Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har tidligere sovet 10-11 timer uavbrutt om natten, og hatt korte hviler på 20 min-1 time om dagen 4-5 ganger (får han ikke til å sove lenge om dagtid).

Men nå har han plutselig begynt å våkne midt på natten og tiiiidlig om morgenen. Han sover heller ikke mer om dagen (nesten mindre av og til)!

Bekymret for at han får for lite søvn, og jeg får heller ikke nok søvn.

Prøver med faste rutiner ved kveldsstell, samt lite belysning ved leggetid. Han sovner jo greit, men problemet er at han våkner så fort opp igjen... Passer på så hanfår rapt etter hvert måltid også...

Noen som vet hva jeg bør gjøre?

Trenger han grøt? Jeg synes det er litt tidlig da anbefalingene er å vente til 6 mnd, men svigermor maser om denne grøten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at du har flaskebarn, og de blir ikke mette av mme etter fire mnd. De skal ha grøt da.

Anonymous poster hash: fdffd...214

Skrevet

Jeg har flaskegutt, så vi begynte med grøt nå som han er 4 mnd. Da sover han ca.9.5-10.5 time om natta. Han er en stor gutt da, så trengte nok mer mat. Så må nesten se an hver enkelt baby. MEN; min har også våknet om natta noenganger, men da bare gir jeg han smokken+kluten, og da sovner han igjen. Før gjorde jeg "feilen" at jeg tok han opp med en gang han våknet, men nå ser jeg at han ofte sovner igjen av seg selv veldig raskt :)

Anonymous poster hash: 92a14...5cc
Skrevet

Her ble det grøt først forrige uke å han er snart 6mnd. Ikke alle unger vil ha/liker grøt selv om de er over 4mnd å får mme.

Prøv å gi tettere eller mer mat på dagen, evt velling eller grøt om han ikke vil ha mer flaske.

Prøv å gjøre det du kan for å få litt mer søvn på dagen om han er av søvn avler søvn barna.

Skrevet

Gir både pupp og mme.

Det begynte etter en Norgestur (vi bor for tiden i utlandet). Han snudde raskt døgnet tilbake, men begynte fra 1. dag vi kom tilbake med å våkne om natta. Synes det er rart om han plutselig er mer sulten samtidig som vi kom tilbake? Bør jeg gi det mer tid?

Hvis jeg skal starte med grøt, hvilken type vil dere anbefale? Hvor mye og når på døgnet? Blander en det ut med mme i begynnelsen?

Skrevet

Det skal visst være relativt vanlig (har jeg hørt og det stemte med min) at barn som har sovet natten igjennom plutselig begynner å våkne på natten igjen rundt 4 mnds alder. Hos oss introduserte vi da grøt, men våkner fremdeles på natten.

Anonymous poster hash: 36147...223
Skrevet

Flere som har tips?

Og hvordan bør en starte opp med å gi grøt?

Skrevet

Følg anvisning på pakken å lag en halv porsjon feks. Gir bare ett par skjeer i starten. Tidlig på dagen i tilfellet han får vondt i magen.

Skrevet

Så det er samme hvilken type? Eller er det en som er bedre enn andre? Og bør en tynne det ut med mme eller pumpa mm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...