dømme". HI Anonymous poster hash: adce3...82f Ja, det er jo SÅ mye kjekkere å lage et nytt hetseinnlegg enn å gidde å lese hele innlegget. Blir lite underholdning av fornuftige løsninger, jeg skjønner jo det.
Mrs. Kaizer Skrevet 30. september 2013 #23 Skrevet 30. september 2013 Er det noen som har det like varmt på soverommet som på badet da? Bør vel være god temperatur på det rommet en skal stelle en baby
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #24 Skrevet 30. september 2013 Slutt å krangle om ingenting! Dette er bare tull..!! Det spiller da ingen rolle hva Caroline B.E gjør! Who cares anyway? Ha en fin natt videre Anonymous poster hash: acd97...409
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #25 Skrevet 1. oktober 2013 For det første er det jo noe som heter våtservietter. Med første var vi nøye på å bruke mesoft og olje. På nr. 2 ble vi mer avslappet og brukte våtservietter bestandig. Det har vi alltid gjort, uten store problemer. De er jo passe hudvennlig i dag. Så man trenger ikke nødvendigvis vann til enhver tid, selv om det er praktisk. Jeg tenker at det er fint å ha stelleplassen på et bad, slik at man har en plass å ligge etter å ha tatt et bad, i tillegg til at et bad pleier å ha en ganske temperert romtemperatur. Uansett så tror jeg de fleste av oss har gjort eller handlet noe upraktisk før barnet blir født. Det er typisk førstegangsfødende. De skal sikkert uansett ha stelleplass på badet også. De har jo penger så det tyter. Kan fin og fancy stelleplass på hvert et rom om de ønsker. Anonymous poster hash: 6852f...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå