Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Han har gjennom flere år drevet med fysisk, psykisk og materiell vold. Nå har jeg fått meg leilighet og gått fra han. Problemet er at han nå bare gråter, spiser ikke og sover ikke. Han sier han har skjønt det og hva jeg var for han (jeg har vært i dekning mange dager nå uten at han har fått tak i meg). Han er helt en annen. Har fortalt noen kompiser hva han har gjort og vil nærmest legges inn på ATV el l. Jeg har gitt han maange sjamser før, men han har ikke brydd seg før. Han har heller tvert imot bagatellisert det og lagt skylden over på meg. Han påstår at han ikke kan leve uten meg og skjønte alvoret med volden når kompisene fortalte han at det var falt. Nå vil han fjøre ALT for å få meg til å bli. Jeg derimot er kommet kjempelangt og føler meg ferdig med hele fyren. Likevel er jeg megaforvirret nå:/ Anonymous poster hash: 7e8dc...606
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Ikke la deg lure! Det kan fint hende at han har "skjøtn det", men det er også fort gjort at jhan havner tilbake i samme mønster om dere blir sammen igjen. Dessuten er dette helt vanlig taktikk fra slike menn når de forstår at de står ribbet for makt over deg. Kom deg heller videre! Anonymous poster hash: b1137...cb6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Hold deg unna, han finner seg nok ei ny ganske snart uansett å trøste seg med. Du har fortjent å leve ditt liv nå! Men hva er matriell vold? Anonymous poster hash: d9e45...652
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Gratulerer! Du har tatt det rette valget. Ikke gå tilbake til denne mannen, han kommer fort nok inn i gamle vaner. Gå videre, du fortjener så mye mer. Anonymous poster hash: 2ca78...735
Ileus Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Hold deg langt unna, alt er bare et spill for å få deg tilbake.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 IKKE gå tilbake!! Stay strong! Anonymous poster hash: 9bb55...1ec
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 Signerer de andre. Glem han og gå videre i denne flotte prosessen hvor du har kommet så langt
soleia Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 Så bra at du har kome deg vekk frå han. Du må ikkje late han lure deg til å kome attende. Det er desverre dei færraste som klarar, eller eigentleg vil, endre seg. Før du i det heile vurderer å gå attende til han bør han i det minste ha gått til terapi i lengre tid og kunne vise at han verkeleg vil endre seg. Men mitt råd er å gå vidare i livet utan han.
GeeGee Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Du er kjempeflink som har kommet deg unna! Ikke la deg lure, han spiller på følelsene dine. Du fortjener bedre, og nå er du på god vei
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 For all del ikke ta han tilbake bare for at han nå har innsett at han gjør galt. Flott om det faktisk synker inn og han ikke gjør det samme mot en framtidig partner, men sjansen for tilbakefall spesielt om det er med en partner han før har vært voldelig mot er enorm stor. All bagasjen ligger jo der fremdeles. Og dette er en mann som trenger mange år med å lære å beherske seg og jobbe seg gjennom hva som er grunnen for oppførselen før han bør være med et annet menneske igjen. Du er ferdig med han sier du så hold deg sterk og hold deg unna. At du er forvirret nå har nok mest med at det er en mann som du oppi alt annet faktisk har delt livet ditt med å vært glad i og derfor er det vanskelig å se han så lei seg og ute av seg. Anonymous poster hash: de40f...9ed
hit og dit Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Forbli der du er. Jeg tror dette er en måte å manipulere deg tilbake på.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Gratulerer! Se deg aldri tilbake, la deg aldri falle for manipulasjonen hans igjen! Anonymous poster hash: dad9c...fdb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 Har du barn? Uansett barn eller ikke, gratulerer til deg! Du har nok i aller høyeste grad gjort det mest fornuftige valget for deg (eventuelt barnet/a) for fremtiden! Ikke la han manipulere deg mer! Man vet aldri hva han vil gjøre. Mulig forandringene merkes i begynnelsen, men det er dessverre ofte slik at man kommer tilbake til gamle stier igjen. Stay strong! Du fortjener en som fortjener deg! Og det gjør ikke en mann som har brukt flere typer vold mot deg tideligere! Anonymous poster hash: a4a34...a9e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 Han har mistet "leketøyet" sitt og nå er han lei seg. Synd for ham! IKKE GÅ TILBAKE! Se fremover mot resten av ditt liv og ikke snu deg! Anonymous poster hash: da471...01a
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 Han bare spiller for galleriet for å få deg tilbake. Når han har mishandlet deg i flere år så vet han iderlig godt hva han gjør. I dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned. År etter år. Han bare later som, han vil beholde sitt image utad som normal. Men om du går tilbake kommer han til å straffe deg hardt og lenge for at sannheten kom for øret på hans venner... Løp mens du fremdeles har livet i behold. Anonymous poster hash: 0d0ee...083
Siamese Hellhound Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 Og en ting, ikke kall ham 'mannen din', du er ferdig med ham!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 Unnskyld at jeg går litt off topic, men hva er materiell vold? Kan ellers bare slutte meg til resten her, gratulerer med å ha kommet deg ut av et dysfunksjonelt forhold! Anonymous poster hash: 62692...7a8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Takk for de unisone svarene. Materiell vold er når en person ødelegger ting for å skremme andre til å f.eks slutte å si noe mer el gjøre noe. Advokaten sier at jeg må ha is i magen og jeg strever alt jeg kan med å klare det. Det suger energi, men jeg SKAL klare det! Noe i meg vil ha det til at han kan endre seg 100% , men jeg skjønner vel at sjansen er liten. Det er jo ikke bare vold det er snakk om, men mistillit, lite deltakende, egoistisk m.m. Nå skal alt bli annerledes og da mener han alt.. Jeg har også anmeldt han, men det vet han ikke enda. Lurer på hva som skjer når det kommer for en dag:/ HI Anonymous poster hash: 7e8dc...606
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 Det denne mannen må forstå er at han må gå i terapi for sin egen del. Han må forstå at han ikke kan kreve noe av noen før han har gått i langvarig terapi. Han må være villig til å jobbe med den terapien for å endre seg. Ikke for å få deg tilbake. Men for at han ønsker å endre seg for å få et bedre liv i fremtiden. Han må forstå at han ikke har noen som helst rett til å kreve noen lovnader av deg på noe området. Ved sin oppførsel og adferd gjennom mange år har han selv fratatt seg alle slike rettigheter. Du skylder ham ikke noe. Du skylder ham ingen flere forklaringer. Du skylder ham definitivt IKKE flere sjanser!!!! Kan hende han mener og føler det han nå sier. Men han har forstått lite hvis han ikke samtidig har forstått at det bare er han som kan endre sitt eget liv - og at han må gjøre det kun for sin egen del (og evt barns skyld), men at han ikke kan forvente noe som helst fra deg. Fortsett å være sterk, for det er du! Hold deg unna ham! Anonymous poster hash: 37d35...4e7
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Så klart han har innsett hva han har gjort, så klart han blir en ny og bedre mann... Nei vent. Stryk den! Hold deg LANGT unna han, uansett hva han sier/gjør, så hold deg fast på bestemmelsen, ikke gå tilbake til han, det kan i verstefall bli din død!!! Gjorde det samme mot eksen min, flyttet ut, og holdt meg i dekning en stund.. Men fikk jo høre igjen hvor ille han hadde det, hvordan han hadde "renset sjelen" og fortalt noen nære venner/familie om hva han hadde gjort mot meg osv osv.. Jeg gikk tilbake til han. Det som møtte meg? Han var snill og god i 3 dager, gikk i terapi en av de dagene (sa han).. Så brøt helvete løs, han ble sint, på en helt ny måte, av en så enkel grunn at jeg ikke satte skoene opp på sko hyllen med det samme, han grep tak i strupen min og slo meg opp mot veggen, ga meg 3 knyttneveslag, før han slengte meg 5 meter gjennom rommet, og opp på et glassbord. Når jeg kom til hektene igjen var han allerede over meg, sparket med i hode og rygg med voldsom kraft, når han var sikker på at jeg ikke klarte å flytte stort på meg, så gikk han på kjøkkenet, kom igjen med kniven i hånda. Det var da jeg viste det, han skulle drepe meg fordi jeg hadde våget å gå ifra han, han brydde seg ikke om hva som hendte etterpå, bare jeg døde for mitt svik. Eneste grunnen til at jeg sitter her i dag, var at venninna som jeg hadde vært med, kom på at jeg hadde røyken hennes i lomma mi, hun hadde så vidt kommet inn døren da hun hørte glass knuse i stua. Hun hadde ropt ut til samboeren sin at jeg var i fare, før hun hadde kastet seg på telefonen, samboeren hennes løp inn med stanga til jekken og slo eksen min i bakhodet. Men dette viste jeg ikke før 2 uker etterpå, når jeg våknet på sykehuset. Jeg hadde utallige skader. Eksen mistet oppholds retten sin her i landet, men kan komme på besøk fra i år av, men jeg får beskjed når han er i landet. Enda jeg slapp med livet i behold, så er jeg fortsatt livredd for at han skal finne meg og fullføre jobben :-/ Så mitt håp HI, er at du tenker over alle muligheter, og tar med min opplevelse i dette, for det kan redde ditt liv. Klart, det kan jo være han vil endre seg, og blir en god mann, men er det virkelig verdt å ofre livet for å finne det ut? Jeg gjorde en fatal feil ved å gå tilbake til eksen, håper virkelig ikke du ender opp som meg, eller verre! Anonymous poster hash: 3aabd...045
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #21 Skrevet 29. september 2013 Synes du ikke det er rart at du måtte flytte ut før han skjønte hvordan han oppførte seg? Måtte det virkelig et så drastisk tiltak til før han åpnet øynene? Hvis du går tilbake til han, så vil han gjerne endre seg en stund, men så er det tilbake til hverdagen igjen. Og må du da flytte ut igjen før han skjønner det igjen? Man kan ikke endre seg uten at man vil det selv. Jeg flyttet fra samboer tidligere i år pga mange forskjellige grunner, ikke vold som i ditt tilfelle, men likevel grunner som gjorde at jeg fikk nok. Han lovde meg gull og grønne skoger og klarte faktisk å seg sammen en stund. Jeg tok han ikke tilbake og etter hvert skled han tilbake igjen til gamle fakter. Ingenting har forandret seg hos han, utenom at jeg ikke lenger er en del av livet hans! Anonymous poster hash: 21962...80c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå