Gå til innhold

Har plutselig begynt å svette konstant under armene. Og det lukter virkelig ille!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri klart å kjenne min egen kroppslukt eller svettelukt. Kjenner selvsagt lukt av urin, avføring, luft, utflod og åndre, men ellers har jeg ikke klart å kjenne hvordan jeg selv lukter.

Men nå i det siste har jeg plutselig begynt å svette noe sinnsykt under armene. Om jeg er varm, kald eller midt i mellom har ingenting å si. Er alltid våt ved armhulene.

Og den lukten.. Jeg klarer ikke helt å beskrive den, men den kan neppe være en normal kroppslukt. Jeg synes det er noe kjent med den lukten, men klarer virkelig ikke å plassere den helt. Mener å huske noe spiselig som var blitt dårlig, men ikke typisk mugglukt.

Hva kommer dette av? Hva kan jeg gjøre for å dekke over lukten?

Er i starten av 20-årene, ikke gravid.

Anonymous poster hash: 0f051...781
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri klart å kjenne min egen kroppslukt eller svettelukt. Kjenner selvsagt lukt av urin, avføring, luft, utflod og åndre, men ellers har jeg ikke klart å kjenne hvordan jeg selv lukter.

Men nå i det siste har jeg plutselig begynt å svette noe sinnsykt under armene. Om jeg er varm, kald eller midt i mellom har ingenting å si. Er alltid våt ved armhulene.

Og den lukten.. Jeg klarer ikke helt å beskrive den, men den kan neppe være en normal kroppslukt. Jeg synes det er noe kjent med den lukten, men klarer virkelig ikke å plassere den helt. Mener å huske noe spiselig som var blitt dårlig, men ikke typisk mugglukt.

Hva kommer dette av? Hva kan jeg gjøre for å dekke over lukten?

Er i starten av 20-årene, ikke gravid.

Anonymous poster hash: 0f051...781

Det høres ut som om du bør ta en tur til legen, det bør man alltid gjøre når det skjer plutselige forandringer med kroppen. 

Å dekke over lukten er ingen god ide, da lukter det svette og parfyme, og det er grusomt. Vask deg godt (minst to ganger med såpe, svettelukt som har satt seg i huden forsvinner ikke med en innsåping), og bruk en god deodorant. Kan anbefale Vichy 48h, den fåes på apoteket. Den hindrer svette og virker veldig lenge (visstnok i 48 timer, men det har jeg aldri testet ut). 

Anonymous poster hash: 9e123...9d2

Skrevet

De har en veldig bra deo for det på apoteket. Husker ikke hva den het, men den er veldig sterk og skal påføres en gang i uken. Stopper svetting og lukt. Hørtes veldig ekkelt ut, så den hadde jeg prøvd.

Anonymous poster hash: 45124...5b7

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Det lukter ammoniakk, eller kattepiss...?

Har du begynt med noen nye medikamenter/vitaminer eller lignende i det siste?

Fått ny jobb, utfordring, kjæreste, flørt, har det skjedd noe nytt i livet ditt? Hvis ja på dette tror jeg svettlukten skyldes stress for noe/noen.

Skrevet

Vel, du bør jo heller finne årsaken enn å dekke over den, synes jeg.

Ta deg en tur til legen. Det kan være hormonelt eller noen slags sopp eller hva vet jeg. Men plutselig endring i svettemønster ville jeg fått sjekket opp, altså.

Anonymous poster hash: 1b4d9...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...