Gå til innhold

Barnehagen..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg må få rådføre meg med noen av dere, for jeg er ikke helt sikker på om jeg har tankene på rett plass..

Saken er at min sønn, som er nesten 4 år, har alltid vært en skikkelig barnehagegutt. Han trives veldig godt og det har aldri, med noen unntak såklart, vært noe problem å levere han. Men nå, etter sommerferien har han blitt vanskelig å levere. Han har lyst å dra i barnehagen, men det er et problem når jeg skal dra. Han gråter og holder meg faste nekter at jeg skal dra. Han må bæres/holdes av personalet når jeg går.

Je, som førstegangsmor, blir veldig usikker på hvordan jeg skal forholde meg til hele saken. Jeg bruker vanligvis å levere han rundt halv 10, men ser at problemet er det likevel om jeg leverer han tidlig med frokost.

Jeg vet at barnegruppa er forandret og at han nå må gå på tur med de som er yngre og som snakker veldig dårlig, og før sommern gikk på tur med de fleste av de han leker med men som også er like gammel eller eldre. Dette er en friluftsbarnehage og de er mye ute på tur, så han har mye mindre leketid med mange av vennene. Før sommeren var alle 09- barna en ganske speisa gjeng som lekte mye i lag også.

Jeg skjønner jo at jeg må snakke med personalet om dette, men lurer på hvordan jeg skal ta det opp. Og det er bare når jeg skal levere at det er noe problem, og han er veldig blid og fornøyd når jeg henter han.

Så dere kloke dib-damer, har dere noen råd til en stakkars mor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt at om du sier eller viser til han at gruppa er endret og din holdning til bhg er endret etter ferien så kan han ha plukket dette opp og vet at det er et svakt punkt for deg.

Prøv å tenke positivt en stund og prat om det positive med endringen og vinkle dette kun til at det er bra, så kan det være han også endrer seg. Barn får ofte med seg mer enn vi tror.

Du kan jo også høre med bhg hvordan han har det ellers i løpet av dagen og om de merker endring.

Skrevet

Det er det som er at jeg har ikke lagt noe vekt på at gruppa er endret. Har egentlig ikke lagt merke tildelt før vi hadde foreldremøte for et par uker siden, det er jo som barnehager flest som har innkjøring på nye barn først, så rutinene først var ikke helt på plass, men etter den tid så ser jeg jo at han selv endret seg etter at han innså at gruppa er endret.

Og jeg snakker på ingen måte negativt om barnehagen, jeg er veldig glad i barnehagen og personalet, som førovrig er det sammen som når jeg gikk der ;)

Så endringen hos han kom lenge før jeg ble klar over at det var noen endringer i barnehagen. Vi snakker mye på morgenen om hva som skal skje i barnehagen den dagen og jeg prøver å forberede han når vi kjører at når vi er i barnehagen så skal jeg dra osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...