LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Han har tenner på gang igjen, og sover sååå dårlig. Vil bare sove inntil mamma, våkner stadig vekk osv. Og så blir han jo dobbelt så trøtt på dagen. Han sovna igjen før jeg sto opp kl 10, og sover enda. Ikke engang rukket å spise annen frokost enn det som kommer fra puppen, og ikke vil han ha så mye annet heller. Og den lille blide klumpen min, som alltid er en solstråle og fint kan kravle rundt på gulvet for seg selv og leke i evigheter, vil bare opp, opp, opp. Holdes, bæres, koses- og han blir helt fortvilet straks jeg er ute av syne. Pappa går til nøds, men i krisetilfeller er det altså kun mamma som er godt nok. Puuuh, gleder meg til de tenna er ute, for dette er slitsomt for både ham og meg.. Hadde jeg hatt litt vett, hadde jeg vel heller gått og lagt meg med ham nå, men samtidig trenger hodet mitt denne "fristunden" også. *Sukk*
LilleBjella Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Jeg husker da eldstemann fikk flere tenner på en gang. Ca 6 mnd. Holdt på å tørne av sutring og lite søvn. Gikk ut på kjøkkenet og slo så hardt i kjøkkenbenken at rørene i hele leilighetene ristet. Da var jeg ganske flau og glad for at jeg var alene. Ga mini en stor kos og talte timene til pappaen skulle komme hjem fra jobb. Hang in there!
frk Nilsen Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Stakkar liten, husker tiden med tannfarmbrudd. Savner det ikke! Der ga du enda en god grunn til å ikke få nr 3 (er vel mer eller mindre bestemt)
Iiiiik Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Å, det er rart hva man glemmer. Husker de strevsomme periodene når du minner meg på dem og er veldig glad de er et tilbakelagt kapittel!
bIomstre Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Hva er det egentlig "godt" for at tannfrembrudd må gjøre så vondt? Må være en feil fra naturens side det der altså! Mine fikk i tillegg alltid en halv grad høyere kropstemperatur, noe som igjen slo ut på følsome tarmer og førte til diare og sår stump
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2013 Ja, jøye meg, dette er slitsomt... Inatt våknet han en million ganger, og en periode var han VÅKEN, som i kravla rundt i senga og prata med seg selv. Han pleier jo aldri det. Og skal man få ham til å sove, er det kun puppen som gjelder- og det merkes idag, for å si det sånn. Føler meg oppspist. Men alternativet er en hylende unge, og en ting er jo når det "bare" er hyling, men når man vet det er fordi ungen har vondt, så er det ikke akkurat så lett å nekte dem heller, stakkars liten. Her er det motsatt med magen, han har fått forstoppelse, og han som gjerne bæsjer 2 ganger om dagen har nå ikke fått ut noe på 3 dager. Til tross for sviskemos og -saft til den store gullmedalje. Så nå plages han jo av det også. Sukk, det skal bli godt å få disse tenna ut- jeg ser dem rett under, men det tar tiiiiid.. Men straks disse er ute er det vel noen nye på gang, tenker jeg.. :S
LilleBjella Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 Ja, jøye meg, dette er slitsomt... Inatt våknet han en million ganger, og en periode var han VÅKEN, som i kravla rundt i senga og prata med seg selv. Han pleier jo aldri det. Og skal man få ham til å sove, er det kun puppen som gjelder- og det merkes idag, for å si det sånn. Føler meg oppspist. Men alternativet er en hylende unge, og en ting er jo når det "bare" er hyling, men når man vet det er fordi ungen har vondt, så er det ikke akkurat så lett å nekte dem heller, stakkars liten. Her er det motsatt med magen, han har fått forstoppelse, og han som gjerne bæsjer 2 ganger om dagen har nå ikke fått ut noe på 3 dager. Til tross for sviskemos og -saft til den store gullmedalje. Så nå plages han jo av det også. Sukk, det skal bli godt å få disse tenna ut- jeg ser dem rett under, men det tar tiiiiid.. Men straks disse er ute er det vel noen nye på gang, tenker jeg.. :S Det er lov å gi en paracet før leggetid, dersom de tydelig er plaget. Det har hjulpet godt her i de verste periodene. Dersom han "sliter med tenner" over fire måneder, så er blir det jo noe annet...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2013 Utrolig, han sover enda- *bank i bordet* -, det har han gjort siden kl 20 uten et knyst. Ser han har beveget seg, nå er han litt utenfor kameravinkelen. Ga ham en paracet før han la seg, mulig det er vidunderkuren her, for idag har han hatt vondt.. Han er på 3. dagen uten bæsj også, så det var jo ikke måte på hvor ille alt var. Så vi avsluttet kvelden med en skikkelig dose sviskemos.
frk Nilsen Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Håper natten blir like rolig som kvelden ...og se fram til giga-bleie i morgen tidlig, avslapping og sviskemos gjør nok susen
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 1. oktober 2013 Haha, ja, jeg får nok en liten "premie" i morgen tidlig!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2013 Joda, han sov bedre enn før, men det er samme greia med pupping hele tiden. Vil helst ligge inntil meg hele natta, og han får jo det så lenge han sliter, men jeg får jo ikke sove skikkelig. Våkner dagen etterpå med tidenes bekkensmerter osv. Menmen, det får bare være sånn en stund. Prøver å lirke han over i sin egen seng, men han våkner jo så lett nå om dagen. Til vanlig går det helt fint, men ikke nå. Men fikk nå uttelling for sviskene da, kom tidenes knoll imorges- ungen skreik og skreik og pressa og pressa, og ut kom en knallhard og diiiiiger drolt. Stakkars liten, fikk jo helt vondt av ham. Men så har dte kommet ut noe tre ganger etter det igjen, og det blir bedre og bedre gang for gang. Så får vi håpe denne natta blir enda bedre igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå