Gå til innhold

Ang. keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser og hører at man ikke skal løfte,selv ikke babyen før 6 uker etter fødselen. Er da barnefaren hjemme i permisjon så lenge og hjelper til? Veldig mange fedre har jo kun 2 ukers permisjon.

Anonymous poster hash: d4235...fb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,pappan er jo ikke hjemme, så man MÅ jo løfte babyen sin. Du får håpe du får en liten baby... 

Anonymous poster hash: 263c0...79e
Skrevet

Du fårløfte ditt eget barn, og far blir ikke sykemeldt for og være hjemme med deg.

Anonymous poster hash: 659ea...e4b

Skrevet

Du kan selfølgelig løfte ditt eget barn:) etter en ukes tid er mange i ok form etter ks( inkl meg selv).evt sårsmerter vil du selvfølgelig ha, men en klarer fint å fungere i hverdagen om du ikke har noen komplikasjoner:) og mye av husarbeidet overlater du til mannen når han er hjemme;)

Skrevet

De sier at man ikke burde løfte noe tyngre enn babyen, uavhengig av hva barnet veier.

Det går veldig bra, selv om mange føler seg i så grei form etter kort tid at det kan være lett å glemme.

Vi gjorde endel grep på forhånd, spesielt når det kom til eldre søsken. Vi lærte henne å krabbe opp i bilsetet selv, byttet fra sprinkelseng til stor seng osv for å minimere løft for meg. I tillegg handlet alltid mannen inn drikkevarer og andre tunge matvarer, slik at jeg kun trengte å kjøpe brød og småting.

Det går seg veldig greit til :)

Skrevet

Som andre her sier får du løfte babyen din, men ikke noe som er tyngre enn ham/henne. Så eter to uker går det veldig greit å være hjemme alene med babyen, bare ta det rolig og ikke ta noen tunge løft. :)

Skrevet

Så klart kan du løfte babyen, men være forsiktig med å løfte tunge ting.

Som når en har handlet mat, ta heller fler poser og fordel vekta :)

Mannen din får ikke sm, da må du evt gå sykemelding av legen og far overta noe av din permisjon.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om ikke å løfte noe tyngre enn baby + BILSTOL (den minste såklart)

Og så må du passe på hvordan du løfter opp barnet. 

Og så må du ikke trene magen før etter 12 uker/3 mnd grunnet at snittet ikke skal gå opp i sømmene.. (Du kan likevel fint mosjonere ved å trille rolige turer når du føler deg i form til det) 

Det kommer til å være ømt/vondt en tid og du må ta det med ro. 

Anonymous poster hash: 92efb...06b
Skrevet

Klart at du får lov til å løfte på babyen din :) Jeg hadde planlagt KS og det gikk veldig greit.

Vi kom hjem etter fem dager på klinikken og da var jeg i brukbar form. Det som faktisk var vrient var å trille vogn nedoverbakke. Ellers spiste jeg litt paracet og lot Kjæresten ta seg av de tyngste innkjøpene+det meste av husarbeidet.

Skrevet

Du får selvfølgelig lov til å løfte babyen. Jeg har hatt 3 ks og har vært i fin form når jeg har kommet hjem fra sykehuset. Litt stramming i såret, men ingen smerter. Brukte bare smertestillende det 1. døgnet etter snittet. Etter 1 uke var jeg ute og trillet lange turer på en 2-3 timer, men jeg løftet fortsatt ikke tungt. Trente som vanlig med hard styrketrening og cardio etter 5 uker. Det har fungert helt supert. Kjenn på kroppen din hva du tåler, den er veldig flink til å si fra ;)

Anonymous poster hash: e2e3f...01f
Skrevet

Jeg hadde null problem med dette, løftet adskillig mer enn babyens vekt relativt raskt. Jeg er ganske sterk og klarer fint å løfte mye med armene uten å bruke magemusklene. Med et ks merker man fort om man bruker magemusklene for mye, kroppen sier godt i fra!

Om du må på butikken feks, pakk lite i posene slik at de ikke blir tunge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...