IceNose Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Jeg har tenkt å lage barnemat Jeg har allerede laget et del fruktmoser osv.Men nå tenker jeg mer på kylling,biff,pasta +++Har du en oppskrift du vil dele?Da blir jeg glad
Underveis --> Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 (endret) Jeg har brukt hvasomhelst, egenltig. Gått mye i det samme som vi har til middag, bare modifisert uten salt og slikt. Brukt mye søtpotet og gulrot. Blander med kokt fisk, kylling, annet kjøtt. Og så har jeg usaltet smør i! Det gjør at det smaker mye bedre. Har pleid å lage "store" batcher av maten, laget posjoner av det i ziplockposer, og frosset de flatt. Da tiner de superraskt og er lett å ta med bort og varme de opp. Jeg har alltid brukt krydder i maten, som basilikum, oregano og pepper. Hvitløk er de også ofte glad i. Kjørt det i blender, eller med stavmikser, avhengig av hvor grovt barnet klarer å spise. Du kan i prinsippet gi de hva som helst. Ta utgangspunkt i din egen middag (kun råvarer, ikke halvfabrikata!!!) og lag det samme :-) Ett eksempel kan være søtpotet og kylling, kokt med oregano og basilikum. En klatt med usaltet smør, og kjøre det i blender med litt av kokevannet for å få rett konsistens. Et annet: Fisk, hvitløk, potet og gulrot + krydder og smør. Noen barn liker det ikke, og vil helst bare ha glass, andre vil ikke ha glass og vil bare ha hjemmelaget :-) Pasta fungerer forøvir dårlig i blender ;-) Her har jeg brukt minimakaroni til slikt. Endret 30. september 2013 av Underveis -->
IceNose Skrevet 30. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2013 Takk for svar Supersmart å fryse det flatt!Hvor får jeg kjøpt sånne poser?Hvor mye fryser du ned av gangen?Ca?(Kommer jo ann på alder og sånn det da men..) Når du skriver hvitløk.Hvor mye??
Underveis --> Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Takk for svar Supersmart å fryse det flatt!Hvor får jeg kjøpt sånne poser? Hvor mye fryser du ned av gangen?Ca? (Kommer jo ann på alder og sånn det da men..) Når du skriver hvitløk.Hvor mye?? IKEA har supre ziplockposer, ellers tror jeg man får det i vanlig matbutikk også? Husker ikke helt hvor mye jeg frøs ned av gangen (Minsten er 1 1/2 nå og spiser vanlig mat), men en 4 spiseskjeer kanksje? Lurer på om jeg hadde en sleiv som var sånn passe dose *he he he* Ikke mye hvitløk. Bare så det blir litt smak av det. Er bare å smake på det selv. Jeg lage mat som jeg selv syntes smakte godt, enkelt og greit. Smaker i alle fall MYE mer enn pappsmaken fra glassene ;-)
IceNose Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2013 Da skal jeg sende mannen en dag på IKEA (Da blir han glad )4 SS er kanskje bra ja Oki, da bare prøver jeg meg litt frem..Men i fare for å virke dum da...Kjøtt, som biff,kylling osv..Steke det?Fisk koker man jo da, så den er grei Pappsmak ja...æsj!!!Har kjøpt noen glass, men det får være kriseglass!Men, hva med f.eks:Kylling,søtpotet,broccoli og kardemomme???Jeg hørte et sted at man kunne bruke kardemomme Det smaker jo godt Noen flere med oppskrifter til meg?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 kjøtt kan også kokes. Jeg fryser ned i melkebeholderene(eller disse oppbevaringsboksene som også kan kobles til avent brystpumpe. De har de på apoteket. Synes de er kjempe greie, for da kan jeg bare ta opp et av disse glassene og slenge i stellebaggen om morgenen, eller på benken så er de tint til middag. Jeg lager middager slik som hun over og lager frukt moser som jeg også fryser i samme bokser Anonymous poster hash: 73718...512
Gjest mphs Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/5106465-her-er-de-oppskriftene-og-tipsene-jeg-har-samlet/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå