Gå til innhold

Dere som har begynt å jobbe.

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med mm på dagen til barnet? Får de vanlig mat eller har dere pumpet dere? Hun vil jo være nesten 1 år når jeg begynner å jobbe. Pappan skal være hjemme. Hun spiser jo mm hver 2 time hele dagen når jeg er hjemme.......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144084806-dere-som-har-begynt-%C3%A5-jobbe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke begynt å jobbe. Men mini vil da være ca syv måneder. Mine to andre har vært godt i gang med fast føde på den tiden og har drukket minimalt med morsmelk på dagtid. Dersom jeg fortsatt ammer på det tidspunktet ser jeg for meg at vi må gå over til mme (han tar flaske, og får litt mme som regel hver kveld i tillegg til pupp). Ser ikke for meg at jeg skal få tid og mulighet til å pumpe på jobb, og jeg tror heller ikke jeg har lyst til å bruke tid på det. Eventuelt får vi holde oss til kvelds- og morgenpupp. Og dersom jeg fortsatt ammer på natt, morgen og kveld, så søker jeg om ammefri. 

Når pappaen din skal være hjemme med datteren deres, så er det kanskje en god mulighet til å få i henne mer fast føde og fase ut morsmelken? Så dere får kanskje ta det litt som det kommer?

En baby som har passert ett år trenger da slettes ikke morsmelk hver annen time! Når du begynner å jobbe, blir dere jo tvunget til å regulere ned. Er hun virkelig tørst og sulten, klarer vel far å gi henne annen mat og drikke!? Kumelk kan f.eks. introduseres.

Jeg har sakte, men sikkert redusert ammingen. Nå er vi nede i tre stk pr. dag, og når jeg begynner å jobbe i november skal vi nok være nede i to pr. dag (morgen og kveld). Datteren min er født desember 2012.

En baby som har passert ett år trenger da slettes ikke morsmelk hver annen time! Når du begynner å jobbe, blir dere jo tvunget til å regulere ned. Er hun virkelig tørst og sulten, klarer vel far å gi henne annen mat og drikke!? Kumelk kan f.eks. introduseres.

Jeg har sakte, men sikkert redusert ammingen. Nå er vi nede i tre stk pr. dag, og når jeg begynner å jobbe i november skal vi nok være nede i to pr. dag (morgen og kveld). Datteren min er født desember 2012.

Ja herregud nei det er da ikke snakk om å gi henne så mye, tenkte bare at hun kanskje kunne få det en gang på flaske i starten så hun ikke fikk helt sjokk ;) Jeg gir henne før jeg går på jobb, og så fort jeg kommer hjem. Hun er ikke veldig begeistret for fast føde, derfor er jeg redd hun kommer til å bli veldig sulten i starten. Men da komme hun nok helt sikkert til å spise mer brød, frukt og middag. Hun nekter grøt. Lurte bare på om det kanskje var lurt å pumpe opp et lite lager her og ha i fryseren i starten. Jeg har også prøvd å redusere ammingen, men det går ikke så lenge hun er sammen med meg. Blir lettere når det bare er pappan. Hun henger på puppen og hyler. Kler nesten av meg klærne hvis vi er hjemme. Derfor er det enklere når vi er ute å triller ,eller finner på noe. Nå er hun jo syk så da er det helt ekstremt. Håper hun er bra i morgen for da blir det trilletur og lengre mellom puppene ;)

Du har jo rett på ammefri også. Naboen har brukt den til å starte litt senere og slutte litt tidligere, da blir det færre timer... men hu spiser endel vanlig mat også da

Tror ikke jeg skal benytte meg av ammefri for hun spiser så mye mm at det er helt ekstremt. Godt å få slippe litt av det når jeg begynner å jobbe igjen, så kan pappan gi litt annen mat. Ja det er nettopp det som er problemet at hun spiser lite annen mat. Noe brød, litt banan, noe kokt potet, en skje med grøt to slurker mme og  ellers det jeg klarer å dytte i henne fra min middag, frokost og lunsj. Hun er så småspist. Det kommer jo av altfor mye spising av mm men det er så vanskelig å snu det ;)

Annonse

Jeg har ikke begynt å jobbe. Men mini vil da være ca syv måneder. Mine to andre har vært godt i gang med fast føde på den tiden og har drukket minimalt med morsmelk på dagtid. Dersom jeg fortsatt ammer på det tidspunktet ser jeg for meg at vi må gå over til mme (han tar flaske, og får litt mme som regel hver kveld i tillegg til pupp). Ser ikke for meg at jeg skal få tid og mulighet til å pumpe på jobb, og jeg tror heller ikke jeg har lyst til å bruke tid på det. Eventuelt får vi holde oss til kvelds- og morgenpupp. Og dersom jeg fortsatt ammer på natt, morgen og kveld, så søker jeg om ammefri. 

Når pappaen din skal være hjemme med datteren deres, så er det kanskje en god mulighet til å få i henne mer fast føde og fase ut morsmelken? Så dere får kanskje ta det litt som det kommer?

Nei jeg er enig i at det blir mye styr med pumping på jobb. Mme vil hun ikke ha så mye av, så det er utelukket her, men mer fast føde hadde vært greit å få i henne. Det snur seg vel av seg selv, men jeg er så redd for at hun blir sulten og ikke klarer å spise nok fast føde. Får forte meg hjem etter jobb ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...