Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Leser og hører at man ikke skal løfte,selv ikke babyen før 6 uker etter fødselen. Er da barnefaren hjemme i permisjon så lenge og hjelper til? Veldig mange fedre har jo kun 2 ukers permisjon. Anonymous poster hash: d4235...fb4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Nei,pappan er jo ikke hjemme, så man MÅ jo løfte babyen sin. Du får håpe du får en liten baby... Anonymous poster hash: 263c0...79e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Du fårløfte ditt eget barn, og far blir ikke sykemeldt for og være hjemme med deg. Anonymous poster hash: 659ea...e4b
ingjo79 Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Du kan selfølgelig løfte ditt eget barn:) etter en ukes tid er mange i ok form etter ks( inkl meg selv).evt sårsmerter vil du selvfølgelig ha, men en klarer fint å fungere i hverdagen om du ikke har noen komplikasjoner:) og mye av husarbeidet overlater du til mannen når han er hjemme;)
Gjest Kira Skrevet 30. september 2013 #6 Skrevet 30. september 2013 De sier at man ikke burde løfte noe tyngre enn babyen, uavhengig av hva barnet veier. Det går veldig bra, selv om mange føler seg i så grei form etter kort tid at det kan være lett å glemme. Vi gjorde endel grep på forhånd, spesielt når det kom til eldre søsken. Vi lærte henne å krabbe opp i bilsetet selv, byttet fra sprinkelseng til stor seng osv for å minimere løft for meg. I tillegg handlet alltid mannen inn drikkevarer og andre tunge matvarer, slik at jeg kun trengte å kjøpe brød og småting. Det går seg veldig greit til
Cruella De Vil Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 Som andre her sier får du løfte babyen din, men ikke noe som er tyngre enn ham/henne. Så eter to uker går det veldig greit å være hjemme alene med babyen, bare ta det rolig og ikke ta noen tunge løft.
<3 mine søte små<3 Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Så klart kan du løfte babyen, men være forsiktig med å løfte tunge ting. Som når en har handlet mat, ta heller fler poser og fordel vekta Mannen din får ikke sm, da må du evt gå sykemelding av legen og far overta noe av din permisjon.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Jeg fikk beskjed om ikke å løfte noe tyngre enn baby + BILSTOL (den minste såklart) Og så må du passe på hvordan du løfter opp barnet. Og så må du ikke trene magen før etter 12 uker/3 mnd grunnet at snittet ikke skal gå opp i sømmene.. (Du kan likevel fint mosjonere ved å trille rolige turer når du føler deg i form til det) Det kommer til å være ømt/vondt en tid og du må ta det med ro. Anonymous poster hash: 92efb...06b
MammantilNurket Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 Klart at du får lov til å løfte på babyen din Jeg hadde planlagt KS og det gikk veldig greit. Vi kom hjem etter fem dager på klinikken og da var jeg i brukbar form. Det som faktisk var vrient var å trille vogn nedoverbakke. Ellers spiste jeg litt paracet og lot Kjæresten ta seg av de tyngste innkjøpene+det meste av husarbeidet.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 Du får selvfølgelig lov til å løfte babyen. Jeg har hatt 3 ks og har vært i fin form når jeg har kommet hjem fra sykehuset. Litt stramming i såret, men ingen smerter. Brukte bare smertestillende det 1. døgnet etter snittet. Etter 1 uke var jeg ute og trillet lange turer på en 2-3 timer, men jeg løftet fortsatt ikke tungt. Trente som vanlig med hard styrketrening og cardio etter 5 uker. Det har fungert helt supert. Kjenn på kroppen din hva du tåler, den er veldig flink til å si fra Anonymous poster hash: e2e3f...01f
Caprica Skrevet 30. september 2013 #12 Skrevet 30. september 2013 Jeg hadde null problem med dette, løftet adskillig mer enn babyens vekt relativt raskt. Jeg er ganske sterk og klarer fint å løfte mye med armene uten å bruke magemusklene. Med et ks merker man fort om man bruker magemusklene for mye, kroppen sier godt i fra! Om du må på butikken feks, pakk lite i posene slik at de ikke blir tunge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå