Gå til innhold

Treåring med veeldig god tid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd? Hver dag leverer jeg i barnehagen. Uansett hvor god tid vi har i utgangspunktet, ender det med at jeg må mase og kjefte for å komme oss av sted.

Vi har ikke mange ting som skal gjøres, men de treneres og saboteres, og jeg blir helt gal av det! Å tisse kan fort ta 20 min hvis han ikke får beskjed om at nå MÅ DU bli ferdig, så må han vaske hendene, og det kan ta nye 20 min med surr. Han kan fint kle på seg, men da må jeg også ofte enten gi ham plagg etter plagg og mase på at han skal kle på seg eller ta snarveien og kle på ham selv.

Jeg har fortalt ham at hvis han ikke gjør det han får beskjed om med en gang, så rekker vi ikke samlinga, og det har han også fått erfare. Da måtte han sitte ute på gangen og vente til de andre var ferdige med samling og ble veldig lei seg.

Hvordan har dere andre det? Har dere noen gode råd? Blir lei meg av å være streng og kjeftete, men føler at jeg kommer til kort uansett hvordan jeg går fram...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror nok det dessverre er vanlig. MIn er 4 og surrer rundt i sin egen lille drømmeverden både titt og ofte :-S Synes det hjelper litt å forklare rekkefølgen på ting, før det skal gjøres. Og få ham til å se på meg og gjerne gjenta så jeg vet han har forstått. Da ser det ut til å være mer av en "bindende" avtale for ham ;-)

Ellers er det bare å overleve frustrasjonen, tror jeg :-P

Endret av Underveis -->
Skrevet

Tror nok det dessverre er vanlig. MIn er 4 og surrer rundt i sin egen lille drømmeverden både titt og ofte :-S Synes det hjelper litt å forklare rekkefølgen på ting, før det skal gjøres. Og få ham til å se på meg og gjerne gjenta så jeg vet han har forstått. Da ser det ut til å være mer av en "bindende" avtale for ham ;-)

Ellers er det bare å overleve frustrasjonen, tror jeg :-P

Sukk! Ikke akkurat det svaret jeg ønsket meg! Men godt å vite at det ikke bare er oss...

Skrevet

Hehe, slik er min treåring også. Han har en tendens til å prate seg helt vekk, bare det å spise knekkebrødet til frokost kan ta 20 minutter, jeg forstår ikke at det er mulig! Jeg føler jeg maser på han hele tiden, travelt egentlig.,håper det går seg til snart

Anonymous poster hash: 3867f...37f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...